Fio bankaFio banka

Toyota bZ3X: O nový elektromobil sa idú v Číne potrhať. Pri jeho cene niet divu

Novú elektrickú Toyotu bZ3X môžeme porovnať so Škodou Elroq či Enyaq. Cenou ale rozhodne nie. Je dvakrát lacnejšia. Po otvorení objednávok padol server.

20.03.2025 09:00
Toyota bZ3X - 2025 Foto:
Toyota bZ3X bohužiaľ do Európy nedorazí. Je pritom mimoriadne praktickým elektrickým SUV s dĺžkou 4 600 mm.
debata (4)

Toyota sa konečne snaží dohnať sklz v ponuke elektromobilov. Len nedávno sa predstavil v Európe po nie príliš vydarenom SUV bZ4X aj menší Urban Cruiser vyvíjaný so Suzuki a pred pár dňami aj elektrické SUV-kupé Toyota C-HR+. Lenže Európa nie je celý svet. V takej Číne má Toyota ďalšie elektrické „želiezka v ohni“. A keďže táto japonská automobilka miluje kooperácie, vyrába ich s viacerými čínskymi partnermi. Napríklad sedan bZ3 v spolupráci so spoločnosťou BYD a najnovšie sa vytasila s SUV bZ3X, ktoré je zas výsledkom spoločného vývoja Toyoty a čínskej automobilky GAC. Šetrí to náklady, a navyše, „čínske črevá“ sú často lepšie ako tie japonské. Aspoň čo sa týka batérií.

Novinka Toyoty má aj svoje čínske dvojča v... Foto: Toyota
Toyota bZ3X - 2025 Novinka Toyoty má aj svoje čínske dvojča v podobe SUV GAC Aion V. Ale nie jednovaječné. Dizajn Toyoty je omnoho atraktívnejší.
Milan Kočka - riaditeľ spoločnosti Toyota Central Europe - Sl Čítajte viac Rozhovor: Šéf slovenského zastúpenia Toyoty hovorí o plánoch značky do budúcna

Zdá sa, že najmä bZ3X bolo zásahom priamo do čierneho. Hodinu po otvorení objednávok mala Toyota na konte 10 000 rezervácií a dokonca padol registračný server. Dôvod? Bola to najmä cena. Toto SUV je totiž ešte lacnejšie ako sedan bZ3, vlastne je najlacnejšou elektrickou Toyotou. Na domácom trhu začína verzia 430 Air na cene 109 800 jüanov, čo je v prepočte 14 274 eur. Má síce batériu s kapacitu len 50 kWh, ale podobne je na tom Škoda Elroq s cenou nad 30 000 eur. Tieto dve autá sú si pritom podobné aj po praktickej stránke. Toyota bZ3X má na dĺžku 4 600 mm a rázvor náprav 2 765 mm. Ponúka tiež mimoriadne veľký batožinový priestor. Aj najdrahšia verzia 610 Max s batériou s kapacitou 67,92 kWh je stále cenovo veľmi dostupná. Zákazníci za ňu zaplatia 149 800 jüanov, teda si 19 500 eur.

Aj pohľad do kabíny ukazuje, že bZ3X je... Foto: Toyota
Toyota bZ3X - 2025 Aj pohľad do kabíny ukazuje, že bZ3X je moderným autom. Ponúka 14,6-palcový infotainment a plejádu asistenčných systémov, ktoré využívajú okrem klasických senzorov aj lidar.
Toyota C-HR+ - 2025 Čítajte viac Toyota C-HR+: Elektrické SUV-kupé chce dohnať sklz. Na nabitie dá 600 km

Novinka nezaostáva ani technologicky. Posúďte sami. Vozidlo využíva pokročilý asistenčné systémy riadenia vyvinutý spoločnosťou Momenta s vysokovýkonným čipom Nvidia Drive AGX Orin X. Dáta získava z 27 senzorov vrátane 11 kamier s vysokým rozlíšením, 12 ultrazvukových radarov, 3-milimetrových vlnových radarov a dokonca lidaru Robosense. Podporovaných je viac ako 25 funkcií vrátane vzdialeného parkovania. V interiéri je Toyta bZ3X vybavená 8,8-palcovým LCD prístrojovým panelom, 14,6-palcovou centrálnou obrazovkou infotainmentu poháňaným čipom Qualcomm Snapdragon 8155 a audio systémom Yamaha s 11 reproduktormi. S exportom do Európy zatiaľ Toyota nepočíta.

Toyota bZ3X - 2025
Toyota bZ3X - 2025
+1Toyota bZ3X - 2025

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 4 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Toyota #Čína #elektromobily #Toyota bZ3X
Články podľa značiek