
Kým so 4-valcovými modelmi triedy C sa AMG takpovediac popálilo, väčšej triedy E sa to netýka. Z Affalterbachu prichádza nový sedan aj kombi E53 AMG s „plnotučným“ 6-valcom a plug-in hybridnou technológiou. No a technici AMG si nenechali ujsť príležitosť, aby vďaka elektrifikácii posunuli dynamiku tohto auta opäť o „level“ vyššie. Základom je 3-litrový radový 6-valec s výkonom 330 kW. To je o 10 kW viac ako v predchádzajúcej generácii W213. K miernemu nárastu došlo množstvom softvérových a hardvérových úprav motora. Napríklad použitím nového turbodúchadla twin-scroll s plniacim tlakom zvýšeným na 1,5 baru, namiesto pôvodných 1,1. Pribudol tiež účinnejší medzichladič stlačeného vzduchu.

Lenže tam výkonový potenciál E53 AMG Hybrid nekončí. Máme tu totiž elektrickú časť sústavy a tá pridáva permanentne budený synchrónny elektromotor s výkonom 120 kW, integrovaný priamo do 9-stupňovej automatickej prevodovky Speedshift TCT. Ten je pripravený vždy pomôcť spaľovaciemu motoru. Na kolesá tak E53 AMG posiela úžasných 430 kW a 750 Nm krútiaceho momentu. Pri aktivovanej funkcii Race Start sa vyšplhá krátkodobo až na 450 kW. Novinka tak šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a krídla jej pristrihne obmedzovač rýchlosti až pri údaji 280 km/h. Lenže toto auto sa vie tváriť aj ako neviniatko. Batéria s napätím 400 V a kapacitou 28,6 kWh mu totiž umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km.

Je síce pravda, že využiteľná kapacita je o čosi menšia, predstavuje 21,22 kWh, ale zvyšok nie je rozhodne „balast“. E53 AMG si totiž vždy udržuje dostatok energie akumulátora pre potrebu maximálnej akcelerácie. Aby malo vždy deklarovaných 430 kW výkonu. S tým mu pomáha aj rekuperácia s výkonom 120 kW. Vyberať možno až z troch úrovní alebo zvoliť inteligentnú rekuperáciu s režime DAuto. Veľkou výhodou je možnosť nabíjania jednosmerným prúdom, a to výkonom 60 kW, takže nabitie na rozdiel od mnohých plug-in hybridov trvá z 10 na 80 % len 20 minút. Pri domácom nabíjaní z wallboxu zvláda palubná nabíjačka E53 AMG 11 kW.

S trakciou pomáha špeciálne vyladený pohon oboch náprav AMG Performance 4Matic+ s elektromechanicky riadenou spojkou, ktorá rozdeľuje hnací moment variabilne medzi predné a zadné kolesá. Špecificky naladené je aj ESP. O deceleráciu sa zasa stará brzdový systém AMG s prednými kotúčmi s priemerom 370 a zadnými s priemerom 360 mm. Kým predné brzdy používajú 4-piestikové strmene, zadné sú založené na jednopiestikovej technológii. Zmenám sa nevyhlo ani naladenie podvozka. Napokon, E53 AMG Hybrid má v kufri umiestnenú ťažkú batériu, takže sa musí vyrovnávať s odlišným rozložením hmotnosti. Aj preto je štandardne vybavené adaptívnymi dvojventilovými tlmičmi a riadením zadných kolies.

Okrem štandardných jazdných programov Comfort, Sport, Sport+, Smoothness a Individual pridáva plug-in hybridná verzia v systéme AMG Dynamic Select nové režimy Electric, pre čisto elektrickú jazdu a Battery Hold, pre udržanie zvolenej úrovne nabitia batérie na čas, keď sa ho vodič rozhodne využiť. Napríklad pri plánovanom vjazde do bezemisnej zóny. Navonok spoznáte E53 AMG Hybrid vďaka špecifickej maske AMG s vertikálnymi lamelami, štandardne podsvietenej, o 11 mm rozšíreným blatníkom či zväčšeným sacím otvorom v nárazníku pre prívod vzduchu k chladičom a brzdám. Nechýbajú ani rozšírené podbehy a najmä 19-palcové disky kolies, strešný spojler pri kombi a na kapote pri sedane. Zo zadného nárazníka vykúkajú dva páry okrúhlych výfukov.

V kabíne podporujú športovú atmosféru sedadlá AMG čalúnené kožou Artico v kombinácii s mikrovláknom Microcut a červeným prešívaním, 4-ramenný kožený volant potiahnutý kožou Nappa a tlačidlami pre voľbu jazdných režimov. Štandardom je tiež špecifický obklad z jaseňového dreva s otvorenými pórmi. Infotainment môže za príplatok obsahovať telemetrické dáta AMG Track Pace, umožňujúce analyzovať vaše jazdné výkony na okruhu. Na úvod sa predstaví limitovaná edícia Edition 1 s množstvom doplnkov, napríklad čiernymi polepmi karosérie, 21-palcovými diskami kolies, dekoráciami z čierneho chrómu, karbónovými krytmi zrkadiel či karbónovým spojlerom. V kabíne dostala viac priestoru koža Nappa a žlté kontrastné prvky.