Mitsubishi Outlander sa vracia po štyroch rokoch. Poznáme aj ceny

Po „preznačkovaných“ Renaultoch s logom troch diamantov prichádza do Európy konečne nové pravé Mitsubishi. Ako iste tušíte, aj štvrtá generácia Outlanderu je plug-in hybridom. Napokon, Outlander vďaka tomu „sekol“ v Európe v minulosti slušnú kariéru. Bol prvým plug-in hybridným SUV a dlhodobo kraľoval rebríčku nabíjateľných hybridov. Podarí sa to aj štvrtej generácii?

25.03.2025 10:00
debata (1)
Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2025 Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie Engelberg Tourer z roku 2019. Má robustný dizajn s takmer kolmou maskou Dynamic Schield.

Mitsubishi má za sebou v Európe ťažké obdobie. Už-už to vyzeralo, že na starom kontinente definitívne skončí, no nakoniec ho zachránil Renault. Záchranné koleso malo podobu Clia a Capturu, z ktorých sa stali Mitsubishi Colt a ASX. Teraz však prichádza Mitsubishi konečne s autorským modelom. A tým správnym. Na trh po štvorročnej pauze vracia SUV Outlander. V USA sa síce predáva už od roku 2021, ale európska verzia si musela počkať na nový plug-in hybridný pohon. Novinka je tiež neporovnateľne atraktívnejšia. Zabudnite na fádne tvary predchodcu. Veď inšpirácia pochádza priamo z konceptu Mitsubishi Endelberg Tourer, ktorý predstavil dizajnový jazyk Bold Stride.

Stvorený z konceptu

Outlander má mohutnú horizontálnu kapotu a takmer kolmú prednú masku v štýle Dynamic Schield. Úzke denné LED svetlá lemuje chrómová lišta. Tie hlavné sú umiestnené v masívnom nárazníku a využívajú 12 diód pre adaptívne funkcie. Dynamické smerové svetlá obsahujú až 21 „lediek“. Odkaz Endelbergu je jasný aj pri pohľade zboku, kde horizontálnemu pontónu karosérie dominujú výrazné prelisy, či pri tvare okien a masívneho zadného stĺpika v tvare kýlu lietadla. Podobne je to vzadu, kde sa objavuje 6-uholníkový prelis piatych dverí, inšpirovaný „rezervou“ legendárneho Pajera. Úzke svetlá dostali efektnú grafiku ležiaceho písmena T. Veľmi pomohla aj zmena proporcií.

V porovnaní s treťou generáciou narástol... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2025 V porovnaní s treťou generáciou narástol Outlander do dĺžky o 24, do šírky o 16 a na výšku o 40 milimetrov. Rázvor náprav sa natiahol o 34 mm, na výsledných 2 704 mm.
Mitsubishi ASX - test TA3 Čítajte viac Test: Mitsubishi ASX - japonský Captur prekvapí spotrebou

Outlander má na dĺžku 4 719, na šírku 1 826 a na výšku 1 750 mm. Nápravy sú od seba vzdialené 2 704 mm. To znamená, že na dĺžku pribudlo 24, na šírku 16 a na výšku 40 mm. Rázvor sa natiahol o 34 mm. Zákazníci si budú môcť vybrať sedem farieb karosérie pri jednofarebnom vyhotovení a sedem dvojfarebných s kontrastnou „plávajúcou“ strechou. Najväčšou novinkou v palete odtieňov je prémiový sivý lak Moonstone Grey s modrým nádychom. Tvoria ho až tri vrstvy, čo mu dáva mimoriadnu hĺbku a premenlivosť podľa svetelných podmienok. Dizajn dotvárajú výbavové línie Inform, Invite, Intense a Instyle.

Vzadu sú dominantou úzke svetlá s grafikou v... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - 2025 Vzadu sú dominantou úzke svetlá s grafikou v tvare písmena T a 6-uholníkový prelis veka inšpirovaný rezervným kolesom niekdajšieho Pajera.

V interiéri sľubuje Mitsubishi viac priestoru a lepší výhľad. Horizontálna palubná doska nesie digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a rovnako veľkú dotykovú obrazovku infotainmentu SDA (Smartphone link Display). Samozrejmosťou je možnosť ovládania niektorých funkcií na diaľku, aktualizácia softvéru a využívanie rôznych aplikácií cez platformu Nissan Connect. Konektivitu so smartfónmi zabezpečuje bezdrôtové rozhranie Apple CarPlay a Android Auto. Indukčná nabíjačka má výkon 15 W. Vychytávkou je špičkové audio Yamaha, ktoré môže mať osem alebo až 12 reproduktorov vrátane subwoofera.

Interiér je priestrannejší ako v minulosti.... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2024 Interiér je priestrannejší ako v minulosti. Pôsobí tiež oveľa kvalitnejšie. Vyššie verzie dostanú dve 12,3-palcové obrazovky.
Mitsubishi Colt - 2023 Čítajte viac Mitsubishi Colt: Japonské Clio prezrádza viac. Príde aj ako hybrid

Základom komfortu však majú byť nové sedadlá s odvetrávaním a masážnymi funkciami, ako aj vysoký akustický komfort a minimum vibrácií. Ergonómiu zlepšuje zachovanie množstva hardvérových ovládačov. Trojzónová klimatizácia sa môže pochváliť samostatným panelom a najmä tepelným čerpadlom. Nešetrilo sa ani na zadných cestujúcich, ktorí majú k dispozícii vyhrievané sedadlá a v porovnaní s minulosťou vyššie operadlá. Svetlo vpúšťa do kabíny panoramatické okno s dĺžkou 928 a so šírkou 702 mm. Časť z neho možno otvárať. Výber kvalitných materiálov má navodiť upokojujúci pocit a prémiovú atmosféru. V kufri odvezie Outlander 495 litrov batožín a po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 až 1 422.

Spoločná platforma, vlastný pohon

Sympatické je, že napriek využívaniu spoločnej platformy s Nissanom X-Trail si Outlander uchoval špecifickú techniku. Ide totiž o plug-in hybrid. Predný elektromotor má výkon 85 (255 Nm) a zadný 100 kW (195 NM). Energiu čerpajú z li-ion batérie s kapacitou 22,7 kWh, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní s minulosťou. Tretím do partie je atmosférický 4-valec s objemom 2,3 litra s integrovaným výfukovým potrubím a recirkuláciou výfukových plynov, ktorý spolupracuje s jednostupňovou prevodovkou Shift-by-wire, no slúži najmä ako generátor elektrickej energie. Aj preto si vystačí s výkonom 100 kW. Ten systémový je ale až 225 kW. To znamená medzigeneračný nárast o 40 %! Takže Outlander teraz zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.

Plug-in hybridný pohon druhej generácie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV - 2022 Plug-in hybridný pohon druhej generácie pozostáva z atmosférického 4-valca 2,3 MIVEC a z dvoch elektromotorov.

Radikálne sa predĺžil aj čisto elektrický dojazd. S novým akumulátorom je to 86 km a v meste 113. Vďaka tepelnému manažmentu batérie a tepelnému čerpadlu pre okruh klimatizácie by mal byť plug-in hybridný pohon štedrý v dojazde aj počas chladných mesiacov. V elektrickom móde zvláda Outlander jazdu rýchlosťou 135 km/h, teda tesne nad diaľničným limitom. K dispozícii sú známe jazdné módy Normal, elektrický EV, Save pre uchovanie energie na čas, keď sa ju vodič rozhodne použiť, a nabíjací Charge. Obrovskou výhodou je možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom. Na 50-kilowattovej nabíjačke by ste nemali stráviť viac ako 30 minút. Takto sa dá elektrický režim využívať oveľa častejšie.

Mitsubishi Outlander - 2025
Mitsubishi Outlander - 2025
+30Mitsubishi Outlander - 2025

Aj preto si Mitsubishi trúfa udávať priemernú spotrebu na úrovni 0,8 litra na 100 km. So zväčšenou 53-litrovou nádržou by malo zvládnuť 834 kilometrov. Pritom sa nebráni náročnejším úlohám. Pohon oboch náprav S-AWC má totiž sedem jazdných módov – Normal, Eco, Power, Tarmac (asfalt), Gravel (šotolina), Snow (sneh) a Mud (bahno). Mitsubishi tvrdí, že vďaka dvojici elektromotorov je rozdeľovanie hnacieho momentu medzi nápravy a kolesá omnoho rýchlejšie a presnejšie. Podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých kolies dostal aktualizované nastavenie tlmenia a pruženia, ale aj ľahké hliníkové prvky, duté stabilizátory, odľahčené čapy, hydraulické puzdrá uchytenia ramien či nové dvojpastorkové riadenie a výkonnejšie brzdy.

Mitsubishi Grandis (2025) Čítajte viac Mitsubishi Grandis sa vracia. Ale opäť to nebude Mitsubishi

Mitsubishi sľubuje mimoriadne komfortnú a tichú jazdu. O bezpečnosť sa stará 12 pokročilých asistenčných systémov, vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu, stabilizácie prívesu či automatického brzdenia pri cúvaní. Poznáme už aj ceny. Za základnú verziu Inform zaplatíte na Slovensku 51 900 eur. Tá už však obsahuje pohon oboch náprav S-AWC, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, dvojzónovú klimatizáciu, volič jazdných režimov či audio Yamaha. Poteší aj záruka na osem rokov alebo na 160 000 kilometrov, vrátane záruky na batériu.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Mitsubishi #Mitsubishi Outlander #Mitsubishi Outlander PHEV
Články podľa značiek