Najväčšie novinky z Paríža - sériové modely

Prinášame stručný pohľad na najzaujímavejšie nové sériové modely z tohtoročného parížskeho autosalónu. Ponuka je naozaj bohatá.

08.10.2012 14:09
Škoda Rapid Foto:
Dlho očakávaný model Škoda Rapid si vyslúžil v Paríži veľkú pozornosť. Automobilka tu zverejnila aj cenu základnej verzie. Tá bude štartovať od 11 430 eur.
debata (1)

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback Foto: Tomáš Andrejčák
Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback

Po jarnej premiére úplne nového Audi A3 priviezla ingolstadtská automobilka do Paríža aj jeho 5-dverovú verziu s tradičným prívlastkom Sportback. Rozmery karosérie ostali prakticky zachované, zmenil sa však rázvor náprav. Ten vzrástol o 35 mm na konečných 2 636. Umožnila to nová modulárna platforma MQB. Aj vďaka nej je novinka o 90 kg ľahšia. Batožinový priestor s objemom 380 litrov je o 15 litrov väčší. Pod kapotou sú výlučne preplňované priamovstrekové motory vrátane nového 1,4 TSI s vypínaním dvoch valcov. Spotreba klesla priemerne o 10 %.

Citroën C-Elysée

Citroen C-Elysee Foto: Tomáš Andrejčák
Citroen C-Elysee Citroen C-Elysee

Na módu lacných a praktických sedanov zareagoval Citroën na domácom autosalóne modelom C-Elysée. Sedan s dĺžkou 4 430 mm a rázvorom 2 650 mm ponúkne veľký batožinový priestor s objemom 506 litrov. Vzhľadom na cenovú orientáciu neprekvapí použitie základného 3-valca 1,2 VTi, ktorý dopĺňa 4-valec 1,6 VTi (85 kW) a diesel 1,6 HDi (68 kW). Novinka to má namierené proti Škode Rapid, Seatu Toledo či Renaultu Fluence. Vyrábať sa bude výlučne v Španielsku.

Citroën DS3 Cabrio

Citroen DS3 Cabrio Foto: Tomáš Andrejčák
Citroen DS3 Cabrio Citroen DS3 Cabrio

Z malého prémiového modelu DS3 sa stal pod Eiffelovkou malý kabriolet. Ako vidno, pozdĺžne rámy kabíny zostali na mieste, pribudla však elektricky ovládaná plátenná strecha a sklopné zadné okno, podobne ako pri Fiate 500C či staršom Citroëne Pluriel. Strecha sa zloží za 16 sekúnd a manipulovať s ňou je možné až do rýchlosti 120 km/h! Na výber sú tri druhy plátna vrátane verzie s meniteľným odtieňom v závislosti od svetla. Hmotnosť vozidla narástla len o 25 kg. Batožinový priestor zostal nezmenený. Ponúka 245 litrov.

Dacia Logan/Sandero

Dacia Sandero Foto: Tomáš Andrejčák
Dacia Sandero Dacia Sandero
Dacia Logan Foto: Tomáš Andrejčák
Dacia Logan Dacia Logan

Po ôsmich rokoch od predstavenia lacného sedanu Logan, ktorý odštartoval novodobú kapitolu rumunskej automobilky, prichádza Dacia s druhou generáciou. A spolu s ňou aj s trojdverovým derivátom Sandero. Oba modely majú podstatne sofistikovanejší dizajn, vyznačujúci sa svalnatejšími proporciami. V interiéri budú použité kvalitnejšie materiály a prvky, ktoré sa tu doteraz neobjavili. Napríklad dotykový displej navigácie alebo tempomat. Debutovať tu bude aj moderný preplňovaný 3-valec 0,9 TCe (66 kW).

Fiat Panda 4×4

Fiat Panda 4x4 Foto: Tomáš Andrejčák
Fiat Panda 4x4 Fiat Panda 4x4

Fiat rozšíril na autosalóne v Paríži ponuku malej Pandy o tradičnú verziu 4×4. Tá sa vyrába už od roku 1983 a v európskom teritóriu nemá priameho súpera. Navonok sa odlišuje zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou karosérie. Poháňa ju dvojvalec 0,9 TwinAir (63 kW) alebo diesel 1,3 MultiJet II (55 kW), oba spojené so stop-štart systémom a 6-stupňovou prevodovkou so skráteným prvým prevodovým stupňom. Po zaregistrovaní preklzu pripojí elektrohydraulická spojka zadnú nápravu.

Ford Fiesta

Ford Fiesta Foto: Tomáš Andrejčák
Ford Fiesta Ford Fiesta

Po štyroch rokoch výroby sa malá Fiesta dočkala modernizácie. Nová hexagonálna maska a denné LED-svetlá ju priblížili viac „kinetickému“ štýlu nových Fordov. Dôležitejšie sú však zmeny pod kapotou. Po minivane B-Max a Focuse dostala aj Fiesta super úsporný preplňovaný 3-valec 1,0 EcoBoost (74 kW). Ford tvrdí, že Fiesta s ním bude najekonomickejším benzínovým modelom v triede. A bude aj veľmi bezpečná. V jej výbave totiž pribudol systém Active City Stop s automatickým zastavením pri hroziacej kolízii v malých rýchlostiach.

Ford Mondeo

Ford Mondeo Foto: Tomáš Andrejčák
Ford Mondeo Ford Mondeo

Nové Mondeo priťahuje nielen dynamickým dizajnom, ale aj technikou. Pod jeho kapotou sa totiž ráta s použitím 3-valca 1,0 EcoBoost. Bude teda prvým modelom strednej triedy s 3-valcovým motorom. Ten mu má priniesť mimoriadne nízku spotrebu a emisie. Po prvýkrát v histórii Mondea pribudnú aj verzie s pohonom 4×4. Hneď od začiatku budú v ponuke tri karosárske varianty – liftback, kombi a sedan. Posledná z nich sa predstaví ako hybrid kombinujúci 2-litrový benzínový motor a elektromotor s výkonom 35 kW. Nového Mondea sa však dočkáme najskôr koncom budúceho roka.

Honda CR-V

Honda CR-V Foto: Tomáš Andrejčák
Honda CR-V Honda CR-V

Po USA mieri štvrtá generácia Hondy CR-V aj do Európy. Rozmery sa príliš nezmenili. Medzigeneračne pribudlo do dĺžky len 5 mm, je však o 25 mm nižšia. Kufor narástol na 589 litrov. Pod kapotou sa objaví benzínový 4-valec 2,0 i-VTEC (114 kW) a modernizovaný diesel 2,2i i-DTEC (110 kW). Aj vďaka systému stop-štart spotrebuje dieselové CR-V len 5,6 litra nafty na 100 km, čo je až o 0,9 litra menej ako v minulosti. Najočakávanejšou novinkou je však slabší diesel 1,6 i-DTEC s výkonom 88 kW. Ten však bude montovaný len do verzií s predným náhonom.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe Foto: Tomáš Andrejčák
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe

Tretia generácia prichádza po siedmich rokoch. Rozmery s dĺžkou 4 690 mm sa takmer nezmenili, napriek tomu ide o úplne nové auto. Interiér ponúka päť alebo sedem miest. Na kolená pribudlo 38 a v druhom rade 45 mm. Veľkosť kufra vzrástla na 534 litrov. Objavuje sa tu radarový tempomat, systém na udržiavanie v jazdnom pruhu či inteligentný parkovací asistent. Pre Európu sú určené tri nové 4-valce. Benzínový agregát 2,4 GDI (142 kW) s priamym vstrekovaním paliva a dva diesely – menší 2,0 CRDi (110 kW) a silnejší 2,2 CRDi (147 kW).

Hyundai i30 3d

Hyundai i30 3d Foto: Tomáš Andrejčák
Hyundai i30 3d Hyundai i30 3d

Po 5-dverovom hatchbacku a kombi rozširuje Hyundai rodinu i30 aj o športovo ladený 3-dverový hatchback. Jeho športovú siluetu zvýrazňuje prudko stúpajúca spodná línia okien. Predná maska má čierne pozadie. V novom nárazníku nájdeme odlišne koncipované hmlové svetlá. Nová je aj grafika zadných svetiel. Rozmery karosérie sú pravdepodobne zhodné, presné čísla však zatiaľ Hyundai nezverejnil. V interiéri sa objavia športové sedadlá a kontrastné oranžové šitie čalúnenia. Ponuka motorov vychádza z doterajších verzií. Celkovo bude na výber zo šiestich výkonových alternatív.

Chevrolet Trax

Chevrolet Trax Foto: Tomáš Andrejčák
Chevrolet Trax Chevrolet Trax

Malý crossover Trax s dĺžkou 4 221 mm nie je ničím iným ako súrodencom Opela Mokka. V porovnaní s ním má však oveľa off-roadovejší vzhľad. Trax je postavený na upravenej platforme Corsy. Pod kapotou sa objaví štvorvalec 1,4 Turbo (103 kW), atmosférický štvorvalec 1,6 16v (85 kW) a turbodiesel 1,7 CDTi (96 kW). Pripravený je aj 6-stupňový automat a pohon oboch náprav. Elektrohydraulická spojka dokáže na zadné kolesá preniesť maximálne 50 % krútiaceho momentu.

Kia Pro_cee’d

Kia pro ceed Foto: Tomáš Andrejčák
Kia pro ceed Kia pro ceed

Tak ako v minulosti dostala aj nová Kia cee’d svoj výrazne odlišný 3-dverový športový variant. Dizajnové zmeny sú však ešte dramatickejšie. Úplne nová je nielen zúžená predná maska, nadväzujúca na svetlá, ale aj zadné svetlá. Odlišný tvar má aj bočný prelis a užšie okná. Výkonový potenciál naznačuje dvojica výfukov. Karoséria je o 49 mm nižšia. Ponuka motorov je zhodná co cee’dom. Objaviť by sa tu však mal aj nováčik v podobe preplňovanej verzie priamovstrekového benzínového 4-valca 1,6 T-GDI s výkonom približne 150 kW.

Kia Carens

Kia Carens Foto: Tomáš Andrejčák
Kia Carens Kia Carens

Tretia generácia kompaktného MPV Carens je postavená na predĺženej platforme aktuálnej generácie Kie cee’d, ale s jednoduchšou vlečnou zadnou nápravou. V ponuke bude 5– aj 7-miestny interiér. Carens s dĺžkou 4,5 metra je o 20 mm kratší, o 15 užší a až o 40 mm nižší. Dizajn sa rodil v nemeckom vývojovom stredisku pod vedením Petra Schreyera. Konkurent Renaultu Grand Scénic či Citroënu Grand Picasso má dva páry dverí, ktoré sa otvárajú konvenčným spôsobom. Zaujímavé je, že Carens si zo cee’d požičal len jediný motor – štvorvalec 1,6 GDi (99 kW). Motory 1,7 CRDi (85 kW) a benzínový 2,0 GDi (130 kW) preberá z väčších modelov.

Lexus LS

Lexus LS Foto: Tomáš Andrejčák
Lexus LS Lexus LS

Po šiestich rokoch sa vlajková loď Lexusu dočkala modernizácie. A rozhodne nejde len o facelift. Podľa vzoru mladších modelov GS a ES dostala nezameniteľnú vretenovú prednú masku. Nové dynamické línie môže po prvýkrát doplniť aj športová modifikácia LS F Sport s aerodynamickým paketom a zníženým podvozkom. V kompletne prepracovanom interiéri sa predstavuje nové rozhranie HMI s 12,3-palcovým displejom. Dostupné budú naďalej dve motorické verzie. Benzínová LS 460 s vidlicovým 8-valcom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou a hybridný LS 600h. Ten má štandardne pohon oboch náprav.

Mazda6

Mazda6 Foto: Tomáš Andrejčák
Mazda6 Mazda6

Sedan a kombi strednej triedy je pre Mazdu ďalším míľnikom. Po SUV CX-5 preberá kompletný balík úsporných technológií Skyactiv. Vrátane premiérového kondenzátora i-Loop, ukladajúceho prebytočnú energiu brzdenia, ľahkých karosérií až po benzínové motory 2,0 Skyactiv-G (110 kW) a 2,5 Skyactiv-G (141 kW) s extrémnym kompresným pomerom 14:1. V Európe môžeme očakávať aj diesel Skyactiv-D. Napriek väčším rozmerom (dĺžka až 4 865 mm) sa pohotovostná hmotnosť pohybuje od 1 340 po 1 410 kg. Silnejší motor má spotrebu len 5,9 litra benzínu. Dizajn je inšpirovaný štúdiou Tekari. Zaujímavé je, že športovo ladené kombi má karosériu kratšiu o 65 a rázvor o 80 mm.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Nádherné kombi odvodené zo 4-dverového kupé CLS oživuje vymretú kategóriu športových kupé Shooting Brake so zväčšeným kufrom. V porovnaní s CLS je novinka celkovou dĺžkou 4 950 mm dlhšia o 16 mm. Napriek športovým krivkám uložíte do batožinového priestoru s podlahou z tíkového dreva 590 litrov nákladu. Hmotnosť karosérie vzrástla približne o 80 kg. O pohon sa postarajú dva diesely – 4-valec 250 CDI (150 kW) a 6-valec 350 CDI (195 kW). A dva benzínové agregáty – 6-valec 350 (225 kW) a 8-valec 500 (300 kW). Všetky motory budú štandardne spojené so 7-stupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic. Neskôr obohatí ponuku ostrá verzia CLS 63 AMG s preplňovaným 8-valcom a výkonom až 386 kW.

Mini Paceman

Mini Paceman Foto: Tomáš Andrejčák
Mini Paceman Mini Paceman

Mini Countryman, prvý 5-dverový model Mini v histórii, dostal v Paríži 3-dverového súrodenca s prívlastkom Paceman. Jeho podobu už napokon naznačila rovnomenná detroitská štúdia. Nejde však o jednoduchý derivát. Zvláštnosťou Pacemanu je totiž klesajúci profil strechy, nápadne pripomínajúci Range Rover Evoque, ktorý mu dá autonómne postavenie. V športovom duchu sa zmenila aj predná maska. Paceman sa bude vyrábať v Rakúsku. Ponuka motorov je zhodná s Countrymanom.

Opel Adam

Opel Adam Foto: Tomáš Andrejčák
Opel Adam Opel Adam

Štýlový mestský hatchback, pomenovaný po zakladateľovi automobilky, rozšíri ponuku Opela smerom nadol. Má dĺžku len 3,7 metra a stojí na skrátenej platforme Corsy. Jeho hlavnou zbraňou je svieži dizajn a vysoká miera individualizácie. Napriek miniatúrnym rozmerom nebude skúpy na komfort ani bezpečnosť. Už v sérii počíta so šiestimi airbagmi a ESP. K dispozícii bude aj vyhrievaný volant či poloautomatický parkovací systém. Na trh sa dostane s troma benzínovými motormi ecoFlex s objemom od 1,2 (51 kW) do 1,4 (64 alebo (74 kW) litra. Štart predaja je naplánovaný až na budúci rok.

Peugeot 301

Peugeot 301 Foto: Tomáš Andrejčák
Peugeot 301 Peugeot 301

V číselnom rade Peugeotov pribudne nová „tristojednotka“. Patriť bude kompaktnému sedanu s dĺžkou 4,4 metra a rázvorom 2 650 mm. Ako inak, ide o módny, cenovo orientovaný sedan s obrovským kufrom (506 litrov) a zároveň koncernové dvojča Citroënu C-Elysée. Jeho konkurentmi budú aj nová Škoda Rapid alebo druhá generácia Dacie Logan. Paleta benzínových motorov je obmedzená na 3-valec 1,2 VTi (52 kW) a 4-valec 1,6 VTi (85 kW). Spoločnosť im bude robiť aj diesel 1,6 HDi (68 kW). Vyrábať sa bude v španielskom Vigu.

Renault Clio

Renault Clio Foto: Tomáš Andrejčák
Renault Clio Renault Clio

Štvrtá generácia Clia je prvým modelom navrhnutým podľa nového dizajnu. Preto neprekvapia prvky inšpirované štúdiou kupé DeZir. S 3-dverovým variantom sa už nepočíta, takže kľučky zadných dverí sú zamaskované. Kombi v ponuke zostáva. Kuriozitou je rozhranie R-Link s tabletom v stredovej konzole a audio s funkciou R-Sound Effect, simulujúcou šesť profilov zvuku motora. Pod kapotou sa objavia len dva, zato nové agregáty. Benzínový preplňovaný 3-valec 0,9 Energy TCe (67 kW) a turbo diesel 1,5 Energy dCi (67 kW). V Cliu má tiež premiéru 6-stupňový dvojspojkový automat EDC. Ten bude štandardom aj pre verziu RS 200 vybavenú po prvýkrát preplňovaným motorom 1,6 Turbo (147 kW).

Range Rover

Range Rover Foto: Tomáš Andrejčák
Range Rover Range Rover

Luxusný britský off-road je po radikálnej diéte. Úplne nová hliníková konštrukcia karosérie a podvozku znamená mínus 420 kg! Pritom ponúka posádke až o 118 mm viac miesta na nohy. Spolu s lepšou aerodynamikou ušetrí až do 22 % paliva. Výhode nižšej váhy sekunduje druhá generácia systému Terrain Response 2, ktorá automaticky volí jeden z piatich jazdných programov pre cestu alebo terén. Výbava bude obsahovať aj také luxusné prvky ako audiosústavu Meridian s výkonom 1 700 W. Pod kapotu sa chystá dieselový 6-valec TDV6 (190 kW), naftový osemvalec SDV8 (249 kW) a kompresorový benzínový motor 5,0 V8 (375 kW).

Seat Toledo
Seat Toledo Foto: Tomáš Andrejčák
Seat Toledo Seat Toledo

Dvojča Škody Rapid vracia Seat do čias, keď profitoval na prvej generácii Toleda. Aj preto má opäť karosériu liftback. Dĺžkou takmer 4,48 metra, ako aj rázvorom 2 602 mm však svojho predchodcu z roku 1991 výrazne prekonáva. Hlavným ťahákom sa má stať kufor s objemom 550 litrov a dostatočne priestranný interiér. Ten je opäť kópiou Rapidu. Pod kapotu zavíta známa technika z Fabie. Od trojvalca 1,2 HTP (55 kW) cez štvorvalce 1,2 TSI (63, 77 kW) až po najvýkonnejší motor 1,4 TSI (90 kW). K nim sa pridá úsporný diesel 1,6 TDI (66, 77 kW).

Škoda Rapid

Škoda Rapid Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Rapid Škoda Rapid

Rapid vlastne ani nie je novinkou. Informácie o ňom výrobca zverejnil už v lete. Cenovo orientovaný model nadväzuje na prvú generáciu Octavie. V ponuke nahrádza Octaviu Classic. Preto má karosériu liftback, obrovský kufor (550 l) a tentoraz aj veľa miesta na zadných sedadlách. Podvozková platforma využíva prednú nápravu z Pola a zadnú z Roomstera. Pod kapotou pracuje šesť motorov. Základom je 3-valec 1,2 MPI (55 kW). Nasledujú štvorvalce 1,2 TSI ( 63 a 77 kW), a 1,4 TSI (90 kW). Naftu spaľujú motory 1,6 TDI (66 alebo 77 kW). Na parížskom autosalóne zaznela aj cena. Rapid bude štartovať od 11 450 eur.

Toyota Auris

Toyota Auris kombi Foto: Tomáš Andrejčák
Toyota Auris kombi Toyota Auris kombi

Druhá generácia Aurisu sa zmenila na nepoznanie. Z vysokého hatchbacku je najnižší predstaviteľ nižšej strednej triedy. Strecha klesla k asfaltu o rovných 55 mm. Aerodynamický odpor klesol na Cx 0,28. Na váhe ubudlo 40 kg. To znamená nižšiu spotrebu. Hneď od začiatku bude Auris v ponuke s troma druhmi pohonu. Benzínové motory 1,33 VVT-i a 1,6 VVT-i a diesely 1,4 D4-D či silnejší 2,0 D4-D doplní hybridná verzia s prepracovaným systémom Hybrid Synergy Drive. V priestrannejšom interiéri debutuje rozhranie Toyota Touch či obrovská panoramatická strecha. V Paríži sa ukázala aj verzia Touring Sport s hybridným pohonom a karosériou dlhšou o 285 mm. Auris tak bude prvým hybridným kombi na svete.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTI Foto: Tomáš Andrejčák
Volkswagen Golf GTI Volkswagen Golf GTI

Najpredávanejšie auto Európy dorazilo do Paríža v siedmom vydaní. Spolu s Audi A3 a Seatom Leon stojí na novej platforme MQB. Tá mu priniesla väčší rázvor 2 623 mm a hmotnosť nižšiu o 100 kg. Golf je o pritom o 66¤mm dlhší (4¤255), o 13 širší (1¤799), ale o 28 milimetrov nižší (1¤452). Kufor vzrástol na 380 litrov. Spotreba klesla o 23 %. Postarali sa o to nové motory vrátane 4-valca 1,4 TSI s vypínaním dvoch valcov. Verzia 1.6 TDI BlueMotion (77 kW) zrazí spotrebu až na 3,2 l/100 km. Volkswagen nezabudol ani na ostrú verziu GTI s motorom 2,0 TSI (162 kW). Po prvýkrát bude možné zvýšiť jej výkon za príplatok o 10 koní na 169 kW.

Volvo V40 Crosscountry

Volvo V40 Cross Country Foto: Tomáš Andrejčák
Volvo V40 Cross Country Volvo V40 Cross Country

Benjamín modelovej palety Volva, hatchback V40, sa už pol roka po premiére dočkal off-roadovo ladenej verzie. Nevolá sa však XC40, ale V40 Cross Sountry. Jeho karosériu obliekli do ochranných plastov v oblasti podbehov a nárazníkov a predná maska dostala drsnejšií „výplet“ Odolnosť v teréne mu však zabezpečí najmä podvozok zvýšený o 40 mm. Ale pozor! Pohon oboch náprav 4WD dostane výlučne najsilnejšia verzia T5 s preplňovaným dvojlitrovým 5-valcom s výkonom 187 kW. Z ponuky motorov vypadne najslabší 4-valec 1,6 T3.

1 debata chyba
Články podľa značiek