Segment kompaktných elektrických SUV a crossoverov je mimoriadne nabitý. Škoda preto minulý rok uviedla na trh model Elroq, ktorý v mnohom vychádza z väčšieho Eniaqu, ale cenovo by sa mal lepšie presadiť na trhu, kde bude bojovať hlavne s kórejskými konkurentami s logom Hyundai a Kia a modelmi koncernu Stellantis.
Priaznivcov športových verzií RS ale určite viac zaujíma derivát, ktorý sa predstaví na podujatí Milan Design Week 2025, ktoré sa v Taliansku koná od 8. do 13. apríla. Škoda Elroq RS bude totiž po dynamickej aj výbavovej stránke vrcholom ponuky. Pritom si stále zachová maximum praktickosti a univerzálnosti ako štandardná verzia.
Hlavným parametrom je určite výkon 250 kW (335 k), ktorý poskytujú dva elektromotory po jednom na každej náprave. Maximálna rýchlosť je síce len 180 km/h, ale aj vďaka pohonu všetkých kolies zrýchli Elroq RS z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Energiu čerpá z akumulátora s kapacitou 84 kWh, z čoho využiteľných je 79 kWh. Podľa metodiky WLTP to má stačiť na dojazd 550 km. Nabíjací výkon je 185 kW, takže z 10 na 80 % sa auto nabije jednosmerným prúdom za 26 minút. Nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW trvá z 0 na 100 % osem hodín.

Verziu RS možno odhaliť vďaka niekoľkým poznávacím znakom. Exkluzívne pre športový variant je k dispozícii zelená farba laku Mamba, ale zákazníci si budú môcť zvoliť aj farby z ponuky základnej verzie. Disky kolies majú priemer 21 palcov a karosériu skrášľujú čierne lesklé doplnky. Súčasťou štandardnej verzie RS sú Matrix-LED predné svetlomety a zadné Top LED svetlá s animovanými smerovkami.

V interiéri dominuje čierna farba a značka ho označuje ako RS Lounge. Čalúnenie tvorí mikrovlákno Suedia a limetkovozelené prešívanie. Volant je potiahnutý perforovanou kožou a športovú atmosféru zdôrazňujú detaily z imitácie uhlíkových vláken a kryty pedálov z nehrdzavejúcej ocele. Predné sedadlá majú integrované opierky hláv a sú vyhrievané a elektricky ovládateľné. Navyše, sedadlo vodiča má masážnu funkciu už v štandardne. Elektrické a masážne sedadlo môže mať aj spolujazdec, ale v rámci príplatkového balíka Maxx.

Prednosťou Elroqu RS je športové naladenie podvozka a za príplatok možno auto vylepšiť adaptívnym podvozkom s tlmičmi DCC. V tomto prípade sa dá v rámci individuálneho jazdného režimu vyberať až z 15 charakteristík nastavenia tlmičov. Ako sa na športový variant patrí, na výber sú aj dve špeciálne zvukové kulisy, a to Sport a Futuristic.