Éra veľkých kabrioletov a kupé je už dávno za nami. Existuje len zopár aristokratických áut tohto typu. Genesis si však myslí, že stále majú svoje miesto pod slnkom. Dôkazom je dvojica konceptov – X Gran Coupé a X Gran Convertible. Ich základom je to najluxusnejšie, čo má v súčasnosti k dispozícii – vlajková loď Genesis G90. A hoci má Genesis kórejský pôvod a jeho arénou sú najmä USA, dizajnéri sa tentoraz inšpirovali stredomorskou krajinou – olivovníkmi, vínom či piesčitou pôdou.

Oba modely dostali špecifickú masku so strunovým výpletom, ktorý evokuje diamanty. Na ňu nadväzujú typické dvojriadkové svetlá, ktoré sa končia až pri dverách. Najzaujímavejší je ale profil, pretože obe autá majú dlhšiu prednú kapotu a viac sklonené čelné okno. Strecha kupé aj kabrioletu je posadená nižšie. Zadný pár dverí tu nenájdete. Zato ten predný je dlhší, aby uľahčil prístup k zadným sedadlám. Samozrejmosťou je bezrámová konštrukcia okien, tak pri kupé, ako aj pri kabriolete.

Zadná časť, tak ako sa na aristokratické autá patrí, jemne klesá, ale aby sa nezabudlo na športový akcent, kapota sa končí jemným spojlerom. Celé to dotvárajú obrovské kolesá. Kupé má 10-lúčový dizajn a kabriolet zas päť dvojitých lúčov. Eleganciu veľkolepých proporcií posilňujú vyhladené blatníky aj zadná časť s minimom prelisov. O to viac potom vyniknú zadné dvojriadkové svetlá a dve koncovky výfukov. Kým kabriolet je lakovaný fialovým odtieňom inšpirovaným vínom Cabernet Sauvignon, kupé má zelený olivový lak.

Tieto odtiene nájdeme aj v kabíne plnej voňavej kože. Nechýba ani perforované olivové drevo v podobe dekorácií palubnej dosky či vo dverách. Podlahové rohože sú zdobené motívom olivovníka. Pocit vrcholného luxusu dotvárajú krištáľové prvky, ambientné osvetlenie či obrazovky integrované v opierkach hláv pre zadných cestujúcich. Odstránenie stredových stĺpikov viedlo k premiestneniu kotviacich bodov bezpečnostných pásov priamo do sedadiel vodiča a spolujazdca.

O technike síce nepadlo ani slovo, ale predpokladáme, že koncepty si ju požičali z limuzíny. Ak je to tak, potom pracuje pod prednou kapotou preplňovaný 6-valec 3,5 T-GDi s výkonom 280 kW a krútiacim momentom 530 Nm. Okrem turbodúchadla disponuje aj elektricky poháňaným kompresorom, ktorý zabezpečuje dostatočný tlak už pri nízkych otáčkach. Motor by mal byť spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a so stálym pohonom oboch náprav. Ovládanie uľahčí riadenie zadných kolies v uhle štyroch stupňov.

O ďalších plánoch Genesis nič neprezradil. Predpokladáme ale, že koncepty sú predkrmom pred ostrou premiérou. Napokon, Genesis sa s touto témou pohráva už dlhšie. Spomeňme si na štúdie X Speedium Coupé a X Convertible spred troch rokov, ktoré pôsobili o čosi futuristickejšie. Tie súčasné nemajú ďaleko k sériovej produkcii. Ak sa dostanú na trh, Genesis to katapultuje do najvyššej ligy, kde môžu byť jeho súpermi v podstate len značky Bentley či Rolls-Royce. A staré dobré časy pripomenú aj vôňou benzínu.