Ikona triedy však nemieni na svojom statuse poľaviť ani do budúcna. Dôkazom je jej dlho očakávaná siedma generácia predstavená na autosalóne v Paríži. A už dnes je jasné, že Golf nebol nikdy v takej kondícii a v takom predstihu pred súpermi ako práve teraz.
Šéfdizajnér Klaus Bishoff sa síce držal prísne evolučnej metódy, čo cítiť napríklad na tradičnom širokom C-stĺpiku, ale nepodliehajte klamnej predstave. Toto nie je žiadny facelift. Golf je nový od podlahy. A to doslova. Po Audi¤A3 je v poradí druhým koncernovým modelom postaveným na novej modulárnej platforme MQB, ktorú dostane aj Seat Leon a neskôr nová Škoda Octavia.

To mu prinieslo prepotrebné predĺženie rázvoru o 43 mm na konečných 2623. S tým súčasným si totiž musel vystačiť neuveriteľných deväť rokov. Veď nie je tajomstvom, že šiesta generácia bola len modernizáciou Golfu V.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4255/1791/1453 |
Rázvor náprav (mm) | 2637 |
Objem kufra (l) | 380 |
Predĺženie rázvoru využil Volkswagen na posunutie prednej nápravy vpred, čo znamená nielen lepšie rozloženie hmotnosti, a tým lepšie jazdné vlastnosti, ale aj väčší priestor pre cestujúcich. Prospelo to aj jeho proporciám. Tie sa zmenili dosť výrazne. Golf je o 66 mm dlhší (4255), o 13 širší (1799), ale o 28 milimetrov nižší (1452). Prílišná konzervatívnosť je minulosťou. Pôsobí atletickejšie ako kedykoľvek predtým.

Golf VII sa porátal aj s ďalšou chronickou chorobou – malým kufrom. Pod zadným vekom totiž pribudlo 30 litrov na batožinu. Tých 380 stavia Golf medzi lepších v triede. A čo viac, kufor je využiteľnejší, keďže šírka medzi podbehmi vzrástla o neuveriteľných 228 mm.
Posádka bude mať viac miesta. Vo výške lakťov pribudlo na šírku 20 a vo výške ramien až 30 mm. Zmenila sa aj ergonómia. Sedadlo vodiča je posunuté o 20 mm vzad, kým radiaca páka je o 20 mm vyššie. Golf by mal mať tiež najväčší rozsah nastavenia volantu a sedadiel v triede.

Špičkovo spracovaný interiér bude už v štandarde disponovať 5-palcovým dotykovým displejom. Drahšie verzie dostanú jeho 8-palcovú farebnú verziu, ktorá bude reagovať už na pohyb ruky. Golf tiež hlási masívny nástup najmodernejších asistenčných systémov, ktoré boli doteraz vyhradené modelom strednej a vyššej triedy. Premiéru tu bude mať nielen prednárazový systém PreCrash, adaptívny tempomat s brzdením, núdzové brzdenie City Stop pri nízkych rýchlostiach, ale najmä multikolízna brzda, ktorá prevezme po kontakte kontrolu nad vozidlom a reguluje jeho následný smer.

Čo je však podstatné, podľa Volkswagenu je nový Golf až o 23 % úspornejší. Zásluhu na tom má pohotovostná hmotnosť znížená približne o 100 kg. Postarali sa o to ľahšie motory, viac hliníka na zavesení kolies, optimalizované rozvody a karoséria s vyšším zastúpením vysokopevnostných ocelí. Základná verzia 1.2 TSI bude vážiť len 1205 kg. Svoje zohrala aj lepšia aerodynamika (Cd 0,27), a najmä revolučná technika pod kapotou.
V Golfe debutuje úplne nová generácia výlučne preplňovaných priamovstrekových benzínových motorov TSI s výkonom od 63 do 103 kW, vybavených stop-štart systémom a rekuperáciou brzdovej energie. Agregát 1.4 TSI (103 kW) disponuje navyše vypínaním dvoch valcov pri nízkom a strednom zaťažení. Priemerne spotrebuje len 4,8 litra benzínu.
Naftové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI ponúknu výkonový rozptyl od 66 do 110 kW. S motorom 1.6 TDI (77 kW/105 k) by mal Golf jazdiť za 3,8 l nafty na 100 km, pričom verzia BlueMotion zrazí kombinovanú spotrebu až na 3,2 litra. Na vrchol naftovej motorizácie sa neskôr postaví agregát 2.0 TDI s výkonom až 140 kW.

Okrem štandardných 6-stupňových manuálov ponúkne Golf na výber dvojspojkové prevodovky DSG, ale aj nové jednoduchšie a lacnejšie robotizované prevodovky s jedinou spojkou.
Nový Golf sa dostane na slovenský trh začiatkom novembra. Samozrejme, v ponuke bude aj jeho 3-dverová verzia. Neskôr pribudne ostré GTI a dokonca odľahčená limitovaná séria Carbon GTI, ktorá zrýchli na stovku pod šesť sekúnd.

Predbežné technické údaje | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1.2 TSI | 1.4 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem (ccm) | 1197 | 1395 | 1598 | 1968 |
Max. výkon (kW/ot.) | 63/4300 | 103/4500 | 77/3000 | 110/3500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 162/1400 | 249/1500 | 249/1500 | 350/1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 179 | 212 | 192 | 216 |
0 – 100 km/h (s) | 11,9 | 8,4 | 10,7 | 8,6 |
Spotreba (l/100 km) | 4,9 | 5,3 | 3,8 | 4,1 |