VW Golf VII chce byť opäť jednotkou

Tridsaťšesť rokov produkcie a 29 miliónov vyrobených kusov. To je bilancia šiestich generácií najúspešnejšieho kompaktu všetkých čias – Volkswagenu Golf.

16.10.2012 07:10
Volkswagen Golf VII Foto:
Golf siedmej generácie má dynamickejšie proporcie, je priestrannejší, no pritom o 100 kg ľahší. Spotreba klesla až o 23 %.
debata (5)

Ikona triedy však nemieni na svojom statuse poľaviť ani do budúcna. Dôkazom je jej dlho očakávaná siedma generácia predstavená na autosalóne v Paríži. A už dnes je jasné, že Golf nebol nikdy v takej kondícii a v takom predstihu pred súpermi ako práve teraz.

Šéfdizajnér Klaus Bishoff sa síce držal prísne evolučnej metódy, čo cítiť napríklad na tradičnom širokom C-stĺpiku, ale nepodliehajte klamnej predstave. Toto nie je žiadny facelift. Golf je nový od podlahy. A to doslova. Po Audi¤A3 je v poradí druhým koncernovým modelom postaveným na novej modulárnej platforme MQB, ktorú dostane aj Seat Leon a neskôr nová Škoda Octavia.

Volkswagen Golf VII Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII

To mu prinieslo prepotrebné predĺženie rázvoru o 43 mm na konečných 2623. S tým súčasným si totiž musel vystačiť neuveriteľných deväť rokov. Veď nie je tajomstvom, že šiesta generácia bola len modernizáciou Golfu V.

Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4255/1791/1453
Rázvor náprav (mm) 2637
Objem kufra (l) 380

Predĺženie rázvoru využil Volkswagen na posunutie prednej nápravy vpred, čo znamená nielen lepšie rozloženie hmotnosti, a tým lepšie jazdné vlastnosti, ale aj väčší priestor pre cestujúcich. Prospelo to aj jeho proporciám. Tie sa zmenili dosť výrazne. Golf je o 66 mm dlhší (4255), o 13 širší (1799), ale o 28 milimetrov nižší (1452). Prílišná konzervatívnosť je minulosťou. Pôsobí atletickejšie ako kedykoľvek predtým.

Volkswagen Golf VII Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII

Golf VII sa porátal aj s ďalšou chronickou chorobou – malým kufrom. Pod zadným vekom totiž pribudlo 30 litrov na batožinu. Tých 380 stavia Golf medzi lepších v triede. A čo viac, kufor je využiteľnejší, keďže šírka medzi podbehmi vzrástla o neuveriteľných 228 mm.

Posádka bude mať viac miesta. Vo výške lakťov pribudlo na šírku 20 a vo výške ramien až 30 mm. Zmenila sa aj ergonómia. Sedadlo vodiča je posunuté o 20 mm vzad, kým radiaca páka je o 20 mm vyššie. Golf by mal mať tiež najväčší rozsah nastavenia volantu a sedadiel v triede.

Volkswagen Golf VII Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII

Špičkovo spracovaný interiér bude už v štandarde disponovať 5-palcovým dotykovým displejom. Drahšie verzie dostanú jeho 8-palcovú farebnú verziu, ktorá bude reagovať už na pohyb ruky. Golf tiež hlási masívny nástup najmodernejších asistenčných systémov, ktoré boli doteraz vyhradené modelom strednej a vyššej triedy. Premiéru tu bude mať nielen prednárazový systém PreCrash, adaptívny tempomat s brzdením, núdzové brzdenie City Stop pri nízkych rýchlostiach, ale najmä multikolízna brzda, ktorá prevezme po kontakte kontrolu nad vozidlom a reguluje jeho následný smer.

Volkswagen Golf VII Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII

Čo je však podstatné, podľa Volkswagenu je nový Golf až o 23 % úspornejší. Zásluhu na tom má pohotovostná hmotnosť znížená približne o 100 kg. Postarali sa o to ľahšie motory, viac hliníka na zavesení kolies, optimalizované rozvody a karoséria s vyšším zastúpením vysokopevnostných ocelí. Základná verzia 1.2 TSI bude vážiť len 1205 kg. Svoje zohrala aj lepšia aerodynamika (Cd 0,27), a najmä revolučná technika pod kapotou.

V Golfe debutuje úplne nová generácia výlučne preplňovaných priamovstrekových benzínových motorov TSI s výkonom od 63 do 103 kW, vybavených stop-štart systémom a rekuperáciou brzdovej energie. Agregát 1.4 TSI (103 kW) disponuje navyše vypínaním dvoch valcov pri nízkom a strednom zaťažení. Priemerne spotrebuje len 4,8 litra benzínu.

Naftové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI ponúknu výkonový rozptyl od 66 do 110 kW. S motorom 1.6 TDI (77 kW/105 k) by mal Golf jazdiť za 3,8 l nafty na 100 km, pričom verzia BlueMotion zrazí kombinovanú spotrebu až na 3,2 litra. Na vrchol naftovej motorizácie sa neskôr postaví agregát 2.0 TDI s výkonom až 140 kW.

Volkswagen Golf VII Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII

Okrem štandardných 6-stupňových manuálov ponúkne Golf na výber dvojspojkové prevodovky DSG, ale aj nové jednoduchšie a lacnejšie robotizované prevodovky s jedinou spojkou.

Nový Golf sa dostane na slovenský trh začiatkom novembra. Samozrejme, v ponuke bude aj jeho 3-dverová verzia. Neskôr pribudne ostré GTI a dokonca odľahčená limitovaná séria Carbon GTI, ktorá zrýchli na stovku pod šesť sekúnd.

Volkswagen Golf VII Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf VII Volkswagen Golf VII
Predbežné technické údaje
Motor 1.2 TSI 1.4 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem (ccm) 1197 1395 1598 1968
Max. výkon (kW/ot.) 63/4300 103/4500 77/3000 110/3500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 162/1400 249/1500 249/1500 350/1750
Max. rýchlosť (km/h) 179 212 192 216
0 – 100 km/h (s) 11,9 8,4 10,7 8,6
Spotreba (l/100 km) 4,9 5,3 3,8 4,1
5 debata chyba
Články podľa značiek