Štvrtá generácia kupé Continental GT a kabrioletu GTC sa nám predstavila v úvode v najvýkonnejšej verzii Speed s pohonom Ultra Performance Hybrid. Ten svojimi 575 kilowattmi a 1 000 newtonmetrami zatienil aj pôvodný dvakrát preplňovaný 12-valec 6,0 W12. Bolo len otázkou času, kedy sa ponuka rozšíri smerom nadol. A tento moment práve prišiel. Zákazníci si môžu odteraz vybrať Continental GT aj GTC s pohonom Super Performance Hybrid. Základ je ale stále rovnaký.

Srdcom plug-in hybridného systému je motor 4,0 V8 s dvojicou turbodúchadiel. Ten je ale mierne podladený. Sám osebe ponúka 376 kW, čo je o o 59 kW menej ako pri verzii Speed. Elektrická časť pohonu ostáva bez zmien. Tvorí ju elektromotor integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke s výkonom 137 kW. Spolu tak oba motory produkujú 500 kW. Napriek tomu, že ide o slabší hybrid, svojimi parametrami prekonáva aj on pôvodný 12-valec. A platí to aj o krútiacom momente, ktorý dosahuje vrchol hodnotou 930 Nm.

S takouto nádielkou šprintuje GT na stovku za úžasných 3,5 sekundy a o čosi ťažšia otvorená verzia GTC potrebuje v rovnakej disciplíne len o tri desatinky sekundy viac. To nie je ďaleko ani od verzie Speed, ktoré sú rýchlejšie len približne o 0,5 sekundy. Batéria s kapacitou 25,9 kWh umožňuje pritom týmto korábom absolvovať až 80 km v čisto elektrickom režime. Veľkou výhodou je možnosť nabíjania batérie jednosmerným prúdom, takže elektrický pohon je možné využívať aj pri dlhších cestách. O špičkovú trakciu a ovládateľnosť sa stará adaptívny pneumatický podvozok, riadenie zadných kolies aj elektronický diferenciál eLSD.

Nové základné verzie dostali matricovú mriežku chladiča v lesklej čiernej farbe a chrómovým lemom, či matný výplet spodných sacích otvorov v nárazníku. Splitter je opäť lesklý čierny. Svetlá „Harmony“ sú inšpirované brúseným krištáľom a ponúkajú uvítaciu animáciu. Vzadu upútajú pozornosť dve lesklé chrómové koncovky výfukov, ktoré vykúkajú z lesklého čierneho difúzora. Aj zadné svetlá s červenými šošovkami obsahujú animáciu. V kabíne použil Bentley ručne čalúnené sedadlá s ryhovaným dizajnom v kombinácii s matnými alebo lesklými chrómovými dekoráciami.

To znie všetko nepochybne lákavo, no otázkou je, či zákazníci nové plug-in hybridy prijmú ako náhradu za 12-valcovú klasiku. Zatiaľ sa zdá, že tento „nízkoemisný“ plán britskej automobilke celkom nevychádza. Vlani, keď uviedla na trh plug-in hybridné verzie Speed, a to vrátane 4-dverovej limuzíny Flying Spur, sa jej predaje prepadli o 21,5 percenta, keď našla len 10 600 zákazníkov a zisk klesol dokonca až o 37 %. To napriek výraznému zvýšeniu cien. Toto varovanie ale Bentley neberie vážne a jeho šéf naďalej sľubuje elektrickú budúcnosť, hoci sám nedávno priznal, že zákazníci Bentley túžia po veľkých spaľovacích motoroch.