
Hyundai Ioniq 6 dorazil na trh len v roku 2023 a už tu máme jeho modernizáciu. Nejde pritom o retuše. Kórejská automobilka zásadne prepracovala jeho dizajn. Teraz pôsobí o čosi menej futuristicky, no o to dospelejšie amenej kontroverzne. No a čerešničkou na torte je nová športová verzia N Line, ktorá je akýmsi predjedlom pred príchodom ostrého Hyundaia Ioniq 6 N. Predná časť je prakticky úplne nová. Kapota je situovaná o čosi vyššie a nárazník umocňuje pocit šírky. Ioniqu 6 veľmi svedčia aj uzučké denné svetlá. Tie hlavné sú ukryté v nárazníku a splývajú s čiernym pozadím. Aj profil je o čosi jednoduchší, pretože Ioniq 6 prišiel o dvojitý zadný spojler. Teraz si vystačí s jediným, čo robí siluetu vozidla elegantnejšou.


Vrcholom ponuky je nová úroveň N Line s výraznými lesklými čiernymi prvkami, predným nárazníkom v tvare krídel aj s čiernymi prahmi, ktoré opticky znižujú profil auta. Lesklú čerň nájdeme aj na zadnom nárazníku s dvojriadkovými parametrickými svetlami, na difúzore či na špecifických kolesách s aerodynamickými vložkami. Ako dizajnové zmeny ovplyvnili aerodynamiku, netušíme, pretože Hyundai neuviedol koeficient odporu vzduchu. Je to zvláštne, pretože práve na aerodynamike si pri predstavení „šestky“ zakladal najviac. Hodnotou Cd 0,21 patril Ioniq 6 k najaerodynamickejším sériovo vyrábaným autám planéty. Je možné, že po úpravách došlo k nepatrnému zhoršeniu, no rozhodne je teraz vizuálne príťažlivejší.


V kabíne sa predstavuje nový volant a zlepšené obloženie dverí, ktoré pôsobí hodnotnejšie. Stredová konzola bola prepracovaná tak, aby bola funkčnejšia. Samostatný panel klimatizácie je teraz väčší, čo robí ovládanie intuitívnejším. Hoci má modernizovaný Ioniq 6 už svetovú premiéru na autosalóne v Soule za sebou, o technologických zmenách zatiaľ nepadlo ani slovko. Predpokladáme však, že tak ako Ioniq 5 či Kia EV6 dostane aj Ioniq 6 novú batériu s kapacitou zvýšenou zo 77,4 na 84 kWh, čo sa nepochybne odrazí na dojazde. Ten by mal byť dlhší než súčasných 519 až 614 km vo verzii Long Range. Je možné, že bude atakovať, aspoň na papieri, hranicu 700 km. To najlepšie nás však ešte len čaká.


V lete má totiž doraziť ostrá verzia Ioniq 6 N, ktorá si požičia technológiu z Ioniqu 5 N. Očakávame teda výkon 478 kW pri aktivovaní funkcie Boost a akceleráciu na stovku, ktorá sa bude blížiť trom sekundám. Výhodou Ioniqu 6 N môže byť ešte nižšie ťažisko ako pri SUV Ioniq 5 N. O emócie by sa mohol aj v tomto prípade postarať systém N e-shift, ktorý simuluje osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku (DCT) vozidiel N so spaľovacím motorom a radenie pomocou ovládania krútiaceho momentu motora, čo vytvára pocit trhnutia pri virtuálnom preraďovaní. Maximálna rýchlosť bude s najväčšou pravdepodobnosťou presahovať 250 km/h. Na podrobnosti si však ešte budeme musieť nejaký ten čas počkať.