Audi nám s označovaním v poslednom čase poriadne zamotalo hlavu. Týka sa to aj úplne nového Audi A6 so spaľovacími motormi. To sa malo totiž volať Audi A7, keďže párne čísla mali pripadnúť čistým elektromobilom s prívlastkom e-tron. No nakoniec v Ingolstadte kapitulovali. Portfólio Audi A6 tak budú tvoriť dva e-trony na platforme PPE (Premium Platform Electric) a dva modely s klasickým pohonom na platforme PPC ( Premium Platform Combustion) s klasickým pohonom – všetky s označením A6. Kombi A6 Avant už poznáme a teraz k nemu Audi pridalo elegantnú limuzínu. Pri Audi, ktoré si zakladá na verziách kombi, toto poradie vôbec neprekvapuje.
Najaerodynamickejšie Audi
Novinka má na dĺžku 4 990 mm, čo je o 60 viac v porovnaní s predošlou generáciou. Svoju pozíciu vo vyššej strednej triede demonštruje aj rázvorom náprav 2 927 mm a šírkou karosérie 1 880 mm. Audi je zvlášť pyšné na vynikajúcu aerodynamiku. Pochváliť sa totiž môže koeficientom odporu vzduchu Cd 0,23, čo je ešte o dve stotinky nižšia hodnota ako pri kombi Avant. Ide o najaerodynamickejšie Audi so spaľovacím motorom v histórii značky. Prispeli k tomu napríklad tesnenia medzi nárazníkom a chladičmi, aerodynamicky optimalizované 18– a 19-palcové kolesá či splývavý profil zadnej časti s jemnou odtrhovou hranou. Vedľajším bonusom je zníženie aerodynamického hluku až o 30 %.


Príslušnosť k značke je zrejmá pri pohľade na obriu masku „single frame“, štyri kruhy aj typickú grafiku reflektorov. Tie predné tvorí matrixová technológia so 48 diódami v každom z reflektorov. Vzadu nájdeme osem digitálnych panelov s celkovo 198 diódami OLED na každej strane. To umožňuje vytvárať rôzne grafiky či dokonca animácie. Tak ako Avant bude aj sedan na výber v dvoch alternatívach exteriéru. Štandardná verzia má na karosérii hliníkové dekorácie, ktoré jej dodávajú eleganciu. Športovo ladené A6 S line dáva prednosť matnému chrómu a má odlišne tvarované otvory na vstup vzduchu v nárazníku. Nechýba čierny výplet masky s agresívnejšou štruktúrou.

Za príplatok si môžu zákazníci dopriať paket Exterieurpaket schwarz, s ktorým dostane A6 čierne logá Audi, čierne lemy okien či čierne kľučky dverí a difúzor. Súčasťou balíka sú tiež matné chrómové koncovky výfukov. Na výber bude až 11 farieb karosérie vrátane úplne novej Midnight Green a modrej Ascaris či sivej Daytona. Kolesá môžu mať priemer od 18 až do 21 palcov. Pod zadným vekom ukrýva Audi A6 492 litrov pre batožiny. Vďaka šírke 1 050 mm sa sem bez problémov zmestia dva veľké kufre. O variabilitu sa starajú delené zadné operadlá v pomere 40 : 20 : 40. Nakladanie uľahčí príplatkové elektrické ovládanie veka a nožný senzor.
Digitálne pódium
Podľa vzoru nedávno predstavených modelov prichádza aj Audi A6 s digitálnym „pódiom“, ktoré kombinuje veľký zakrivený displej vodiča s uhlopriečkou 11,9 palca so 14,5-palcovým infotainmentom a za príplatok aj s tretím, 10,9-palcovým displejom spolujazdca. Ten môže sledovať filmy či iný obsah. Displej tiež môže vytvárať digitálny dekor. Audi nezabudlo ani na head-up displej. Sľubuje tiež veľa priestoru pre všetkých členov posádky a množstvo svetla, ktoré púšťa do kabíny obrovská panoramatická strecha s takzvaným „digitálny závesom“. Stlačením tlačidla sa sklo stane nepriehľadným.


Akustický komfort zabezpečujú laminované okná a pneumatiky s tlmičmi hluku, ktoré sú v sérii pre všetky kolesá s priemerom od 19 palcov. O to viac možno vychutnať aparatúru Bang & Olufsen až s 20 reproduktormi, vrátane meničov v opierkach hláv. Chýbať nemôže ani štvorzónová klimatizácia, elektrické dovieranie dverí či ambientné osvetlenie kabíny, ktoré používa len na palubnej doske 84 diód. Samozrejmosťou je záplava asistenčných systémov, ktoré využívajú dáta nielen zo senzorov a navigácie, ale aj z rojov vzájomne komunikujúcich vozidiel. Vodič bude podporovaný v celom rozsahu rýchlostí. Za niektoré asistenty si však budú zákazníci musieť zaplatiť formou predplatného.

Na začiatok tri motory
Kariéru odštartuje Audi A6 s troma motormi. Základ tvorí 4-valec 2,0 TDI s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 340 N. Benzínovou alternatívou je 4-valec 2,0 TFSI s rovnakými parametrami. Neskôr pribudne naftový 6-valec 3,0 TDI. Na vrchol sa postaví 6-valcová benzínová verzia 3,0 TFSI s výkonom až 270 kW. Motory 2,0 TDI a 3,0 TFSI budú štandardne vybavené šetriacou technológiou MHEV plus, ktorá pridáva k štartér-generátoru druhý elektromotor na výstupe 7-stupňovej prevodovky DSG a batériu LFP s kapacitou až 1,7 kWh, čo zodpovedá skôr full-hybridom ako mild-hybridom. Systém dokáže podporiť spaľovací motor dodatočným výkonom 18 kW a rekuperovať brzdnú energiu výkonom až 25 kW.


Pri nízkych rýchlostiach sa bude Audi A6 správať ako full-hybrid. Napríklad pri parkovaní či cúvaní nepoužije spaľovací motor. Okruh MHEV navyše umožnil použiť elektrický kompresor klimatizácie, čo znamená udržiavanie nastavenej teploty v kabíne aj počas státia s vypnutým motorom. Až na motor 2,0 TFSI sú všetky ostatné verzie vybavené pohonom oboch náprav Quattro ultra. Nejde teda o permanentnú štvorkolku. Systém však v najvyššej možnej miere zapája do hry zadné kolesá. Napríklad v zákrutách, pri prudšej akcelerácii alebo na povrchoch s nižšou priľnavosťou. Ak je to potrebné, putuje dokonca viac hnacieho momentu k zadnej náprave. Podvozok využíva predné 5-prvkové zavesenie. Viacprvkovú nápravu nájdeme aj vzadu.

Po prvýkrát elektrinické brzdy
Pre verziu 3,0 TFSI má Audi pripravený športový zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. K dispozícii budú tri verzie podvozka – štandardný, ktorý je naladený komfortnejšie ako v minulosti, športový so svetlou výškou zníženou o 20 mm a adaptívny podvozok s pneumatickým odpružením. Štvorkolky sú štandardne vybavené nielen progresívnym riadením, ale aj natáčaním zadných kolies. To redukuje priemer otáčania len na 11,3 metra. Po prvýkrát sa v Audi A6 objavuje elektronický brzdový systém Brake-by-wire iBRS bez mechanického prepojenia brzdového pedála s brzdovým valcom. Zvlášť veľká výhoda je to pre nové mild-hybridy, pretože takýto systém ponúka lepší mix rekuperatívneho a hydraulického brzdenia.
Nové Audi A6 bude schádzať z výrobných liniek závodu v Neckarsulme, spolu so sesterským Audi A5, tiež založeným na platforme PPC. Objednávky otvorí Audi ešte tento mesiac, teda v apríli. Prvé vozidlá by mali byť dodané zákazníkom v priebehu leta. Poznáme aj ceny. Základná verzia s motorom 2,0 TFSI (150 kW) štartuje na 55 000 eurách.