Konkurenčné prostredie čínskeho trhu je neúprosné a presadiť sa v ňom ako samostatný producent je takmer nemožné. Európske automobilky tak uzatvárajú partnerstvá s miestnymi výrobcami, čím dokážu znížiť výrobné náklady a ponúknuť renomé a tradíciu značiek zo starého kontinentu.
Audi sa rozhodlo spojiť sily s koncernom SAIC a vytvoriť akúsi „podznačku“, ktorá bude v Číne vyrábať autá určené len pre tamojší trh. Názov značky je AUDI a samotný nápis je aj logom. Pionierom medzi jej modelmi je elektromobil E5 Sportback, ktorý má výstavnú premiéru na autosalóne v Šanghaji.
Stojí na platforme Advanced Digitized Platform (ADP) a je 4 881 mm dlhý, 1 959 mm široký a 1 478 mm vysoký. Možno ho teda zaradiť do strednej triedy podobne ako nám známy model A5 Sportback. Čím však prekoná väčšinu konkurencie je paleta výkonových verzií a najmä vrcholné prevedenie.
Audi E5 Sportback môže mať pohon zadných alebo všetkých kolies a výkon 220 kW (300 k), 300 kW (408 k), 425 kW (577 k) alebo 579 kW (775 k). Najsilnejší variant zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Kapacita akumulátora je 100 kWh a podľa čínskej metodiky CLTC to stačí na 770 km jazdy. Vďaka 800-voltovému okruhu a rýchlemu nabíjaniu sa dá za 10 minút doplniť energia na ďalších 370 km.

Vonkajší dizajn je elegantný a minimalistický a snaží sa akcentovať technickú vyspelosť automobilu a zároveň jeho dynamický potenciál. Prednú aj zadnú časť zvýrazňuje čierny obdĺžnikový rám a úzke svetlá dopĺňa svietiaci nápis AUDI.

Pred vodičom a spolujazdcom sa rozprestiera displej s rozlíšením 4K a uhlopriečkou 27 palcov. Operačný systém vyvinuli interne a nazýva sa AUDI OS. Interiér je takisto minimalistický a horizontálne členený. O bezpečnosť a funkcie asistovanej jazdy sa stará LiDAR a 29 ďalších senzorov.
Zástupcovia automobilky na autosalóne v Šanghaji prezradili, že ďalšie dva modely AUDI sa predstavia v priebehu rokov 2026 a 2027.