Volvo oživí model XC70 a sľubuje plug-in hybrid s 200-kilometrovým dojazdom

XC70 bude plug-in hybrid s najdlhším elektrickým dojazdom v histórii Volva. Len pre zaujímavosť - je to trikrát väčší dojazd ako má jeho najbližší konkurent v modelovom rade Volva, modernizované XC90 PHEV, ktoré zvláda na elektrinu 71 km.

19.05.2025 18:00
New Volvo XC70 Foto:
Nové Vpôvo XC70 je primárne určené pre Čínu, no môže sa z neho stať globálny model.
debata

Spoločnosť Volvo Cars oznámila návrat modelu XC70, tentoraz ako plug-in hybridné SUV s predĺženým dojazdom. Nový XC70, ktorý bol predstavený 7. mája 2025, predstavuje významný krok v stratégii elektrifikácie značky a zároveň oživuje ikonické meno, ktoré bolo naposledy použité v roku 2016.

Tento model je postavený na novej platforme Scalable Modular Architecture (SMA), ktorá je navrhnutá pre plug-in hybridy s dlhším dojazdom a spoločne ju vyvinuli Volvo so svojou matkou Geely. XC70 ponúka čisto elektrický dojazd až 200 kilometrov podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC, čo z neho robí plug-in hybrid s najdlhším elektrickým dojazdom v histórii značky Volvo. Len pre zaujímavosť – je to trikrát väčší dojazd ako má jeho najbližší konkurent v modelovom rade Volvo, modernizované XC90 PHEV, ktoré zvláda na elektrinu 71 km.

Dizajn vozidla čerpá inšpiráciu z moderného škandinávskeho štýlu a zahŕňa prvky ako uzavretá predná maska s aktívnymi žalúziami pre optimalizáciu aerodynamiky, charakteristické LED svetlá v tvare „Thorovho kladiva“ a vertikálne zadné svetlá integrované do zadného skla.

Nový XC70 je primárne určený pre čínsky trh, kde je dopyt po plug-in hybridoch s dlhším dojazdom vysoký. V Číne by sa malo nové Volvo XC70 predstaviť v produkčnej verzii ešte tento rok. Spoločnosť však zvažuje uvedenie modelu aj na ďalšie trhy v budúcnosti.

Momentálne nevieme o žiadnej inej značke okrem... Foto: Volvo Cars
New Volvo XC70 Momentálne nevieme o žiadnej inej značke okrem Volva, ktorá by ponúkla plug-in hybrid s 200-kilometrovým dojazdom.

Automobilka neprezradila, kde sa bude XC70 vyrábať, ale jej šéf Hakan Samuelsson zdôraznil, že by sa malo vyrábať tam, kde sa bude primárne predávať, teda v Číne. Ďalšou možnosťou je Busan v Južnej Kórei. Tam totiž začne výroba stredne veľkého SUV Polestar 4 ešte tento rok v závode spoločnosti Renault Korea Motors. Geely a Renault totiž už roky rozvíjajú svoju spoluprácu, ktorá zahŕňa aj spoločný podnik Horse Powertrain. Ďalšie podrobnosti o novom XC70 budú zverejnené v nasledujúcich mesiacoch.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #PHEV #Geely #Volvo XC70
Články podľa značiek