
Značka DS nie je práve v dobrej kondícii. Časy, keď technika Citroënu zabalená do sofistikovanejšieho dizajnu zaberala na európskych či čínskych zákazníkov, sú dávno preč. DS veľmi nepomohlo ani úplné odčlenenie od materskej značky. Predaje roky klesajú. A platí to aj o tom vlaňajšom, keď DS predalo celosvetovo len približne 42 000 vozidiel. Nakopnúť ho má nová modelová ofenzíva. Po vlajkovej lodi DS N°8, ktorá sa predstavila v závere roka, prichádza na rad omladený hatchback DS 4. Ten v súlade s novou nomenklatúrou značky, ktorá má evokovať označenie luxusných francúzskych parfumov, mení názov na DS N°4.

Facilift sa výrazne dotkol prednej časti, ktorá sa inšpiruje konceptom DS E-Tense Performance. Čierna lesklá maska je výrazne širšia a prichádza so svetelným podpisom, prepájajúcim nové denné LED svetlá v tvare ostrého písmena V. Osvetlené je aj samotné logo DS. Nové sú tiež hlavné reflektory s technológiou Matrix LED. Prepracovanie masky viedlo zároveň k predĺženiu prednej kapoty o 12 mm. Z profilu veľa noviniek nenájdeme, až na modernizovaný dizajn 19– a 20-palcových kolies s priemerom až 720 mm. Vzadu sú najväčšou novinkou svetlá s tmavým krytom a štruktúrou akýchsi šupín. Spojené sú čiernou lištou.

Namiesto loga sa na zadnom veku skvie neprehliadnuteľný nápis DS Automobiles. Povinné retuše absolvoval aj nárazník. Zákazníci si môžu naďalej zvoliť dvojfarebné lakovanie s kontrastnou čiernou strechou, ktorá tento prémiový hatchback s dĺžkou 4 400 mm opticky znižuje. V kabíne je najväčšou novinkou prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a 21-palcový head-up displej. DS tiež sľubuje jednoduchšie ovládanie infotainmentu vďaka vylepšenému menu. Naďalej sú v ponuke tri dizajnové línie Pallas, Étoile a Air. Každá vnáša do kabíny odlišnú atmosféru, všetky však spája prémiové spracovanie a luxusné materiály vrátane kože Criollo Nappa či drevených dekorácií Brown Ash.

Najväčšie zmeny však prebehli pod kapotou. Z ponuky totiž vypadol úsporný naftový motor 1,5 Blue dCi s výkonom 96 kW. Jeho náhradou má byť mild-hybrid s 3-valcom 1,2 PureTech, skombinovaný so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou eDCT6, ktorá má integrovaný 21 kW elektromotor. Výkon sústavy je naladený na 106 kW a 230 Nm krútiaceho momentu. Vďaka elektrifikácii dokáže DS N°4 jazdiť v meste až 50 % času s vypnutým spaľovacím motorom. Výkonnejšiu verziu predstavuje plug-in hybrid so 4-valcom 1,6 PureTech (132 kW), elektromotorom (92 kW) a prevodovkou eDCT7.

Systémový výkon je naladený na 165 kW. Batéria s kapacitou 14,6 kWh má zabezpečiť čisto elektrický dojazd 81 km, čo je zlepšenie až o 30 %. Táto verzia sa pýši zrýchlením na stovku za 7,1 sekundy. Škoda, že palubná nabíjačka podporuje štandardne nabíjanie výkonom len 3,7 kW. Za výkonnejšiu 7,4 kW nabíjačku si zákazníci budú musieť priplatiť. Najväčšou novinkou je však čisto elektrická verzia E-Tense, pri ktorej sľubuje DS dojazd 450 km. Pohon zabezpečuje predný elektromotor s výkonom 156 kW a krútiacim momentom 343 Nm. To je podstatne viac, než mali doterajšie elektromobily na platforme EMP2.
Novinkou je aj batéria s využiteľnou kapacitou 58,3 kWh, čo je o 7,3 kWh viac v porovnaní so sesterským Peugeotom e-308. Za zväčšenou kapacitou stojí nová chémia batérie s väčším podielom niklu. Energiou bude N°4 šetriť aj pomocou účinnejšieho tepelného čerpadla a zlepšenej aerodynamiky, napríklad aj vďaka zníženiu svetlej výšky podvozka o 10 mm. Novinkou je tiež 3-stupňová rekuperácia, ktorú bude možné nastavovať krídelkami na volante. Doterajšie elektromobily na platforme EMP2 mali len režim B. Na rýchlonabíjačke by sa malo N°4 nabiť z 20 na 80 % za 30 minút, pričom podporuje maximálny nabíjací výkon 120 kW. Oceňujeme novú možnosť manuálnej aktivácie predhriatia batérie.

O bezpečnosť sa bude starať vynovený balík asistenčných systémov Drive Assist 2.0, ktorý poskytuje napríklad asistovanú zmenu jazdného pruhu a asistované predbiehanie. Bohatý je aj balík komfortných prvkov. Paket Comfort obsahuje elektricky ovládané sedadlo vodiča, vyhrievanie predných sedadiel či akustické okná. Paket Techno obohatí výbavu o indukčné nabíjanie telefónov. Paket Absolut Comfort pridá masážne sedadlá, vyhrievaný volant, elektricky ovládané veko kufra, strešné okno, výkonné audio Focal Electra so 14 reproduktormi či spomínaný head-up displej s rozšírenou realitou.