Z modelu Kia Sportage sa celosvetovo predalo už viac ako 7 miliónov kusov. Ide skutočne o celosvetový úspech, lebo toto SUV sa predáva okrem Európy aj na ázijských a na amerických trhoch. Je logické, že v rôznych kútoch sveta zákazníci očakávajú iné vlastnosti auta, a tak má európska verzia svoje špecifiká.
Pokiaľ ide o karosériu, európsky Sportage má štandardne dlhú karosériu, kým americký variant ju má predĺženú a má aj tretie bočné okno. Najvýraznejšie zmeny vzhľadu sa odohrali v prednej časti. V rámci dizajnového jazyka „opposites united“, teda jednota protikladov, dostala maska chladiča nový vzor a denné svetlá zmenili bumerangový tvar za kosákovitý, pričom evokujú elektrické modely Kie. Vzadu sú nové združené svetlá, ktoré sú identické s americkou a kórejskou verziou, a mierne zmenený nárazník. Disky kolies môžu mať 17, 18 alebo 19 palcov.

Vo vnútri budú hlavným prvkom dva displeje integrované do jedného celku. Digitálny prístrojový panel aj infotainment majú zhodnú uhlopriečku 12,3 palca. Volant bude po novom dvojramenný. Sedadlá aj výplne dverí budú čalúnené aj materiálom Dinamica, ktorého mikrovlákno využíva vysoký podiel recyklované polyesteru. Batožinový priestor s objemom 587 litrov sa po sklopení druhého radu sedadiel zväčší na 1 776 litrov.

Modernizácia prináša aj novú techniku na palube. K novým funkciám patrí 10-palcový head-up displej a 360-stupňový kamerový systém zobrazujúci celé okolie auta. Prepojenie auta so službami Apple CarPlay a Android Auto funguje bezdrôtovo a príplatková funkcia Digital Key umožňuje využívať smartfón ako kľúč. K dispozícii bude kompletná paleta asistenčných systémov vrátane balíka Highway Driving Assist 2 uľahčujúceho jazdu po diaľnici.

Európskych motoristov, vrátane slovenských, však zaujíma, či sa facelift podpíše na zmene ponuky pohonných jednotiek. Z tlačovej správy možno predpokladať, že Sportage s naftovým agregátom skončil. Automobilka totiž len jednou vetou spomína, že modernizovaný variant ponúka na výber medzi benzínovými a hybridnými (HEV) motormi. Zvlášť sa nezmieňuje ani o dobíjateľnom hybride, no ten s vysokou pravdepodobnosťou v ponuke ostane.
Vznetový štvorvalec CRDi s objemom 1,6 litra a mild hybridnou technikou sa ku kórejskému SUV vyrábanému v Žiline hodil a zákazníci ho obľubovali pre solídnu dynamiku a nízku spotrebu.