Mitsubishi predstavilo nový Grandis. Opäť je to však len prezlečený Renault

Grandis prichádza ako mild hybrid a full hybrid. Na slovenský trh sa dostane začiatkom budúceho roku.

03.07.2025 10:00
Nové Mitsubishi Grandis (2025) Foto:
Grandis technicky vychádza z francúzskeho modelu Renault Symbioz.
debata

Automobilka Mitsubishi predstavila úplne nový model Grandis. Jeho názov je odvodený od latinského výrazu pre „veľký a pôsobivý“, odkazuje na priestranný interiér, auto by primárne malo uspokojiť hlavne rodiny.

Grandis technicky vychádza z francúzskeho modelu Renault Symbioz, obe autá stoja na spoločnej platforme CMF-B aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, ktorá sa používa aj pre iné modely, napríklad pre Renault Captur alebo Nissan Juke. Grandis však dostal odlišný dizajn, špecifické detaily v interiéri a vlastnú konfiguráciu pohonných jednotiek a výbavy, aby sa aspoň takto odlíšil od svojho francúzskeho súrodenca. Jeho technické základy sú však odvodené priamo z Renault Symbioz.

V kabíne dominuje vertikálne orientovaný... Foto: Mitsubishi
Nové Mitsubishi Grandis (2025) V kabíne dominuje vertikálne orientovaný 10,4-palcový infotainment displej s rozlíšením 960 × 1280 pixelov.

Grandis sa môže pochváliť dĺžkou 4410 mm, šírkou 2000 mm a výškou 1580 mm, čo spolu s jeho atletickými tvarmi vytvára dynamickú siluetu. Prednej časti dominuje modernizovaná verzia typického „dynamického štítu“ Mitsubishi s full LED svetlometmi. Interiér je ladený do moderného a vzdušného štýlu, pričom kabína zaujme veľkým strešným oknom s elektrochromatickým sklom (vie sa podľa potreby spriehľadniť a zatmaviť). Zadné sedadlá sú posuvné v rozsahu 160 mm, čo umožňuje optimalizovať objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje 434 litrov pri maximálnom posunutí sedadiel dopredu. Po ich sklopení sa úložný priestor zväčší až na 1455 litrov.

Po technickej stránke máte na výber dve verzie elektrifikovaného pohonu. Mild-hybridná verzia využíva 1,3-litrový benzínový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním, ktorý dosahuje výkon 103 kW (137 koní). Motor môže byť kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

dvojka Čítajte viac Test: Vyskúšali sme nové Mitsubishi ASX s manuálom aj automatom. Ktoré je lepšie?

Pri full hybridnom pohone je základom atmosférický štvorvalec s objemom 1,8 litra a maximálnym výkonom 80 kW, doplnený o hlavný elektromotor s výkonom 36 kW a sekundárny elektromotor s výkonom 15 kW. Systém celkovo poskytuje výkon 115 kW (153 koní), čo vozidlu umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 8,5 sekundy. Hybridná sústava obsahuje lítium-iónový akumulátor s kapacitou 1,4 kWh a inteligentnú automatickú prevodovku, ktorá umožňuje rôzne jazdné režimy vrátane čisto elektrického, športového či režimu rekuperácie energie. V meste dokáže Grandis podľa tvrdenia výrobcu jazdiť až 80 % času len na elektrický pohon, čo výrazne prispieva k zníženiu emisií a spotreby, ktorá sa môže znížiť až o 40 %.

Auto využíva platformu CMF-B, vpredu sa nachádza zavesenie typu pseudo McPherson a vzadu polotuhá náprava s tlmičmi, čo zabezpečuje komfortné správanie na rôznych typoch ciest. Systém Multi-Sense umožňuje vodičovi voliť medzi režimami ECO, COMFORT, SPORT a PERSO, čím prispôsobuje jazdné vlastnosti aktuálnej nálade či podmienkam.

Nové Mitsubishi Grandis (2025)
Nové Mitsubishi Grandis (2025)
+8Nové Mitsubishi Grandis (2025)

V kabíne dominuje vertikálne orientovaný 10,4-palcový infotainment displej s rozlíšením 960 × 1280 pixelov, ktorý umožňuje intuitívne ovládanie funkcií a zobrazovanie dôležitých informácií. Dopĺňa ho digitálny prístrojový štít, dostupný v 7– alebo 10-palcovej verzii. Zabudovaný ekosystém Google zahŕňa Mapy Google, Google Play aj Asistenta Google, vozidlo samozrejme podporuje aj Apple CarPlay a Android Auto. Za príplatok môžete mať prémiový audiosystém Harman Kardon s výkonom 410 W.

Autá môže mať až 20 asistenčných systémov, ktoré monitorujú okolie pomocou 12 ultrazvukových senzorov, štyroch kamier a predného radaru. Nechýbajú ani adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, systém MI-PILOT s podporou udržiavania v jazdnom pruhu a inteligentným prispôsobovaním rýchlosti a systém automatického núdzového brzdenia pri cúvaní. Bezpečnostné výbava ďalej obsahuje aj asistent pre vystupovanie, parkovací asistenta, monitorovanie pohybu za vozidlom a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Predná maska obsahuje typický dizajnový prvok... Foto: Mitsubishi
Nové Mitsubishi Grandis (2025) Predná maska obsahuje typický dizajnový prvok Mitsubishi - Dynamic Shield.

Grandis prichádza so zárukou až osem rokov alebo do 160 000 km, čo kombinuje päťročnú továrenskú záruku s možnosťou predĺženia o tri roky za splnenia konkrétnych podmienok. Okrem toho má auto dvanásťročnú záruku proti korózii, osemročnú záruku na batériu a až pätnásťročné asistenčné služby.

Výroba Grandisu začne v španielskom závode vo Valladolide v poslednom štvrťroku 2025, uvedenie na český a slovenský trh je naplánované na začiatok roka 2026, keď sa dozvieme aj špecifické výbavy a slovenské ceny.

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #rodinné SUV #Mitsubishi Grandis
Články podľa značiek