Audi vyvíja nové malé SUV

Audi možno uvažuje nad výrobou ďalšieho modelu v triede SUV. Tentoraz ešte menšieho, ako je súčasné Audi Q3.

13.11.2012 09:26
Audi Crosslane Coupé Foto:
Do triedy moderných crossoverov prináša štúdia Crosslane Coupé Concept trojdverovú karosériu a odnímateľnú strechu.
debata

Naznačuje to aspoň štúdiou Audi Crosslane Coupé, ktorú predstavilo nedávno v Paríži. V porovnaní s Audi Q3 je Crosslane Coupé s dĺžkou 4210 mm kratšie o 17 cm, aj na rázvore s hodnotou 2560 mm ich ubudlo takmer päť. Zvláštnosťou štúdie však je, že do kategórie populárnych crossoverov prináša nové emocionálne nápady. Má len troje dverí a odnímateľnú strechu, ktorá sa dá uložiť za predné sedadlá. Je to teda kríženec kompaktného športového hatchbacku, SUV a kabrioletu.

Audi Crosslane Coupé Foto: Audi
Audi Crosslane Coupé Audi Crosslane Coupé

Koncept je zároveň nosičom najnovších technológií. Začať môžeme pokojne karosériou. Tá je vyrobená z najmodernejších materiálov bez použitia ocele. Štruktúra skeletu Multimaterial Space Frame (MSF) pozostáva nielen z hliníka, ale aj z plastov vystužených buď uhlíkovými, alebo sklenenými vláknami. Tie nájdeme napríklad v predných a zadných deformačných zónach a prahoch. Vyrobený z nich je však aj stredový tunel a demontovateľná strecha alebo sedadlá. Hliníkový rám prednej masky Singleframe je dokonca využitý ako nosný prvok. Výhodou je samozrejme nízka hmotnosť. A tú Crosslane Coupé nepochybne potrebuje, pretože je nabité zložitou plug-in hybridnou sústavou vrátane li-ion batérií.

Audi Crosslane Coupé Foto: Audi
Audi Crosslane Coupé Audi Crosslane Coupé

O pohon sa stará preplňovaný trojvalec 1.5 TFSI (95 kW), kombinovaný s dvojicou elektromotorov. Spaľovací motor je spojený s prvým elektromotorom (50 kW), ktorý plní primárne funkciu štartéra a alternátora. Samotný pohon má na starosti druhý elektromotor (85 kW) napájaný z akumulátorov. Do rýchlosti 55 km/h pracuje Crosslane ako čistý elektromobil. Až potom sa prostredníctvom jednostupňovej prevodovky pripojí do hnacieho reťazca trojvalec a alternátor dobíjajúci batérie. Elektromotor však môže slúžiť až do rýchlosti 130 km/h. Vodič si vyberá medzi dvoma módmi, ekonomickým Cruise a športovým Race. Pri celkovej pohotovostnej hmotnosti 1 390 kg akceleruje Crosslane Coupé na 100 km/h za 8,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 182 km/h. Spotrebuje pritom vraj len 1,1 litra benzínu.

Audi Crosslane Coupé Foto: Audi
Audi Crosslane Coupé Audi Crosslane Coupé

Crosslane Coupé je samozrejme aj dizajnovou štúdiou. Ukazuje teda smer, ktorým sa bude vyvíjať štylistika modelového radu Q. Zaujímavé sú predné svetlá s technológiou Audi Matrix LED, pozostávajúce z množstva malých individuálne riadených diód.

Štvormiestny interiér ponúka individuálne sedadlá. Po aktivácii vozidla sa zo stredovej konzoly vysunie volič hybridnej sústavy. Na ramenách volantu sú umiestnené dotykové plochy pre palce, ktoré slúžia podobne ako touchpad na notebookoch pre ovládanie rôznych funkcií. Batožinový priestor tvorí samostatný box, ktorý sa elektricky posúva v rozsahu 40 cm.

Je veľmi pravdepodobné, že Crosslane Concept sa pretaví do sériového Audi Q2. To však najskôr v roku 2014.

Audi Crosslane Coupé
Audi Crosslane Coupé
+5Audi Crosslane Coupé
debata chyba
Články podľa značiek