Zo štatistík totiž vyplýva, že až jedna štvrtina nehôd, pri ktorých dochádza k zraneniu osôb, má multikolízny charakter. Teda, že po prvom náraze dochádza k ďalšiemu. Môže sa tak stať napríklad ak vodič vrazí do zvodidiel, ktoré ho potom vymrštia do protismeru, alebo napríklad ak dôjde počas jazdy k nárazu do vozidla zozadu iným vozidlom. Opäť môže dôjsť k strate kontroly a následnému vymršteniu do protismeru. O to nebezpečnejšie je to, ak sa čosi také stane v zákrute. Nový multikolízny systém má na starosti práve to, aby sa po primárnom náraze znížilo riziko ďalších kolízií. Systém najprv zaregistruje prvý náraz pomocou snímačov airbagov a vydá riadiacej jednotke bŕzd povel na automatické brzdenie. Miera spomalenia je maximálne 0,6 g, čo je limit, ktorý používajú vozidlá vybavené radarovými tempomatmi. Vozidlo spomalí maximálne do rýchlosti 10 km/h aby mohlo zvyšnú kinetickú energiu využiť na korekciu smeru, a to nielen pomocou stabilizačného systému ESP, ale aj priamym zásahom do riadenia. Tým sa vozidlo vyhne ďalšej prekážke. Hoci systém dokáže pracovať úplne nezávisle, vodič má nad kontrolou vozidla prioritu. Všetky jeho funkcie sa totiž okamžite deaktivujú, pokiaľ systém zistí, že vodič reaguje, napríklad ešte väčšou mierou brzdenia alebo pridaním plynu.
Multikolízny systém zabraňuje viacnásobným nárazom
Siedma generácia Volkswagenu Golf prichádza ako prvá na svete s novým bezpečnostným zariadením, takzvaným multikolíznym brzdovým systémom (MBS).
