Honda prezradila ďalšie informácie o novom naftovom štvorvalci 1.6 i-DTEC. Pod kapotou hatchbacku Civic sa objaví už začiatkom roku 2013, o niečo neskôr však zamieri aj do SUV CR-V.
Podrobné informácie si automobilka necháva zatiaľ pre seba, prezradila však, že v porovnaním s agregátom 2.2 i-DTEC bude nová jednašestka o celých 47 kg ľahšia, vstrekovanie common-rail s max. pracovným tlakom 1800 barov dodá Bosch a pri 1500 ot./min. bude mať nový motor o 40 % nižšie vnútorné trenie ako súčasný agregát 2.2 i-DTEC. Výfukové turbodúchadlo Garrett (4. generácia) má vyvinúť pretlak až 1,5 baru.
Okrem toho je tlačová informácia Hondy plná všeobecných fráz o dôraze na ekonomiku prevádzky a čistotu emisií, čo spolu s udávanou kombinovanou spotrebou 3,6 l/100 km naznačuje, že Civic 1.6 i-DTEC využije všetky dostupné metódy na zníženie kombinovanej spotreby.
Turbodiesel 1.6 i-DTEC bude Honda vyrábať vo svojom anglickom závode vo Swindone.