Audi R8 dobieha Lamborghini Gallardo

Najrýchlejšie Audi, superšport R8, podstúpilo na jeseň modernizáciu. Napokon na trhu je bez zmien už päť rokov.

25.11.2012 07:10
Audi R8 Foto:
Spolu s modernizáciou superšportu R8 pripravilo Audi aj ostrú odľahčenú verziu R8 V10 Plus.
debata (3)

Ingolstadská raketa dostala štandardné predné LED svetlá, kruhové koncovky výfukov či novú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S-tronic. Výkony v strede uložených motorov 8-valca 4,2 FSI (316 kW) a 10-valca 5,2 FSI (386 kW) však ostali nezmenené. Preto je najväčšou novinkou ostrá verzia R8 V10 Plus, ktorá má nielen pár koní navyše, ale je aj ľahšia. Výkon jej vidlicového 10-valca 5,2 FSI vzrástol úpravou časovania a riadiacej jednotky o 25 koní na rovných 550 (404 kW). Tým sa R8 vyrovnalo talianskemu „súrodencovi“ Lamborghini Gallardo, teda aspoň jeho základnej motorizácii. Spolu so znížením váhy približne o 50 kg na konečných 1¤570 kg to znamená úsporu jednej desatiny sekundy pri zrýchlení. S dvojspojkovým automatom S¤Tronic šprintuje najrýchlejšie R8 na stovku za 3,5 sekundy a s manuálom za 3,8. Maximálna rýchlosť vzrástla na 317, respektíve 319 km/h. Na pohone oboch náprav Quattro sa nič nemenilo, ale podvozok má zato tuhšie naladenie, špeciálne 19-palcové disky a keramické brzdy. Spoznáte ho však aj vďaka karbónovej spodnej časti nárazníka alebo karbónovému difúzoru.

Audi R8 V10 Plus sa bude vyrábať len vo verzii kupé.

Audi R8
Audi R8
+7Audi R8
3 debata chyba
Články podľa značiek