Nový Mercedes-Benz S nepoužije ani jednu žiarovku

Rok 2013 sa bude pre Mercedes-Benz niesť v znamení predstavenia novej generácie triedy S. Automobilka naznačila, aké technológie prinesie.

30.11.2012 09:07
Mercedes-Benz S Foto:
Nový Mercedes-Benz triedy S musí byť dosť reprezentatívny na to, aby nahradil aj Maybach.
debata (1)

Trieda S už roky stanovuje technologické štandardy nielen pre samotný Mercedes-Benz, ale často aj pre jeho najbližších konkurentov. Nemecká automobilka nechce z tejto pozície ustúpiť a jej nová vlajková loď má priniesť technológie, ktoré konkurenti zatiaľ nemajú.

„Inteligentné asistenčné systémy budúcnosti budú analyzovať komplexné situácie a vďaka zlepšenej technike na snímanie okolia identifikovať potenciál rizík v cestnej premávke ešte lepšie, než je tomu dnes,“ vysvetľuje prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler zodpovedný za koncernový výskum a riaditeľ vývoja divízie Mercedes-Benz Cars. „Obrazne povedané: ďalšia trieda S už nebude mať oči len vpredu, ale bude vidieť okolo celého vozidla v 360-stupňovom uhle.“

Jednou z noviniek je aj to, že nové „Esko“ nepoužije ani jednu klasickú žiarovku (na vonkajšie osvetlenie, kabínu ani prístroje). Namiesto nich sa objavia výlučne svetelné diódy (LED).

Svetovú premiéru predstavuje aj takzvaná viacúrovňová funkcionalita: spôsobom šetrným voči účastníkom premávky idúcim za vozidlom sa brzdové svetlo v noci alebo pri čakaní na semafore stlmí.

Asistenčné systémy novej triedy S:

  • DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia odbremeňuje vodiča pri jazde v jazdnom pruhu a ovláda automatické sledovanie vozidiel v zápche.
  • Asistent brzdenia BAS PLUS s asistentom prejazdu križovatkou po prvýkrát dokáže rozpoznať aj priečnu premávku a chodcov a zosilniť brzdný výkon vodiča.
  • Brzda PRE-SAFE® dokáže identifikovať chodcov a do rýchlosti 50 km/h zabrániť kolízii autonómnym brzdením.
  • PRE-SAFE® PLUS môže zistiť bezprostredne hroziaci náraz zozadu. Systém PRE-SAFE® potom aktivuje opatrenia na ochranu cestujúcich a môže úplne zabrzdiť stojace vozidlo v prípade zadnej zrážky. Môže tak zabrániť sekundárnym nehodám.
  • Pri impulze PRE-SAFE® bezpečnostný pás posunie vodiča a spolujazdca vo včasnej fáze zrážky ešte pred nárastom zotrvačnosti pôsobiacej na pasažierov v dôsledku zrážky proti smeru nárazu hlbšie do sedadla. To umožňuje výrazné zníženie rizika zranení a ich závažnosti pri frontálnych zrážkach.
  • Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu dokáže rozpoznať protiidúce vozidlá a obsadený susedný jazdný pruh a zabrániť neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu brzdením na jednej strane vozidla.
  • Adaptívny asistent diaľkového svetla PLUS umožňuje neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo vďaka odcloneniu ostatných vozidiel v kuželi diaľkového svetla.
  • Asistent nočného videnia PLUS môže v prípade nebezpečenstva spôsobeného chodcami alebo zvieratami v neosvetlenom pásme pred vozidlom varovať pomocou automatického prepnutia z tachometra na jasnú obrazovku nočného videnia a označenia zdroja nebezpečenstva. Funkcia nasvietenia okrem toho môže zablikať na rozpoznaných chodcov.
  • ATTENTION ASSIST môže v rozšírenom rozsahu rýchlosti varovať pred únavou a nepozornosťou, informovať vodiča o stave jeho únavy a trvaní cesty od poslednej prestávky a má nastaviteľnú úroveň citlivosti.
1 debata chyba
Články podľa značiek