Asi sa to nezdá, ale súčasná generácia Peugeotu 308 je tu s nami už od roku 2021. A tak prišiel čas na modernizáciu. Navonok spoznáte vynovenú tristoosmičku vďaka úplne prepracovanej prednej časti. Maska sa teraz vizuálne priblížila novšiemu Peugeotu 3008. To vďaka lichobežníkovej štruktúre, ktorá sa smerom do strán zhusťuje. Novinkou je jej podsvietenie. Peugeot 308 je vlastne prvým Peugeotom s osvetlenou maskou. Tým zachováva tradíciu premiér. Veď v predošlej generácii debutovali full-LED svetlá a v tej súčasnej nové logo. Prúdenie vzduchu zlepšuje úplne nový nárazník s bočnými otvormi, ktoré odvádzajú prúdnice do oblasti podbehov.
Úplne nové sú tiež predné full-LED a matrixové reflektory. Síce prišli o denné svetlá v tvare „tesákov“, no poskytujú lepší svetelný výkon. Motív levích pazúrov reprezentujú teraz tri svetelné moduly v každom z reflektorov. Podobne je to v prepracovaných zadných svetlách. Verzie Allure, GT a GT Exclusive sa môžu pochváliť vynovenými diskami kolies s diamantovým výbrusom. Majú priemer 17 alebo 18 palcov. Elektrická verzia je štandardne vybavená väčšími osemnástkami. Menila sa aj paleta farieb. V ponuke pribudol úplne nový odtieň Lagoa Blue.
V interiéri je najväčšou zmenou nová grafika prístrojového panelu zapracovaného v typickom i-Cockpite. Desaťpalcová obrazovka infotainmentu ostáva zachovaná, podobne ako praktické digitálne klávesy i-Toggles, ktoré umožňujú výber najčastejšie používaných funkcií. Ambientné osvetlenie ponúka na výber osem farieb. Všetky tieto zmeny sa týkajú aj praktickej verzie kombi s prívlastkom SW a objemom batožinového priestoru od 598 litrov. Sklopením zadných operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 ho možno zväčšiť až na 1 487 litrov. Praktickým prvkom je dvojitá podlaha.
Peugeot 308 bude naďalej v ponuke v mild-hybridnej, plug-in hybridnej, naftovej a čisto elektrickej verzii. Najväčšia zmena sa týka práve verzie E-308. Automobilka v nej totiž použila akumulátor s využiteľnou kapacitou 54 kWh, čo je o tri kilowatthodiny viac než predtým. To sa podpísalo na predĺžení dojazdu o 34 km na celkových 450. Rekuperáciu je možné regulovať v troch úrovniach pomocou páčok na volante. Nabíjanie výkonom 100 kW trvá z 20 na 80 % 32 minút. Elektromotor s výkonom 115 kW a krútiacim momentom 370 Nm ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h približne za desať sekúnd.
Mild-hybridná verzia používa 3-valec 1,2 PureTech so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s integrovaným elektromotorom. Celkový systémový výkon ostal na úrovni 100 kW. Polepšil si však plug-in hybrid so 4-valcom 1,6 PureTech a 7-stupňovou dvojspojkou. Systémový výkon vzrástol zo 133 na 143 kW. Navyše sa môže pochváliť akumulátorom s kapacitou 17,2 kWh, čo je nárast o 4,8 kWh. Vďaka nemu sa čisto elektrický dojazd predĺžil na 85 km. Nabíjanie oboch elektrifikovaných verzií uľahčí funkcia Plug & Charge, čo znamená, že auto komunikuje s nabíjačkou bez nutnosti priloženia karty.
Konzervatívnych vodičov iste poteší správa, že Pegeot 308 nezanevrel ani na naftu. Rozhodnúť sa tak môžete naďalej pre úsporný diesel 1,5 BlueHDI s výkonom 96 kW, ktorý je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin s hydrodynamickým meničom. To je v tejto kategórii dnes už vzácna kombinácia. Paleta asistenčných systémov ostala bez zmien. Podobne ako ponuka komfortných prvkov, napríklad masážnych sedadiel či prémiovej audiosústavy Focal s desiatimi reproduktormi a výkonom 690 W. Peugeot uvádza, že na tristoosmičku ponúkne záruku na osem rokov alebo 160 000 kilometrov, vrátane batérie elektrickej verzie E-308.