Roewe M7 DMH: Toto je prvé čínske auto ‘Joža Kabaňa‘. Cene neuveríte

Po koncepte MG Cyber GT a Cyber X tu máme skutočne prvé sériové čínske auto, za ktorého dizajnom stojí Slovák Jozef Kabaň. Tentoraz pod značkou Roewe. Navrhnúť ho musel v extrémne rýchlom čase. Veď na čelo šéfa dizajnu koncernu SAIC si sadol len v apríli 2024. Neuveriteľné.

05.09.2025 10:00
debata (1)
Roewe M7 DMH je modernizovaný plug-in hybrid s... Foto: Roewe
Roewe M7 DMH - 2025 Roewe M7 DMH je modernizovaný plug-in hybrid s dĺžkou takmer piatich metrov. Podsvietená predná maska s vertikálnym rebrovaním v tvare vodopádu.

V Číne ide všetko rýchlejšie. Vidieť to aj na raketovej rýchlosti vývoja nových čínskych áut. Kým bežné automobilky z Európy, Japonska alebo Južnej Kórey potrebujú na uvedenie novinky na trh štyri až päť rokov, tie z ríše stredu dokážu stihnúť všetky procesy za dva až tri roky. A tak neprekvapí, že hoci slovenský dizajnér Jozef Kabaň, ktorý navrhol Bugatti Veyron, dal celkom nový smer niektorým modelom Audi, všetkým škodovkám minulého desaťročia, neskôr sa podpísal na vybraných BMW a do koncernu SAIC nastúpil len vlani, má za sebou prvý čínsky sériový projekt. Je ním luxusný sedan Roewe M7 DMH. Aj táto značka patrí do konglomerátu SAIC.

Hoci ide o sedan, aerodynamickou siluetou toto... Foto: Roewe
Roewe M7 DMH - 2025 Hoci ide o sedan, aerodynamickou siluetou toto auto pripomína skôr elegantný liftback.

Novinka s dĺžkou 4 940 mm a rázvorom náprav 2 820 mm, inšpirovaná tohtoročným konceptom Pearl, má Roewe posunúť do prémiových sfér. Aj preto disponuje neprehliadnuteľnou osvetlenou prednou maskou s vertikálnym rebrovaním v tvare vodopádu, za ktorú by sa nemusel hanbiť azda ani Rolls-Royce. Napokon Jozef Kabaň strávil v britskej aristokratickej značke niekoľko mesiacov. Hoci ide o sedan, jeho silueta vytvára skôr dojem elegantného liftbacku. Vzadu zaujme úzky pás svetiel aj dlhý zadný previs, ktorý k prestížnym modelom akosi patrí. Interiér má ponúknuť dostatok miesta a vysokú úroveň komfortu.

Interiér obsahuje 10,25-palcový prístrojový... Foto: Roewe
Roewe M7 DMH - 2025 Interiér obsahuje 10,25-palcový prístrojový panel a k tomu centrálnu dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 15,6 palca.

Všetky sedadlá sú vyhrievané a predné pridávajú ventiláciu či masážne programy. Horizontálna palubná doska nesie 10,25-palcový prístrojový panel a k tomu centrálnu dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 15,6 palca. Infotainment poháňa čip Qualcomm Snapdragon 8155. Nechýba ani hlasový asistent s integrovanou umelou inteligenciou. Do kufra sa zmestí 527 litrov batožiny. Základom Roewe M7 DMH je platforma Nebula, na ktorej už stoja sesterské modely MG4 a MG S5. Pod kapotou sa teda ukrýva plug-in hybridná sústava tvorená preplňovaným 4-valcom 1,5 s výkonom síce len 82 kW, no hlavnú rolu hrá elektromotor s výkonom 137 kW.

Kabína umožňuje aj takúto lôžkovú úpravu, čo... Foto: Roewe
Roewe M7 DMH - 2025 Kabína umožňuje aj takúto lôžkovú úpravu, čo nebýva zvykom.

Spaľovacia jednotka je teda len generátorom a s kolesami sa spája cez jednostupňovú prevodovku iba pri vyšších rýchlostiach, podobne ako pri hybridoch Nissanu či Hondy. Roewe sľubuje, že s batériou, ktorej kapacita je slušných 19,7 kWh, a s benzínovou nádržou s objemom 55 litrov Roewe M7 DMH zvládne až 2 050 km. Tomu neveríme, keďže čínska metodika merania spotreby CLTC je tou najmenej realistickou na svete. Komfortný sedan má zrýchľovať na stovku za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. To nie sú práve ohromujúce čísla, čo je však ohromujúce, je cena. Číňania si môžu Roewe MZ DMH dopriať od 11 740 do 13 770 eur aj s DPH.

Roewe M7 DMH - 2025
Roewe M7 DMH - 2025
+19Roewe M7 DMH - 2025

Aby sme však boli celkom objektívni k podielu práce, ktorý mal Jozef Kabaň na tomto aute, musíme spomenúť, že Roewe M7 DMH nie je úplnou novinkou. Čínska značka ho ponúkala už od roku 2023 ako Roewe D7. Takže slovenský dizajnér sa podieľal na rozsiahlom facelifte. No to nemení nič na čínskej rýchlosti. Inovácia totiž prichádza už po dvoch rokoch produkcie. V Európe sa autá modernizujú až po troch či štyroch rokoch a vo výrobe zostávajú aspoň šesť rokov. Predpokladáme, že Roewe M7 DMH nahradí celkom nový model už v roku 2027 a ten bude kompletne navrhnutý pod taktovkou slovenského dizajnérskeho mága.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Jozef Kabaň #Roewe #Roewe M7
Sledujte Pravdu na Google news po kliknutí zvoľte "Sledovať"
Články podľa značiek