Základom je dvojica infrakamier, jedna v ľavom prednom svetle, jedna v oblasti spätného zrkadla, a jedna viacúčelová kamera používaná aj pre asistent diaľkových svetiel, takisto pod čelným sklom. Z ich údajov vyhodnocuje riadiaca jednotka, či sa na ceste do vzdialenosti 80 metrov nachádza zle viditeľný objekt. Môže ísť o chodca, cyklistu, zviera alebo aj odstavený automobil. Vodič je na túto skutočnosť upozornený dvoma spôsobmi.
Pri aktivovanom systéme, čoho podmienkou sú zapnuté reflektory v režime Auto, je na displeji prístrojového panelu zvýraznená nebezpečná oblasť a navyše sa na päť sekúnd aktivujú diaľkové svetlá, aby túto oblasť osvetlili.
Dôvod zavedenia systému je jasný. Zo štatistiky Nemeckého spolkového úradu pre cestnú dopravu vyplýva, že v noci dochádza k smrteľným dopravným nehodám chodcov až päťkrát častejšie ako cez deň. A to napriek tomu, že v noci sa uskutoční len pätina zo všetkých jázd.