Opel Ampera je poháňaný elektromotorom s výkonom 111 kW (151 k), ktorý roztáča predné kolesá. Elektrickú energiu čerpá z lítium-iónových akumulátorov s kapacitou 16 kWh. Napriek zdanlivo nízkej kapacite má Ampera dojazd viac ako 500 km. Ako je to možné? Útroby Ampery ukrývajú tromf, ktorý nemá žiadny iný súčasný ani avizovaný hromadne vyrábaný elektromobil. Je ním takzvaný predlžovač dojazdu.

Za týmto novým slovným spojením sa ukrýva klasický spaľovací motor s objemom 1,4 litra (asi 60 kW) napojený na generátor. V prípade, že akumulátorom Ampery počas jazdy dôjde „šťava“, čo sa stane po 40 až 80 kilometroch, spustí sa benzínový motor. Ten spolu s generátorom zabezpečí dostatok energie pre elektromotor a čo sa zvýši, uloží do akumulátorov. Celkový dojazd 500 km tak znie celkom reálne. Spaľovací motor nemá žiadnu mechanickú väzbu s kolesami Ampery.
Dochádzanie do práce a iné krátke vzdialenosti Opel Ampera zvládne bez nutnosti štartovať benzínový motor. Akumulátory sa dajú dobíjať aj pripojením do domácej 230V siete. Plnú kapacitu majú už po troch hodinách nabíjania.

Oficiálne údaje o priemernej spotrebe zatiaľ neboli potvrdené. Rôzne zdroje však hovoria o spotrebe od 1,6 l/100 km až do 4,7 l/100 km. Veľký rozptyl je daný neexistujúcou metodikou merania spotreby elektromobilov s predĺženým dojazdom.
Opel Ampera pri dĺžke 4,4 metra poskytne na rázvore 2,69 metra priestor pre štyroch cestujúcich a 301 litrov batožiny. Aj vďaka konštantnému točivému momentu 370 Nm Ampera zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za asi 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je podľa výrobcu 160 km/h.

Vo štvrtom štvtroku budúceho roka Opel dodá prvé kusy Ampery európskym zákazníkom. Záujemcovia sa môžu už teraz registrovať na stránke www.opel-ampera.com. Cena 42 900 eur s DPH zahŕňa aj akumulátory.