Lada zvoláva do servisov 14 000 áut

AvtoVAZ zvoláva do servisov 14 000 vozidiel modelových radov Kalina, Priora, Lada 4x4 a Chevrolet Niva. Dôvodom je posilňovač bŕzd.

02.11.2010 12:43
Lada Priora VAZ 2170 Foto:
Lada Priora VAZ 2170
debata

Ruskí experti predpokladajú, že zvolávacia akcia podniknutá po vzore renomovaných automobiliek zlepší povesť automobilky. Tá je doposiaľ známa skôr podpriemernou kvalitou výroby a nezáujmom o zákazníkov.

„Takúto zvolávaciu akciu dejiny ruského automobilového priemyslu ešte nepamätajú, hoci tu problémy s kvalitou boli odjakživa. Čo sa deje?“, pozastavil sa na titulnej stránke denník Izvestija. Zároveň pripomenul, že Lady sa už dávno stali terčom ľudového humoru.

Chybný posilňovač bŕzd sa prejavuje tým, že auto sa nedá spomaliť len jemným tlakom na brzdový pedál, ale je potrebné naň poriadne zatlačiť. Pedál pritom stále viac tuhne.

Zvolávacia akcia postihla aj Kalinu. Foto: Lada
Lada Kalina Zvolávacia akcia postihla aj Kalinu.

„Užívatelia vozidiel Lada počítajú od začiatku s problémami. Tuhé brzdy preto nie sú ničím kritickým, ide skôr o nepohodlie,“ tvrdí Oleg Dackiv z internetového portálu Avtodiler.ru. Vedenie automobilky sa podľa neho momentálnou nadštandardnou starostlivosťou o zákazníka snaží zlepšiť svoju povesť. „Má to vypovedať o tom, že sa AvtoVAZ posúva správnym smerom,“ dodal.

Doteraz povolával AvtoVAZ svoje autá do servisov len dvakrát, na jeseň 2005 to bolo asi 8000 vozidiel a začiatkom roku 2006 približne 5000 Kalín. Dôvodom boli problémy hraničiace s bezpečnosťou, v prvom prípade sa muselo upravovať zavesenie motora a v druhom riadenie vozidla.

Horšie brzdí aj Chevrolet Niva. Foto: CM
Chevrolet Niva Horšie brzdí aj Chevrolet Niva.

Počty zvolávaných vozidiel Lada sú však v porovnaní s inými výrobcami skôr zanedbateľné. Toyota v lete 2009 povolala do svojich servisov 8 mil. áut kvôli medializovaným problémom s údajným samovoľným zrýchľovaním. Nissan momentálne upravuje zapaľovanie takmer pri 2 mil. vozidiel.

„To, že sa u nás do servisov zvoláva, v porovnaní s inými zahraničnými automobilkami, tisícina vozidiel, nesúvisí s lepšou kvalitou, ale naopak s tým, že sa slabá kvalita už stala akousi normou,“ konštatoval denník Izvestija. Aj podľa Olega Dackiva by mali byť, vzhľadom na produkciu státisícov áut a ich známu „kvalitu“ zvolávacie akcie omnoho rozsiahlejšie.

debata chyba
Články podľa značiek