Premrznutý interiér najrýchlejšie zohreje Mercedes-Benz

Nemecký ADAC za posledné tri roky otestoval kúrenie viac ako 500 automobilov. Najlepšie obstáli Mercedesy.

25.02.2010 19:18 , aktualizované: 26.02.2010 06:00
Interiér Foto:
Interiér
debata

Testovanie spočívalo v tom, že najprv strčil ADAC automobil do chládku –10 stupňov, a potom stopoval, za akú dlhú dobu sú schopné topné telesá v autách vyhriať interiér na +22 stupňov. Osobitne sa stopoval čas pre predných a zadných pasažierov. Absolútnym víťazom sa stal roadster s pevnou skladacou strechou Mercedes SL 350, no jedným dychom treba dodať, že mal výhodu menšej kabíny len pre dvoch pasažierov. Z –10 sa na +22 dostal za sedem minút.

Mercedes však potvrdil svoje schopnosti druhým miestom modelu CLS AMG, ktorý potreboval na dosiahnutie cieľovej teploty osem minút vpredu a o minútku viac vzadu. Tretí skončil Jaguar XKR Coupé (tiež s výhodou menšej kabíny). Naopak najhoršie výsledky išli na konto vozidiel s naftovými motormi.

V rámci segmentov aj celkovo sa najhoršie umiestnili vozidlá s naftovými motormi z dôvodu, že diesel produkuje menej odpadového tepla. Najdlhšie vyhriatie interiéru trvalo Lancii Delta 1.6 JTD Multijet 16V, ktorá sa na 22 stupňov dostala až po 26, resp. 27 minútach. Ružové to nemala ani Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC. Aj vďaka obrovskej karosérii kombi potrebovala na svoju úlohu 25 resp. 24 minút. Ford Galaxy sa umiestnil na treťom mieste od konca s časmi 23 a 34 minút.

Zaujímavé je, že schopnosť nahriať interiér nesúvisí vždy iba s cenou auta. Napríklad víťaz v segmente malých automobilov Dacia Sandero 1.6 (10 a 12 minút) má porovnateľné časy s Mercedesom S 400 Hybrid (11 a 11 minút). A aj v rámci tried vidno, že na prvom mieste nemusí byť vždy to najdrahšie auto (Panda, Sandero, Magenis).

REBRÍČEK ADAC – ČAS ZOHRIATIA Z –10°C NA +22°C
Segment Značka Model Čas zohriatia Čas zohriatia Známka
      vpredu vzadu  
MINI          
víťaz Fiat Panda 1.2 8V 9 14 1,8
porazený Opel Agila 1.3 CDTI 20 26 4,8
MALÉ          
víťaz Dacia Sandero 1.6 10 12 1,7
porazený Alfa Romeo MiTo 1.6 JTD 22 24 5,0
KOMPAKTNÉ          
víťaz BMW 120i 7 11 1,2
porazený Lancia Delta 1.6 JTD 22 24 5,5
STREDNÁ TRIEDA          
víťaz Kia Magentis 2.0 9 12 1,6
porazený Honda Accord Tourer 2.2D 25 24 5,4
VYŠŠIA STREDNÁ TRIEDA          
víťaz Mercedes CLS 63 AMG 8 9 1,0
porazený Subaru Legacy Kombi 2.0D 20 22 4,4
LUXUSNÉ          
víťaz Mercedes S400 Hybrid 11 11 1,7
porazený Lexus LS 460 12 17 2,7
SUV          
víťaz BMW X6 xDrive 35d 8 10 1,2
porazený Renault Koleos 2.0 dCi 18 21 4,0
MPV          
víťaz Volkswagen Touran EcoFuel 12 12 2,0
porazený Ford Galaxy 2.2 TDCi 23 34 5,3
ŠPORTOVÉ          
víťaz Jaguar XKR Coupé 9   1,1
porazený Audi A5 3.0 TDI 15 18 3,2
KABRIOLET          
víťaz Mercedes SL 350 7   0,6
porazený Chrysler Sebring 2.0 CRD Hard-Top 20 23 4,6
debata chyba
Články podľa značiek