Veľký test zimných pneumatík II. Rozmer 225/45 R17 H

Najlepšie výsledky v testoch ADAC-u získali opäť pneumatiky Continental.

09.10.2013 12:00
Test zimných pneumatík 2013 - ADAC Foto:
Nemecký autoklub ADAC otestoval tento rok až 32 nových zimných pneumatík. Jedenásť z nich dosiahlo najlepšie hodnotenie. Štyri v testoch prepadli, najmä z dôvodu zlých výsledkov na mokrej vozovke.
debata

Ani tento rok neminuli výrobcov pneumatík prísne testy nemeckého autoklubu ADAC. Ten si vzal na mušku dva veľmi rozšírené rozmery zimných pneumatík – 185/60 R15 T a väčší 225/45 R17. Celkovo podrobil skúškam 32 plášťov. Obom rozmerom kraľuje, tak ako minulý rok, Continental. V druhej časti sa budeme venovať väčšiemu z rozmerov.

Rozmer 225/45 R17 H

Pneumatiky tejto veľkosti obúvajú na 17-palcové disky najmä vozidlá strednej triedy, ale aj drahšie verzie nižšej strednej triedy. Napríklad VW Passat, Škoda Octavia a Superb, Kia Ceed, Lexus IS, ale aj Honda Civic, Toyota Avensis či MPV Volkswagen Sharan.

V porovnaní s menším testovaným rozmerom 185/60 R15 boli výsledky o čosi slabšie. Z celkovo pätnástich plášťov, ktoré podstúpili test, získali hodnotenie „dobré“ len štyri pneumatiky. Ďalších deväť sa muselo uspokojiť s hodnotením „uspokojivé“. Dva plášte v teste úplne prepadli.

Test zimných pneumatík 2013 - ADAC Foto: ADAC
Test zimných pneumatík 2013 - ADAC Test zimných pneumatík 2013 - ADAC

Absolútnou jednotkou bol opäť Continental a jeho pneumatika Continental ContiWinterContact TS 850 s veľmi vyváženými vlastnosťami, ale najmä excelentným správaním na snehu, vôbec najlepším z celého testovacieho poľa. Druhý Bridgestone Blizzak LM-32 S sa zas zvlášť predviedol na mokrej vozovke a Michelin Alpin A4 porazil všetkých nízkym opotrebením, a teda aj priaznivým vplyvom na spotrebu. Štvrtý plášť Uniroyal MS plus 77 síce neexceloval v žiadnej z disciplín, zato nepreukázal ani žiadnu výraznú slabosť, preto skončil medzi najlepšími.

V triede „uspokojivých“ boli najlepšími plášte Goodyear Ultra Grip 8 a Nokian WR D3 s drobnými nedostatkami na mokrej vozovke. Dunlop SP Winter Sport 4D ukázal väčšie nedostatky v smerovej stabilite v zákrutách a Fulda Kristall Control HP zas na suchej vozovke. ADAC tiež kritizuje Fuldu a ďalšie dve pneumatiky Semperit Speed – Grip 2 a Esa-Tecar Supergrip 7+ HP 210 za slabšie výkony na mokrej vozovke. Sa-tecar k tomu však pridáva ešte vysoké opotrebenie.

To sa stalo osudným aj Pirelli Winter Sottozero 3, ktoré by inak skončilo v rebríčku oveľa vyššie. Hankook Winter i*cept RS ukázal zas významné nedostatky na mokrých povrchoch, rovnako ako Toyo S953 na snehu a ľade. Toyo tiež dopláca na vysoké opotrebenie.

Test zimných pneumatík 2013 - ADAC Foto: ADAC
Test zimných pneumatík 2013 - ADAC Test zimných pneumatík 2013 - ADAC

V teste úplne prepadli dve neznačkové pneumatiky. Interstate Winter IWT-2 síce dosiahla uspokojivé hodnotenie na suchu a ľade, no zlyhala v kľúčovej disciplíne na mokrej vozovke. To isté sa stalo plášťu Sailun Ice Blazer WSL-2 s veľmi zlým hodnotením za mokra.

Ako sa testuje

Kritériami testu pneumatík ADAC sú jazdné vlastnosti za sucha, za mokra, na snehu, na ľade, hlučnosť, valivý odpor a opotrebenie. Výsledky známkované školskou stupnicou tak dávajú veľmi dobrý obraz o charakteristike každého plášťa. To umožňuje rozhodnúť sa pre kritérium, ktoré považujete pre vás za kľúčové.

Môžete dať prednosť napríklad dlhšej životnosti pred komfortom, alebo sa rozhodnúť pre pneumatiku s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami na suchu a na mokrej vozovke, ak predpokladáte, že väčšinu zimných kilometrov neabsolvujete na snehu či ľade.

Ak sa vás testovaný rozmer netýka, môžete sa orientovať podľa názvu dezénu. Každý typ pneumatiky sa totiž vyrába vo viacerých rozmerových kategóriách.

debata chyba
Viac na túto tému: #test #pneumatiky #ADAC #test pneumatík
Články podľa značiek