Veľkú časť vozidiel, ktoré sa v období od júla 2011 do júna 2013 dostavili na kontrolu nemeckých stanic STK tvorili autá s vekom od štyroch do piatich rokov. Táto kategória je po triede najmladších áut s vekom od dvoch do troch rokov druhou najsledovanejšou. Jednoducho preto, že táto veková kategória vozidiel je na trhu ojazdených áut veľmi populárna.
Troj až štvorročné autá sú vozidlá, ktoré ich majitelia často predávajú po tom, čo splatia lízing a vymenia ich za nové. V bazároch tak patria medzi najmladšie a najspoľahlivejšie, pričom umožňia ich druhým majiteľom ušetriť v porovnaní s novým vozidlom často krát aj päťdesiat percent z pôvodnej ceny. Práve štatistiky TÜV Reportu sú dobrým vodítkom pri výbere značky a modelu niektorého z jazdných áut.
Aj tohtoročný rebríček potvrdil napriek zmene metodiky posudzovania závažnosti porúch, že jasnými lídrami v oblasti spoľahlivosti sú japonské a nemecké značky. V prvej desiatke štatistík v tejto vekovej kategórii nájdeme dve Toyoty, dve Porsche, tri Volkswageny, jedno Audi, jednu Mazdu a jeden Ford.
Kvóta porúch podľa závažnosti (4 – 5 rokov) | |
---|---|
Vážne poruchy | 14,8 % |
Ľahké poruchy | 11,1 % |
Kvóta menej bezpečných áut | 0,0 % |
Kvóta áut bez porúch | 74,1 % |
Hviezdou s číslom jedna je hybridná Toyota Prius, čo potvrdzuje fakt, že ani moderné technológie nemusia byť na prekážku spoľahlivosti. Za Toyotou je SUV Ford Kuga, a na treťom mieste Porsche Cayenne spolu s VW Golf Plus. V prvej desiatke žiaria aj VW Passat CC, Audi A4, VW Tiguan, Toyota Auris, Porsche 911 a Mazda 2. Všetkých desať vozidiel má pritom s výnimkou Porsche 911 najazdený približne rovnaký počet kilometrov.
Najčastejšie poruchy po štyroch rokoch | |
---|---|
Osvetlenie | 11,5 % |
Brzdový systém | 2,2 % |
Netesnosť motora | 2,1 % |
Zavesenie kolies | 1,3 % |
Pružiny/tlmiče | 1,1 % |
Riadenie | 0,9 % |
Výfukový systém | 0,8 % |
Funkcia nožnej brzdy | 0,6 % |
Záver tabuľky patrí Fiatom, Peugeotom, Renaultom, Chevroletom, Citroenom, jednoducho talianskym, francúzskym a kórejským produktom. No na úplnom konci je opäť lacný rumunský sedan Dacia Logan s podielom závažných porúch 23,8 percenta, čo znamená, že takmer každý štvrtý Logan neprešiel technickou kontrolou. Len o málo „lepší“ sú Citroen C4, Fiat Panda, Ford Ka, Chevrolet Captiva či Peugeot 207. Samozrejme, ide o modely predchádzajúcej generácie.
TÜV Report 2014: Autá s vekom 4 – 5 rokov | |||
---|---|---|---|
Poradie | Modlel | Kilometrový nájazd | Podiel vážnych porúch |
1. | Toyota Prius | 63 000 | 7,3 % |
2. | Ford Kuga | 68 000 | 7,8 % |
3.-4. | Porsche Cayenne | 78 000 | 8,1 % |
3.-4. | Volkswagen Golf Plus | 61 000 | 8,1 % |
5. | Volkswagen Passat CC | 73 000 | 8,4 % |
6. | Audi A4 | 85 000 | 8,7 % |
7. | Volkswagen Tiguan | 73 000 | 8,8 % |
8. | Toyota Auris | 58 000 | 9,1 % |
9. | Porsche 911 | 45 000 | 9,2 % |
10. | Mazda 2 | 51 000 | 9,3 % |
11. | Ford Fusion | 51 000 | 9,7 % |
12. | Toyota Yaris | 55 000 | 9,9 % |
13.-14. | Audi A3 | 75 000 | 10,1 % |
13.-14. | Mercedes-Benz CLK | 47 000 | 10,1 % |
15. | Opel Agila | 41 000 | 10,2 % |
16.-17. | Volkswagen Golf | 76 000 | 10,4 % |
16.-17. | Mazda 6 | 67 000 | 10,4 % |
18.-19. | Audi A5 | 87 000 | 10,5 % |
18.-19. | Suzuki SX4 | 57 000 | 10,5 % |
20. | Audi TT | 60 000 | 10,7 % |
21. | Toyota Corolla Verso | 72 000 | 10,80% |
22.-23. | VW Eos | 61 000 | 10,90% |
22.-23. | Mercedes-Benz C | 73 000 | 10,90% |
24. | VW Touran | 91 000 | 11,50% |
25. | Smart fortwo | 47 000 | 11,70% |
26.-27. | BMW X5 | 96 000 | 11,80% |
26.-27. | Honda CR-V | 70 000 | 11,80% |
28.-29. | Audi A6 | 114 000 | 12,30% |
28.-29. | Ford C-Max | 68 000 | 12,30% |
30. | Toyota Aygo | 52 000 | 12,40% |
31.- 32. | Tyota RV4 | 70 000 | 12,50% |
31.- 32. | Honda Civic | 64 000 | 12,50% |
33. | Mazda MX-5 | 45 000 | 12,60% |
34.-35. | Mercedes-Benz CLK | 62 000 | 12,70% |
34.-35. | Ford Fiesta | 55 000 | 12,70% |
36.-38. | Mini | 57 000 | 12,90% |
36.-38. | Mercedes-Benz B | 64 000 | 12,90% |
36.-38. | Honda Jazz | 52 000 | 12,90% |
39. | BMW 3 | 83 000 | 13,00% |
40.-42. | Audi Q7 | 104 000 | 13,20% |
40.-42. | Renault Laguna | 80 000 | 13,20% |
40.-42. | Seat Altea | 74 000 | 13,20% |
43. | BMW 1 | 69 000 | 13,30% |
44.-45. | Opel Astra | 74 000 | 13,40% |
44.-45. | Mazda 3 | 62 000 | 13,40% |
46. | Toyota Avensis | 83 000 | 13,50% |
47.-48. | VW Passat | 115 000 | 13,70% |
47.-48. | Ford Focus | 72 000 | 13,70% |
49.-50. | Mercedes-Benz A | 56 000 | 13,90% |
49.-50. | Citroën C5 | 84 000 | 13,90% |
51.-53. | Opel Meriva | 53 000 | 14,00% |
51.-53. | VW Touareg | 98 000 | 14,00% |
51.-53. | Mercedes-Benz M | 94 000 | 14,00% |
54. | Opel Corsa | 55 000 | 14,10% |
55.- 57. | BMW 5 | 104 000 | 14,20% |
55.- 57. | Volvo V70 | 103 000 | 14,20% |
55.- 57. | Volvo S40/V50 | 90 000 | 14,20% |
58. | Peugeot 107 | 51 000 | 14,30% |
59.-60. | Nissan Micra | 52 000 | 14,6 %. |
59.-60. | Ford S-Max | 96 000 | 14,60 %. |
61. | VW New Beetle | 51 000 | 14,70% |
62.-63. | Suzuki Swift | 56 000 | 14,80% |
62.-63. | Mitsubishi Colt | 59 000 | 14,80% |
64.-65. | VW Cady | 86 000 | 14,90% |
64.-65. | Ford Galaxy | 101 000 | 14,90% |
66. | Ford Mondeo | 92 000 | 15,00% |
67.-68. | Opel Tigra TwinTop | 47 000 | 15,10% |
67.-68. | Citroën C1 | 55 000 | 15,10% |
69. | Škoda Octavia | 94 000 | 15,20% |
70.-71. | Opel Zafira | 81 000 | 15,40% |
70.-71. | Hyundai Getz | 55 000 | 15,40% |
72.-73. | Seat Leon | 75 000 | 15,60% |
72.-73. | Hyundai i10 | 43 000 | 15,60% |
74. | Opel Vectra | 93 000 | 16,00% |
75. | BMW X3 | 82 000 | 16,10% |
76.-79. | Renault Modus | 51 000 | 16,20% |
76.-79. | Šakoda Fabia | 59 000 | 16,20% |
76.-79. | Hyundai i30 | 65 000 | 16,20% |
76.-79. | Volvo C30 | 72 000 | 16,20% |
80. | Nissan Qashqai | 69 000 | 16,30% |
81. | VW Sharan | 98 000 | 16,40% |
82. | Nissan Note | 63 000 | 16,50% |
83.-85. | BMW Z4 | 52 000 | 16,70% |
83.-85. | Fiat 500 | 49 000 | 16,70% |
83.-85. | Daihatsu Sirion | 53 000 | 16,70% |
86. | Citroën C4 Picasso | 79 000 | 16,80% |
87. | Kia Ceed | 79 000 | 16,90% |
88.-90. | Peugeot 407 | 89 000 | 17,80% |
88.-90. | Fiat Punto | 60 000 | 17,80% |
88.-90. | Mazda 5 | 73 000 | 17,80% |
91.-92. | Peugeot 308 | 65 000 | 18,00% |
91.-92. | Škoda Roomster | 70 000 | 18,00% |
93.-94. | Renault Scénic | 71 000 | 18,20% |
93.-94. | Honada Accord | 80 000 | 18,20% |
95. | Kia Rio | 64 000 | 18,30% |
96.-97. | VW Polo | 57 000 | 18,40% |
96.-97. | Mercedes-Benz E | 112 000 | 18,40% |
98. | Renault Twingo | 51 000 | 18,70% |
99. | Renault Clio | 57 000 | 18,90% |
100. | Suzuki Jimny | 51 000 | 19,10% |
101. | Hyundai Tucson | 65 000 | 19,20% |
102. | Nissan X-Trail | 84 000 | 19,60% |
103. | Citroën C3 | 55 000 | 20,3 % |
104. | Volkswagen Fox | 54 000 | 20,5 % |
105.-106. | Alfa Romeo 159 | 86 000 | 20,7 % |
105.-106. | Chevrolet Aveo | 53 000 | 20,7 % |
107. | Alfa Romeo 147 | 64 000 | 20,8 % |
108. | Fiat Bravo | 70 000 | 21,1 % |
109. | Kia Picanto | 51 000 | 21,2 % |
110.-111. | Citroën C2 | 56 000 | 21,3 % |
110.-111. | Renault Mégane | 77 000 | 21,3 % |
112. | Peugeot 207 | 58 000 | 21,7 % |
113. | Chevrolet Captiva | 77 000 | 22,1 % |
114. | Ford Ka | 52 000 | 22,8 % |
115. | Fiat Panda | 51 000 | 23,3 % |
116. | Renault Kangoo | 69 000 | 23,8 % |
117.-118. | Citroën Berlingo | 77 000 | 24,2 % |
117.-118. | Seat Ibiza/Cordoba | 63 000 | 24,2 % |
119. | Chevrolet Matiz | 48 000 | 24,7 % |
120. | Fiat Dobló | 79 000 | 25,3 % |
121. | Citroën C4 | 70 000 | 25,5 % |
122. | Dacia Logan | 79 000 | 28,9 % |