Nebol to akýsi náhodný prieskum. Server iSeeCar.com, ktorý sa zaoberá predajom ojazdených áut, vychádzal z vlaňajších predajov 20 miliónov jazdených vozidiel v USA. A dospel k záveru, že autá menej frekventovaných farieb sa predajú s nižšou stratou hodnoty ako tie, ktoré sú lakované najrozšírenejšími farbami. Kráľovnami prieskumu sú žltá a oranžová. Naopak, najhoršie dopadla čierna. A nejde o drobné.
Po piatich rokoch klesla priemerne cena žltých áut o 26,2 %, kým čiernych až o 34,4 %. Ak si to prepočítame na auto, ktoré stojí ako nové v USA povedzme 30 000 dolárov, získa majiteľ žltej verzie po piatich rokoch späť 21 140 dolárov, kým majiteľ toho istého auta, ale s čiernym lakom len 19 680 dolárov. Druhou top farbou z hľadiska najnižšej straty hodnoty sa stala oranžová so stratou 27,6 %. Za ňou nasleduje zelená ( – 31,3 %) a tyrkysová.
Na druhom konci tabuľky je okrem čiernej aj sivá (- 34,2 %) a strieborná (- 34,0 %). Teda jedny z najrozšírenejších farieb vôbec. Modrá farba sa trafila so stratou 33,6 % presne do priemernej straty hodnoty áut v USA po piatich rokoch. O niečo lepšie sú na tom béžová, hnedá a biela. Podľa iSeeCar môžu byť tieto rozdiely jednoducho dané tým, že áut s rozšírenými farbami je viac, a preto si viacej konkurujú, kým žlté a oranžové sú vzácnejšie.
Tak napríklad žltých, oranžových, zelených či tyrkysových áut je na trhu v USA len päť percent. Na druhej strane však tieto "vzácne“ farby čakajú v autobazároch či na serveroch s ponukou jazdených áut na svojich nových majiteľov podstatne dlhšie. Ak si ich však nájdu, tak sú za ne ochotní zaplatiť viac. Ak by sme do rebríčka zahrnuli aj jednotlivé kategórie vozidiel, tak potom vykazujú najmenšiu stratu hodnoty žlté SUV a tyrkysové kabriolety.