Celkovo podstúpilo test v oboch rozmeroch 28 nových pneumatík. Každý rozmer reprezentovalo 14 výrobcov. Výsledky ukázali, že na trhu je z čoho vyberať. Len štyri pneumatiky skončili s hodnotením „nedostatočné“. Sedem plášťov dosiahlo výsledok chválitebné. Zvyšok poľa tvorili pneumatiky zväčša s hodnotením „dobré“. ADAC tvrdí, že aj ony dokážu ponúknuť slušné vlastnosti, no od lepšieho výsledku ich delilo zaostávanie v niektorom z hodnotených kritérií.
Zvláštnu pozíciu majú celoročné pneumatiky s rozmerom 195/65 R15, ktoré ADAC vyhodnotil v samostatnom teste. Tu sa opäť potvrdilo, že to, čo je dobré na všetko, nie je zväčša dobré na nič. Zo štyroch testovaných pneumatík dve úplne prepadli a dve sa dokázali vyšplhať maximálne na hodnotenie „dostatočné“. Pozrime sa teraz na výsledky rozmeru 175/65 R14. .
Continental nenašiel premožiteľa
K tomuto rozmeru plášťov sa ADAC vrátil po dlhšom čase. V automobilovom parku je však zastúpený pomerne masívne. Používa ho množstvo súčasných, ale aj starších vozidiel. Zväčša ide o modely mini a nižšej triedy. Od Chevroletu Aveo cez Fiat 500 či Opel Corsa až po Škodu Fabia alebo VW Polo. Na teste sa zúčastnilo štrnásť typov pneumatík štrnástich výrobcov. Dva plášte prepadli, naopak, šesť získalo hodnotenie „chválitebné“ a stred poľa tvorilo osem pneumatík so známkou „dobré“.

Štyri najlepšie plášte Continental ContiWinterContact TS850, Dunlop SP Winter Response 2, Michelin Alpin A4 a Michelin Alpin A4 nepreukazujú žiadne závažné nedostatky. Continental však opäť zvíťazil vďaka svojej všestrannosti. Dokázal bodovať na suchej, mokrej, zľadovatenej aj zasneženej vozovke, a pritom ponúknuť nízke opotrebenie a slušnú hospodárnosť. Druhý Dunlop zas vyniká najmä na snehu a v oblasti spotreby paliva. Michelin exceloval vôbec najvyššou životnosťou zo všetkých zastúpených pneumatík. Firestone mierne zaostával práve v tomto kritériu.
Aj v spektre pneumatík s hodnotením „dobré“ je však z čoho vyberať. Do tohto poľa sa zastúpení výrobcovia dostali zväčša len z dôvodu zaostávania v jednom z ôsmich sledovaných kritérií. Na čele dobrých je ESA-Tecar Super Grip 7+, Fulda Kristall Montero 3 a Vredestein Snowtrac 3. Ich slabinou sú však len priemerné vlastnosti na mokrej vozovke. Pirelli Snow Control Series 3 a Sava Eskimo S3 + k tomu pridali slabšie hodnotenie na suchu. Hankook Winter i-cept RS W442, Toyo Snowprox S943 a GT Radial Champiro WinterPro boli v týchto kritériách ešte o čosi slabšie, no stále to stačilo na hodnotenie „dobré“.
To sa však nedá povedať o dvojici plášťov Cooper WeatherMaster SA2 a Star Performer SPTS (Winter AS). Tie ADAC jednoznačne neodporúča. Skončili s najhoršou známkou „nedostatočné“. Ide o typických predstaviteľov lacných pneumatík málo známych výrobcov. A tomu zodpovedajú aj samotné výsledky. Cooper síce ukázal výborné správanie na suchej ceste, čo bolo však vykúpené veľmi chabými výsledkami na mokrej, zľadovatenej a zasneženej vozovke. A podobne je to so Starom, ktorý však nevynikal ani v jednom kritériu, azda s výnimkou nízkeho opotrebenia.
Ako sa testuje
Kritériami testu pneumatík ADAC sú jazdné vlastnosti za sucha, za mokra, na snehu, na ľade, hlučnosť, valivý odpor a opotrebenie. Výsledky známkované školskou stupnicou tak dávajú veľmi dobrý obraz o charakteristike každého plášťa. To umožňuje rozhodnúť sa pre kritérium, ktoré považujete pre vás za kľúčové. Môžete dať prednosť napríklad dlhšej životnosti pred komfortom alebo sa rozhodnúť pre pneumatiku s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami na suchu a na mokrej vozovke, ak predpokladáte, že väčšinu zimných kilometrov neabsolvujete na snehu či ľade. Ak sa vás testovaný rozmer netýka, môžete sa orientovať podľa názvu dezénu. Každý typ pneumatiky sa totiž vyrába vo viacerých rozmerových kategóriách.