Pneumatiky s profilom 205/55 R16 sú veľmi rozšírené v nižšej strednej aj strednej triede. Obúva ich napríklad Škoda Octavia, Škoda Superb, Renault Mégane, Honda Civic, Ford Focus a Ford Mondeo či Mazda 3 a 6. Nájdeme ich však aj na Dacii Sandero, Kii C’eed alebo Mercedese C a BMW 3. Na teste sa zúčastnilo až 19 plášťov. Šesť skončilo s hodnotením chvályhodné, 11 so známkou dobré, jeden s hodnotením dostatočné a jeden nedostatočné. Zaujímavé je, že najnižšie skončili takzvané zelené plášte.
Špecialitou tohtoročného testu bolo totiž porovnanie štandardných pneumatík s ekologickými pneumatikami, vyvíjanými pre čo najnižší valivý odpor a najnižšiu spotrebu paliva. A to od toho istého výrobcu. Na takomto porovnaní sa zúčastnil Michelin, Continental, Bridgestone a Hankook. Pri všetkých Eco pneumatikách sa ukázalo, že na mokrej vozovke, teda v kľúčovom kritériu, ktoré má na celkovej známke až 40 % podiel, dosahovali podstatne horšie výsledky ako ich štandardné náprotivky. Zároveň ADAC konštatuje, že ich prínos pre ekológiu je zanedbateľný.

Tak napríklad ekologické gumy Bridgestone Ecopia EP001S a Hankook Kinergy Eco mali síce najnižšiu spotrebu paliva, ale rozdiel predstavoval v porovnaní s Bridgestone Turanza T001 a Hankook Ventus Prime 2 maximálne 0,3 litra ušetreného paliva na 100 km. V súboji ContiPremiumContact 5 a ContiEcoContact 5 sa zas ukázalo, že ekologická pneumatika s nižšou spotrebou dopláca na opotrebenie. Celkovo preto ADAC konštatuje, že kým rozdiel medzi najlepšími a najhoršími pneumatikami v teste spotreby predstavuje len 5 %, rozdiel v opotrebení môže byť až 100 %.
Zaujímavé je aj porovnanie Michelin Primacy 3 oproti Michelin Energy Saver +. Primacy 3 má väčšiu hĺbku dezénu (7,4mm oproti 6,5 mm), rozdiely v kilometrovom výkone sú však zanedbateľné. A to isté platí aj o ich vplyve na spotrebu paliva, kde je sú rozdiely prakticky nemerateľné. Veľké rozdiely však opäť nastávajú pri testoch za mokra, kde je klasická Primacy 3 výrazne lepšia ako jej ekologická sestra, a to hlavne v odolnosti proti akvaplaningu. ADAC preto považuje Primacy 3 za jednoznačne lepšiu voľbu.

Podobne dopadol duel pneumatiky Bridgestone Ecopia EP001S, ktorá bola jediná v teste s ekonomickým označením EÚ triedy A, s pneumatikou Bridgestone Turanza T001. Ekologická verzia s pomerne nízkym dezénom (6,3 mm) neukázala žiadne zásadné výhody. Práve naopak. Jej kilometrový výkon bol v porovnaní s Turanzou nižší a za mokra sa správala výrazne horšie. Aj jej odolnosť voči akvaplaningu je spolu s pneumatikou Nankang Econex Eco-2 jedna z najnižších, kým klasická Turanza patrí v tomto kritériu na špičku.
ADAC na základe týchto výsledkov odporúča, aby zákazníci zvážili, či zelené pneumatiky naozaj chcú. Dokážu síce ušetriť nejaké to palivo, no na druhej strane vás oberajú o bezpečnosť a pre nižšiu životnosť vás nútia investovať do kúpy novej súpravy skôr, ako keby ste používali klasické pneumatiky. Takže naozaj ušetríte?