Autotrust: Motory TSI a TDI 'žeru' aj liter oleja na 1 000 km!

Holandská poisťovňa Autotrust oznámila, že ruší rozšírené poistenie vozidiel vybavených motormi TSI a TDI od koncernu Volkswagen. Dôvodom je vysoká spotreba oleja, ktorá môže viesť až k zničeniu motora!

24.04.2015 16:00
Volkswagen - motor TSI Foto:
Podľa holandskej poisťovne Autotrust patria 4-valcové motory TSI a motor 2,0 TDI (132 kW) k veľmi rizikovým. Rozhodla sa že na autá vybavené týmito jednotkami už neponúkne rozšírené poistenie, ktoré zahŕňa aj poistenie motora nad rámec bežnej garancie výrobcu.
debata (55)

Holandská spoločnosť Autotrust sa zaoberá rozšíreným poistením vozidiel nad rámec záruky. Na tento účel si vytvára vlastné štatistiky spoľahlivosti. Ak zistí, že niektoré vozidlo je náchylné na poruchy, odmietne poskytnúť jeho vlastníkom tento druh poistenia alebo poistnú zmluvu vypovie. Je to logické, nemieni hasiť požiare namiesto samotných výrobcov. Tentoraz sa zatriasla pôda pod autami vybavenými motormi TSI a TDI od koncernu Volkswagen. A to nie je práve maličkosť. Používajú ich totiž vozidlá Škoda, Seat, VW aj Audi.

Konkrétne ide o motory 1,4 TSI, 1,8 TSI a 2,0 TSI a tiež dieselový motor 2,0 TDI (132 kW) vo Volkswagene Transporter a VW Amarok. Zvlášť rizikové sú vysokovýkonné verzie týchto agregátov v športových verziách GT, GTI, R, S, RS či Cupra. Poisťovňa tvrdí, že uvedené agregáty vykazujú pri nízkych kilometrových nájazdoch zvýšenú spotrebu oleja, ktorá môže viesť v konečnom dôsledku k celkovému zlyhaniu motora. Spotreba jedného litra oleja na 1 000 kilometrov nie je podľa hlásení klientov poisťovne žiadnou výnimkou.

Poisťovňa Autotrust ročne poistí od 12 000 do 15 000 vozidiel. Približne 800 z nich má motory TSI a TDI. „Každý druhý deň prijímame jedno hlásenie poistnej udalosti súvisiacej s týmito motormi. Ďalej sú už pre nás takéto autá nepoistiteľné,“ povedal pre magazín Automotive Managment sám šéf holandskej poisťovne Gerben van Dam. Uviedol tiež, že poisťovňa vypovedáva zmluvy s majiteľmi týchto áut a nové už nepoistí. Väčšina poistených vozidiel má vek štyri až šesť rokov, čo znamená, že predajcovia týchto značiek sa stavajú k problémom dotknutých zákazníkov veľmi „vlažne“. Ich autá sú proste po záruke.

Podľa Autotrustu sú na enormnú spotrebu oleja... Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Podľa Autotrustu sú na enormnú spotrebu oleja náchylné najmä vysokovýkonné verzie motorov TSI používané vo vozidlách VW Golf GTI, Golf R, Škoda Octavia RS či Seat Leon Cupra.

Gerben van Dam je presvedčený, že problém týchto motorov sa skrýva v ich konštrukcii, teda už keď sú nové. Preto poisťovňa varuje prípadných záujemcov, najmä tých, ktorí zvažujú kúpu jazdených modelov s motormi TSI a TDI, aby si dávali veľký pozor na servisnú históriu jazdených vozidiel značiek Audi, Volkswagen, Seat a Škoda. Prípadné opravy môžu byť totiž veľmi drahé. Hoci ide zatiaľ len o lokálny problém, nie je vylúčené, že prerastie do väčších rozmerov. To by bolo pre koncern VW veľmi nepríjemné. Napokon povesť motorov TSI, najmä prvej generácie 4-valcov 1,2 TSI, ktorým zlyhávali rozvody po pár desiatkach tisícov kilometrov, ešte nie je vyžehlená.

Známy je aj fakt, že v roku 2013 britská poisťovňa Warranty Direct označila na základe sledovania poruchovosti 50 000 poistených vozidiel motory koncernu Volkswagen za najmenej spoľahlivé. Horšie dopadlo z 36 sledovaných značiek už len Mitsubishi. Zdá sa teda, že trend downsizingu, ktorý núti pracovať preplňované agregáty s menším objemom pod väčším zaťažením a vyššími vnútornými tlakmi, má svoju odvrátenú stránku, hoci koncernové značky zatiaľ žiadnu veľkú zvolávaciu akciu neohlásili. No sú aj výnimky. Napríklad 3-valec 1,0 EcoBoost, ktorý je na trhu už niekoľko rokov a ktorého spoľahlivosť má zatiaľ koncern Ford plne pod kontrolou.

© Autorské práva vyhradené

55 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Warranty Direct #TSI #TFSI #TDI #Autotrust #Automotive Managment
Články podľa značiek