Tohtoročné testy priniesli v metodike nárazových skúšok niekoľko noviniek. Samozrejme, viedli k sprísneniu. Euro NCAP zaviedlo náraz celou čelnou plochou vozidla, figurínami obsadilo všetky sedadlá a tiež zvýšilo podiel asistenčných systémov na celkovej známke. Dosiahnuť plné skóre je o to ťažšie. Že sa to však dá, ukázali už napríklad Suzuki Vitara a Renault Espace. Iní, ako napríklad Audi TT, Mazda 2 alebo Fiat 500X, sa museli uspokojiť so štvorhviezdičkovým hodnotením.
Tretia tohtoročná séria však priniesla aj prvý trojhviezdičkový model. Je ním Fiat Panda Cross. Pre Pandu to znamená pád smerom dole. V roku 2011 mala totiž ešte na konte štyri hviezdičky. Dnes už však na ne nestačila. Samozrejme, od malého mestského autíčka s off-roadovými génmi nik zázraky nečaká, najmä preto, že v kategórii asistenčných systémov nemalo s absentujúcim systémom autonómnych bŕzd žiadnu šancu, ale bohužiaľ chýb bolo omnoho viac.
Najlepšie si tak Panda viedla pri ochrane detí (77 %), kde jej komisári vyčítali iba nedostatočné upozornenie na deaktiváciu airbagu spolujazdca. O čosi lepšie na tom bol Hyundai i20. Ambiciózny kórejský model získal o hviezdičku viac. Na päť hviezdičiek novej Fabie to však nestačilo. Objektívne však treba povedať, že mladoboleslavský subkompakt ich mal ešte z vlaňajšieho roka, keď bola metodika o málo liberálnejšia. Hyundai i20 doplatil najmä na absenciu autonómnych bŕzd, takže v tejto triede získal iba 64 %.
V ochrane dospelej posádky to bolo lepšie. Dostal až 85 %. Problémy mu robil len bočný airbag, ktorý sa pri náraze do boku nerozvinul z dôvodu zaseknutia na celých 100 percent. To viedlo k zvýšenému ohrozeniu hlavy a hrudníka. Zato pri ochrane chodcov si viedol ziskom 79 % najlepšie z celej série. Lepšia bola v tomto smere tento rok len nová Mazda 2. A k slušnému 4-hviezdičkovému hodnoteniu prispela aj 73-percentná ochrana detí.
Hviezdou série je však nová vlajková loď Škody. Superb si trúfol na päť hviezdičiek, aj keď to nebolo celkom bez chýb. Napríklad čelný náraz so 100-percentným prekrytím znamenal zvýšené zaťaženie hrudníka vodiča. A výstražnú oranžovú farbu nájdeme aj na krčnej chrbtici cestujúcich na zadných sedadlách. Bočný náraz však už Superbu problémy nerobil, takže za dospelú posádku má celkovo 86 %. Rovnaký výsledok získal aj za ochranu detí, kde sa nepreukázali žiadne zásadné nedostatky. Lepší bol tento rok len Renault Espace.
S chodcami (71 %) je na tom však Superb horšie než Hyundai i20, ale aj ako Fiat 500X, Mazda 2 či Suzuki Vitara. Problémovým sa ukázal predný nárazník, ohrozujúci nohy, ako aj tuhá kapota predstavujúca riziko pre hlavu chodca. Zvyšných 76 % pripadá na asistenčné systémy, kde sa môže pochváliť autonómnymi brzdami a za príplatok aj upozornením na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu. Druhý systém mu však komisári neuznali, keďže je predpoklad, že nebude súčasťou väčšiny predaných Superbov. Na päť hviezdičiek to i tak bohato stačilo.