Súčasné komplexné hodnotenie bezpečnosti robí mnohým autám problémy. Kameňom úrazu sú zväčša asistenčné systémy, najmä absencia autonómnych bŕzd, prípadne ich neuznanie, ak komisári Euro NCAP usúdia, že o ne nebudú mať zákazníci dostatočný záujem. Praktické MPV Volkswagen Caddy mal ale iný problém. Systém autonómneho brzdenia uznaný bol, takže v kategórii elektronických pomocníkov získal slušných 68 %. A problémy mu nerobila ani ochrana detí (78 %). Osudná mu však bola kategória ochrany chodcov.

Tu Caddy prepadlo najmä z dôvodu vysokého ohrozenia panvy chodca. Problémová sa stala konštrukcia kapoty. So skóre 58 % jednoducho nemal šancu na slušnejší výsledok, i keď sa môžeme pýtať, čo má ochrana chodcov spoločné s bezpečnosťou auta? V kategórii dospelých má na konte 84 %, čo je síce dobrý, ale rozhodne nie žiarivý výsledok. Ukázal totiž slabšiu ochranu hrudníka pri čelnom náraze celou šírkou vozidla, a pri náraze na stĺp sa zas vytvoril otvor medzi posuvnými dverami a stĺpikom. Bez penále sa to neobišlo.

Ďalšie tri autá už prešli testami s plným počtom hviezdičiek. Honda Jazz a Honda HR-V sú síce postavené na rovnakej platforme, ale výsledky boli okrem asistenčných systémov (71 %) a ochrany chodcov (72 %) dosť odlišné. Víťazom je paradoxne menší Jazz. V ochrane dospelých získal až 93 %, v porovnaní s 83 pri HR-V. Dokonca je to najlepší výsledok v tomto kole. Lepší než na aký dosiahlo prémiové Audi A4. V porovnaní s Jazzom malo HR-V problémy s ochranou hrudníka a dokonca aj nôh vodiča a spolujazdca pri náraze s čiastočným prekrytím.

A Jazz dominoval aj v ochrane detí – 85 proti 79 percentám. Kritika smerovala pri HR-V k veľkej záťaži krku a hrudníka trojročných pasažierov. Takže vzhľadom na veľkosť je Jazz morálnym víťazom tohto kola crashtestov. Prémiové Audi A4 pred ním uniklo naozaj len o malý kúsok, teda s výnimkou spomínanej ochrany dospelých, kde bol Jazz jednoznačne lepší. Audi však preukázalo lepšie výsledky v troch zvyšných kategóriách.

Za ochranu detí má 87, za chodcov 75 a za asistenčné systémy 75 percent. Relatívne slabšiu ochranu dospelej posádky má na svedomí vyššia záťaž hrudníka vodiča a zadných cestujúcich pri náraze celou prednou časťou vozidla aj pri náraze s čiastočným prekrytím. Tie isté partie podstúpili riziko aj pri bočnom náraze. To ale nemohlo ohroziť celkové hviezdičkové skóre. V Audi majú iste radosť, pretože ich kupé TT bolo začiatkom roka prvou obeťou sprísnenej metodiky crashtestov.