EPA: Mazda je najúspornejšia. Na čele aj bez downsizingu

Americká agentúra EPA (Enviromental Protection Agency) tretí rok po sebe označila motory Mazda za najúspornejšie v USA. Výsledok je o to cennejší, že japonská automobilka nemá v ponuke elektromotory, hybridy ani sa nehrnie do prudkého downsizingu.

01.01.2016 07:00
2015 mazda 6 us logo skyactiv Foto:
Mazda je podľa agentúry EPA najúspornejšia značka v USA.
debata (2)

Automobilky sú v súčasnosti nútené vyrábať autá, ktoré šetria životné prostredie. Prísne stanovené podmienky ohľadom emisií tlačia spotrebu vozidiel nadol a mnohí výrobcovia sa vydávajú cestou hybridných sústav alebo elektromotorov. Japonská automobilka Mazda v tomto ohľade vyčnieva z radu.

Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA každoročne vyhodnocuje najúspornejšie značky automobilov. Hlavnou úlohou agentúry EPA je certifikácia hodnôt emisií automobilov, ktoré sa predávajú v USA. Podľa jej štatistík je priemerná spotreba modelov značky Mazda 8 litrov na 100 kilometrov a hodnota emisií CO2 dosahuje úroveň 187 gramov na kilometer.

V európskom ponímaní sa spomínané hodnoty môžu javiť privysoké, no treba zdôrazniť, že v USA vnímajú úspornosť vozidiel odlišne. Tradičné americké značky vyrábajú ozrutné pick-upy a limuzíny s obrovskými zážihovými motormi a nemajú dôvod uvádzať nereálne nízke spotreby. V Európe by boli takéto hodnoty neprípustné.

Mazda dosahuje výborné výsledky aj vďaka... Foto: Mazda
2015 mazda 6 us logo Mazda dosahuje výborné výsledky aj vďaka technológii Skyactiv.

Mazda sa umiestnila na prvom mieste napriek tomu, že nevyrába elektrické ani hybridné automobily. Tajomstvo jej úspechu tkvie v niečom inom. Japonská značka nemá v ponuke luxusné vozidlá ani superšporty. V praxi to znamená, že jej štatistické údaje nezhoršujú osemvalce luxusných limuzín alebo desať či dvanásťvalce superšportových modelov. Najväčším motorom v ponuke Mazdy bol 3,7 litrový šesťvalec, ktorý poháňa model CX-9. S novou generáciou najväčšieho SUV v ponuke automobilky príde aj zmena motora, keďže nová CX-9 bude mať pod kapotou preplňovaný 2,5 litrový štvorvalec Skyactiv-G Turbo.

Druhým kľúčovým faktorom je samotná technológia Skyactiv. Vďaka nej si Mazda môže dovoliť vyrábať automobily vybavené benzínovými atmosférickými motormi s vyššími objemami než si trúfajú konkurenčné značky. Tie sa zvlášť pri vozidlách nižších tried väčším objemom zväčša vyhýbajú a tým znižujú tabuľkové hodnoty spotreby paliva a emisií. V prípade Mazdy takisto môžeme hovoriť o downsizingu, no veľmi umiernenom.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #EPA
Články podľa značiek