Väčší z dvoch testovaných rozmerov mal profil 225/45 R17. Používa ho veľká škála vozidiel, najmä nižšej strednej triedy. Spomeňme Škodu Octavia, VW Golf, Opel Astra, Seat Leon, Mercedes-Benz triedy A a B, Peugeot 308, Toyotu Auris, Hondu Civic, ale napríklad aj výkonnejšie verzie vozidiel nižšej triedy. Ako príklad uveďme Suzuki Swift alebo Mini Cooper. Rýchlostný index Y vyjadruje, že tento typ plášťov je vhodný do rýchlosti 300 km/h a hmotnostný index 94 zas fakt, že každá z pneumatík môže byť zaťažená maximálne 670 kilogramami. Testovacím autom bol VW Golf siedmej generácie.
Na skúškach sa zúčastnilo 16 rôznych pneumatík šestnástich výrobcov a v rôznej cenovej hladine. Bohužiaľ, nenájdete tu produkty spoločností Goodyear, Dunlop, Bridgeston ani kórejského výrobcu Kumho. Dôvodom je, že v čase testu neboli nové druhy dostupné v bežnej predajnej sieti, pričom pravidlá zakazujú, aby klub získal plášte priamo od výrobcu. Tým chce predísť podvodom s dodávkou „vylepšených“ pneumatík, ktoré nezodpovedajú sériovej realite. Výsledky sú však povzbudivé. Ani jedna pneumatika tentoraz neprepadla. Štyri získali najvyššie hodnotenie „dobré“, jedenásť „uspokojivé“ a jedna skončila so známkou „dostatočné“.
Pozrime sa najprv na víťazov. Na vrchole opäť exceloval Continental ContiSportContact 5 s najlepším hodnotením za mokra, čo je kľúčové kritérium s podielom na celkovej známke až 40 %, ale aj vynikajúcim hodnotením vlastností na suchej vozovke. Bez nedostatkov skončili aj ďalšie tri pneumatiky – Esa-Tecar Spirit 5 UHP, Pirelli P Zero a Vredestein Ultrac Vorti. Esa navyše excelovala najlepším hodnotením hospodárnosti a Bridgeston zas skvelým správaním na suchej ceste. Ďalších jedenásť pneumatík s hodnoteným „uspokojivé“ už vykázalo slabiny v jednom alebo vo viacerých kritériách. Najčastejšie v disciplíne na mokrej vozovke.
Mierne nedostatky za mokra mali plášte Hankook Ventus S1 EVO2 K117 a Sava Intensa UHP, takže skončili tesne za bránou najlepších. O čosi väčšie problémy s vodou ukázali napríklad pneumatiky Nokian zLine, Yokohama Advan Sport V105, Uniroyal Rain Sport 3 a Firestone Firehawk SZ90. Toyo Proxes T1 Sport a GT Radial Champiro HPY pridali k slabinám za mokra aj vysoké opotrebenie a Fulda Sport Control zas zlé výsledky na suchej ceste. S vysokým opotrebením sa trápil Michelin Pilot Sport 3. Semperit Speed-Life 2 a GT Radial Champiro HPY skončili v triede „uspokojivých“ len s odretými ušami. Dôvod? Výrazne slabé výkony za mokra.
Lowcostová pneumatika Maxiss Victra VS01 však už na známku „uspokojivé“ nestačila. Ako jediná skončila s hodnotením „dostatočné". Kým na suchej vozovke dosahuje vynikajúce výkony, na mokrej dostala najhoršiu známku z testovanej šestnástky. A to ADAC nevidí rád. Aj tak však testom prešla.