Majitelia luxusných amerických elektromobilov patria k najlojálnejším zákazníkom. Potvrdilo to viacero štatistík. Svojim miláčikom odpustia kdečo, ale pri novom SUV Tesla X dochádza aj im trpezlivosť. Na vysnívanú novinku čakali tri roky a teraz s ňou majú jeden problém za druhým. Týka sa to najmä zadných krídlových dverí, pre ktoré sa produkcia tohto modelu, ohláseného už v roku 2012, omeškala o celý rok. Prvé kusy sa dostali na trh až koncom minulého roka a produkcia sa rozbehla naplno až v tom súčasnom.
Ani to ale pravdepodobne nestačilo automobilke na doriešenie všetkých problémov, ktoré súvisia s množstvom inovácií, možno zbytočných. Teslu Model X totiž trápia práve jej technologické „hajlajty“. Majitelia sa sťažujú, že elektricky ovládané predné dvere sa nechcú otvoriť. Často začnú poslúchať, až keď ich odistíte zvnútra. A ešte väčšmi štrajkujú tie zadné krídlové Falcon Wings, ktoré patria k nosným imidžovým prvkom Tesly X. Zlyhávajú na nich senzory okolia, čo znamená, že dochádza ku kontaktu dverí s inými objektmi, napríklad s vedľa parkujúcimi autami, so stenou alebo stropom v nízkych garážach. A potom sa nechcú zavrieť.
Rovnako neposlúchajú elektricky ovládané okná. Tento problém má príčinu v nekvalitnej montáži, keď sa okná dostávajú do kontaktu s kusom plastu vo výplniach dverí. Obrovské zakrivené čelné panoramatické okno zasahujúce až do strechy zas spôsobuje optický klam – zdvojenie obrazu, najmä v noci pri pouličnom osvetlení. Kritika mieri aj na zamŕzanie rozhrania s obrovskou obrazovkou, stále problémového autopilota, nedokonalé lícovanie dielov karosérie a slabú ventilačnú sústavu, ktorá je na auto tohto typu poddimenzovaná. Jednoducho, nedokáže interiér poriadne vykúriť ani ochladiť.
A to už má pritom Tesla X jednu zvolávaciu akciu za sebou. Týkala sa vážneho problému zámky zadného radu sedadiel, ktoré sa mohli odistiť a ohroziť tak nielen cestujúcich vzadu, ale aj vpredu. Do servisov muselo prísť až 2 700 exemplárov, teda absolútna väčšina do apríla vyrobených exemplárov. Tesla už cez svojho hovorcu uviedla, že pracuje na odstránení porúch. Jej imidžu to však iste nepomôže, najmä ak sa v rebríčkoch kvality pohybuje dlhodobo v podpriemere. Ublížiť by to mohlo aj novému Modelu 3, ktorého výrobu spustí Tesla koncom budúceho roka a o ktorý je zatiaľ obrovský záujem.