Štatistiky spoľahlivosti sú rôzne. Tie od TUV či Dekry vychádzajú z povinných technických kontrol áut, J. D. Power zas posudzuje spoľahlivosť na základe skúseností majiteľov a britská Warranty Direct vyhodnocuje problémové autá podľa poistných plnení pri predĺženej záruke. Každá štatistika má svoje slabé miesta, ale vychádza z exaktných čísiel, takže určitú vypovedaciu hodnotu má. To platí aj o rebríčku nemeckého autoklubu ADAC. Jeho takzvaná Pannenstatistik vychádza z výjazdov asistenčnej služby k autám, ktoré vypovedali „poslušnosť“ priamo na ceste. Minulý rok, teda v roku 2015 ich bolo v Nemecku celkom 3,9 milióna. A to už má svoj silu.
Problémy robia batérie a motory
V štatistike figurujú autá s prvou registráciou v rokoch 2006 až 2013, teda vozidlá s vekom dvoch až deviatich rokov. Zaradené boli len tie modely, ktorých bolo registrovaných aspoň v jednom zo sledovaných rokov viac ako 10 000 exemplárov a v každom zo sledovaných rokov aspoň 7 000. ADAC sa tiež snaží zvýšiť objektivitu vypovedacej hodnoty tým, že štatistika je očistená od prípadov, ktoré súvisia s elementárnymi chybami vodičov. Napríklad zastavením auta na ceste vplyvom nedostatku paliva. Prázdna nádrž jednoducho nie je problémom vozidla i keď aj to sa často stáva. V štatistikách navyše nefigurujú malé poruchy, ktoré nemajú vplyv na funkčnosť auta.
Sú tu len problémy, ktoré viedli až k vypovedaniu služby a nutnému privolaniu pomoci. Ako vidieť z grafu porúch, najčastejšie zostali visieť motoristi na ceste z dôvodu vybitej batérie, a to až v 35,7 percenta výjazdov. Samozrejme, aj tu môže ísť o zlyhanie zo strany vodiča, ale dôvodov môže byť podľa ADAC-u viac, takže problém s batériou je súčasťou rebríčka. Na druhej priečke skončila porucha riadenia motora, teda zlyhanie vstrekovania alebo zapaľovania a na treťom mieste problémy s elektrickou sústavou vozidla, napríklad alternátorom, kabelážou alebo svetlami. Už menej porúch súvisí s výfukom, ale ak áno, najčastejšie ide o zapchatý filter pevných častíc.
Staršie autá sú na tom horšie
Autá sú v štatistike rozdelené podľa tried, od mini až po vyššiu strednú triedu či dodávky, a tiež podľa veku. Typ pohonu, teda či ide o benzínové alebo naftové auto, nehrá rolu. Samotný výsledok pre jednotlivý model, ktorý má číselnú hodnotu, vyjadruje počet výjazdov asistenčnej služby na 1 000 registrovaných áut daného modelu. Výjazdy iných asistenčných služieb, napríklad asistenčných služieb samotných automobiliek, tu zahrnuté nie sú. Pomáha aj farebné rozlíšenie, kde tmavá zelená znamená, že daný model má nízku poruchovosť, červená zas hovorí o opaku. Limit na lepšie hodnotenie sa pochopiteľne zvyšuje s vekom.
Uveďme to na príklade Fiatu Panda, ktorý je v ročníku 2013 v červenom poli s počtom 10,7 poruchy na 1 000 vozidiel, ale v druhom najlepšom hodnotení s počtom 37,1 poruchy na 1 000 vozidiel v ročníku 2006. Je to pochopiteľné. Čím je auto staršie, tým väčšia je pravdepodobnosť poruchy, ktorá vedie k vypovedaniu služby. Zaujímavé je, že poruchovosť rastie od dvoch do 14 rokov a následne klesá. Vypovedá o tom samostatný graf poruchovosti v závislosti od veku vozidla. Dané to môže byť tým, že ich je menej na cestách. Pozrime sa teraz na jednotlivé kategórie rozdelené podľa tried.
Trieda mini
Nižšia trieda
Zlé hodnotenie si odnáša Citroën C3 z roku 2006 a koncernový Peugeot 206 z roku 2007. Starosti robí prehriaty motor, alternátor, vstrekovanie či automatická prevodovka. Novšie ročníky sú na tom podstatne lepšie. To však neplatí pre Daciu Sandero v červenom poli v ročníkoch 2012 a 2013. Tie staršie sú na tom paradoxne lepšie. Svoju čiernu ovcu tu má ja Fiat . Puto je červené za rok 2008, ale aj 2012. Dôvodom je akumulátor, štartér, imobilizér či hrdzavý výfuk. Naopak, zo štatistík vyšli s čistým štítom Mitsubishi Colt, Ford Fusion, Honda Jazz, Hyundai Getz, Mazda 2, Toyota Yaris či Suzuki Swift.
Nižšia stredná trieda
Medzi kompaktmi si najväčší počet výjazdov zaknihovali rumunské modely Dacia Duster a Dacia Logan v novších ročníkoch 2012 a 2013. Trápilo ich zapaľovanie a poruchy svetiel. Problémy s alternátorom, imobilizérom a filtrom pevných častíc zas stoja za zlým hodnotením Fordu Kuga ročníkov 2009 a 2011, ale aj Opelu Zafira z rokov 2006 až 2008. Červenú nájdeme aj pri Peugeote 308 (2010, 2011), pri ktorom štrajkovalo elektrické veko kufra, rozvodový remeň a zapaľovanie, ale aj pri Renaulte Kongoo z roku 2012. Najlepšie hodnotenie majú Audi Q3, BMW 1 a X1, Mazda 3, Mercedes A a B, ale najmä Toyota Auris, celá v zelenom poli.
Stredná trieda
Z výsledkov v tejto kategórii bude najviac sklamaný Ford. Jeho Mondeo a S-Max z rokov 2006 až 2010 sú v červenom poli z dôvodu porúch palivového čerpadla, elektrického systému, problémového snímača vzduchu aj filtra pevných častíc. Chváliť sa čím nemá ani vlajková loď Opla – Insignia. Od roku 2009 je až do roku 2013 prakticky celá v červenom poli, za ktoré môžu problémy s elektronikou motora a zapaľovaním. A podobne problémový bol aj Volkswagen Sharan z roku 2006 a 2009. Najmenej výjazdov si vyžiadali modely Audi A4, A5, Q5, BMW 3, X3, Mercedes-Benz GLK a SLK.
Vyššia trieda
Drahé autá sú buď spoľahlivejšie, alebo majú lepšiu servisnú starostlivosť. Ak sa totiž pozrieme do tabuľky, nenájdeme tu ani jedno červené pole. Figuruje tu len päť nemeckých prémiových modelov a Škoda Superb. Najlepšie hodnotenie získalo Audi A6, BMW 5 z rokov 2010 až 2013 a Mercedes-Benz ML z roku 2012. Menej spokojní sú len majitelia stuttgartského éčka, najmä z rokov 2009 až 2013. To síce nie je v červenom poli, ale od zeleného má predsa len ďaleko. Mierne horšie je na tom už len Škoda Superb. Lenže tá je aj za podstatne menej peňazí.
Mikrobusy a dodávky
V tejto triede bolo podľa kritérií ADAC-u možné hodnotiť len štyri modely. Najväčšie problémy mal Fiat Ducato, najmä v roku 2013. Trápil ho štartér, hlavný spojkový valec a chladenie alternátora. Inak tu prepadáky nemáme, môžeme hovoriť len o priemernej spoľahlivosti. To najmä v prípade Fordu Transit a Mercedese-Benz Vito/Viano. Najlepšie zo štatistík vyšiel Volkswagen Transportér. Za zmienku stoja najmä staršie ročníky 2006 a 2007 v zelenom poli. Ani tie novšie výjazdovým technikom nedali veľa práce.