VW vlani v októbri priznal, že do vozidiel s naftovými motormi inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií zakrývať vysoko nadlimitné hodnoty oxidu dusíka. Po celom svete sa táto aféra týka asi 11 miliónov áut, najmä značiek Volkswagen, Škoda a Seat. Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt cez víkend upozornil, že vyšetrovacia komisia, ktorá má okolnosti tohto škandálu objasniť, stále pokračuje v práci. „V popredí teraz stoja oxidy dusíka, ale zamestnať nás môže aj oxid uhličitý,“ povedal pre nemecký Süddeutsche Zeitung.
Výsledky nebudú určite lichotivé. Výška vypúšťaného CO2 je totiž priamo úmerná spotrebe paliva a tá je v premávke podstatne vyššia ako v laboratóriách. Automobilky sa síce nedopúšťajú podvodu, pretože postupujú pri meraniach podľa predpisov, ale tieto neodzrkadľujú realitu. Nový systém merania spotreby, ktorý bude zahŕňať aj cyklus v bežnej premávke, vstúpi do platnosti až na budúci rok.