Kým v prvom teste reálnej spotreby sa koncern PSA pozrel na jediný motor 1,6 BlueHDi ( 88 kW), ale v troch svojich modeloch, tentoraz si zobral do parády jediný model, no zato so štyrmi motormi a dvoma druhmi prevodoviek. Išlo o crossover Peugeot 2008, ktorý prešiel na autosalóne v Ženeve modernizáciou. V prvom teste odmeral PSA v spolupráci s nezávislou organizáciou Transport & Environment (T & E) spotrebu naftového motora 1,6 BlueHDi 120 (88 kW) so 6-stupňovým manuálom a potom jeho slabšiu verziu 1,6 BlueHDi 100 (74 kW) v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Po prvýkrát tu však máme aj merania benzínového motora 1,2 PureTech. Opäť vo dvoch výkonových verziách 96 kW a 66 kW so 6-stupňovým a pri slabšej verzii s 5-stupňovým manuálom. Výsledky asi nikoho neprekvapia. Je známe, že laboratórne testy NEDC nemajú s realitou nič spoločné a zmestiť sa do normovanej spotreby si vyžaduje veľmi defenzívny jazdný štýl, prípadne to ani nie je možné. Teraz však autá jazdili po testovacom okruhu, ktorý sa skladal z 25,5 km jazdy v meste, 39,7 km mimo neho a 31,1 km po diaľnici. A to v reálnej premávke.
Výsledky merania reálnej spotreby Peugeot 2008
Peugeot 2008 | 1,6 BlueHDI 120 | 1,6 BlueHDi 100 | 1,2 PureTech 130 | 1,2 PureTech 82 |
---|---|---|---|---|
Prevodovka | 6M | 5M | 6M | 5M |
Spotreba na 100 km NEDC | 3,7 l/100 km | 3,7 l/100 km | 4,8 l/100 km | 4,9 l/100 km |
Spotreba podľa T&E (reálna) | 5,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 7,0 l/100 km | 6,3 l/100 km |
Rozdiel | 40,5 % | 40,5 % | 45,8 % | 28,6 % |
Naftové motory vykázali odchýlku v spotrebe o 40,5 %. Oba mali udávanú spotrebu 3,7 litra nafty na 100 km, ale v skutočnosti spotrebovali 5,2 litra. Pri benzínových motoroch bola odchýlka ešte väčšia. Peugeot 2008 1,2 PureTech (96 kW) by si mal vypýtať na 100 km 4,8 litra benzínu, ale na ceste si z nádrže „potiahol“ rovných sedem, čo je o 45,8 % viac. Slabšia verzia s výkonom 66 kW na tom však bola podstatne lepšie. V papieroch má 6,3 litra, no v realite bola smädnejšia „len“ o 1,4 litra, čo predstavuje odchýlku o 28,6 %.
To len potvrdzuje skutočnosť, že downsizing funguje len pri nízkom zaťažení. Naopak, ak takémuto maloobjemovému motoru, navyše s vysokým výkonom, „nakladáte“, nemá v konzumácii paliva mieru. Takže je pravdepodobné, že výkonnejší motor 1,2 PureTech doplatil najmä na diaľničný režim. Naopak, naftové motory sú na zmeny jazdných režimov menej citlivé. Odchýlka od normy je však aj tak extrémne vysoká, presne 1,5 litra. Koniec týmto rozdielom by mala dať nová metodika merania WLTP, ktorá vstúpi do platnosti na budúci rok.
Koncern PSA bude však aj dovtedy dobrovoľne zverejňovať ďalšie reálne spotreby svojich modelov. Novej várky výsledkov by sme sa mali dočkať možno už v júni.