Aj Opel vraj podvádza v emisiách. Podozrivá je Astra

Zoznam automobiliek podozrivých z neplnenia emisných noriem neustále narastá. Najnovšie je pod tlakom nemeckých médií Opel a jeho Astra. Tá vraj vypína systém na redukciu škodlivých látok vo výfukových plynoch častejšie akoby sa patrilo.

20.05.2016 16:00
debata
Nová Astra sa dostala do pozornosti nemeckých... Foto: Opel
Opel - emisie Nová Astra sa dostala do pozornosti nemeckých médií. Nielen ako úradujúce auto roka, ale aj ako možný klamár s emisiami. Systém na ich redukciu vypína totiž príliš často.

Jediným usvedčeným klamárom v kauze Dieselgate je zatiaľ Volkswagen. Možno aj preto, že sa k podvodom pri meraniach emisií dobrovoľne priznal. Ostatní zatiaľ zatĺkajú, teda ak neberieme do úvahy Mitsubishi a Suzuki, ktoré merali spotrebu svojich modelov „nevhodným“ spôsobom. V Japonsku však išlo o benzínové motory, kým škandál Volkswagenu je o nafte a najmä NOx, teda nebezpečných oxidoch dusíka. Je len pochopiteľné, že úradom po prepuknutí kauzy nedávajú spať ani ostatné automobilky.

Emisie merali Francúzi, Briti aj Nemci. Výsledky sú jasné. Emisné normy neplnia v reálnej premávke ani modely iných automobiliek. Ich konanie však vraj nemá na rozdiel od Volkswagenu, ktorý klamal úmyselne a na tento účel vytvoril aj špeciálny softvér, znaky podvodu. To napriek tomu, že väčšina testovaných áut vypína systémy na úpravu škodlivých emisií, napríklad katalytickú redukciu, pri určitých teplotách. Len v Nemecku bolo úradom KBA nachytaných 22 takýchto modelov. Pričom za jedného z najväčších podozrivých bol označený Fiat, ktorého úprava spalín funguje len 22 minút po štarte.

Pred pár mesiacmi čelil Opel aj podozreniam z... Foto: Opel
Opel - emisie Pred pár mesiacmi čelil Opel aj podozreniam z manipulácie s emisiami pri dieselovej Zafire.

A teraz sa kauza Dieselgate stáča opäť proti Oplu, ktorý bol na muške pre Zafiru, prekračujúcej emisie NOx až 17-násobne už pred pár mesiacmi. Dôvodom je ale teraz nová Astra, ktorá sa stala najnovším terčom nemeckých médií. Ako inak, z dôvodu emisií. Pre úradujúce auto roka to nie je naozaj príliš dobrá reklama. Der Spiegel tvrdí, že Astra je tiež vybavená podvodným softvérom. Podľa neho vypína úpravu spalín nielen pri určitých teplotách, ale aj pri prudkej akcelerácii, pri otáčkach vyšších ako 2 400 za minútu a tiež pri rýchlostiach vyšších ako 145 km/h.

Okrem toho má byť podľa toho istého zdroja úprava spalín deaktivovaná v čase, keď barometrický tlak klesne pod 915 milibarov, teda vo výškach na 850 metrov nad morom. Otázne teda je, kedy systém vlastne funguje. Ale tiež to, či ide o nelegálne konanie. Kým totiž Volkswagen stvoril softvér na klamanie počas emisných testov, Opel a ostatné automobilky vypínajú redukciu spalín len za určitých prevádzkových podmienok. Sčasti dokonca legálne, pretože zákony umožňujú obmedziť efektivitu systémov s ohľadom na bezpečnosť posádky alebo životnosť techniky. A o tom, že automobilky to využívajú, niet pochýb.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #emisie #Opel Astra #dieselgate
Články podľa značiek