Po Mitsubishi priznalo nedávno aj Suzuki manipuláciu s údajmi o spotrebe. Obeťou kauzy je sám šéf automobilky Osamu Suzuki. Z firmy ale neodchádza.
Foto: Suzuki
Šéf automobilky Osamu Suzuki prišiel o funkciu generálneho riaditeľa Suzuki. Vystačiť si musí s postom predsedu správnej rady.
Japonská obdoba Dieselgate sa síce netýka naftových motorov, ale aj v prípade automobiliek Mitsubishi a Suzuki dochádzalo ku skresľovaniu prevádzkových údajov. Tentoraz spotreby paliva na základe použitia metód, ktoré nezodpovedali oficiálnym testom. Obaja výrobcovia to priznali. A v Suzuki už aj vyvodili dôsledky. Stoličky sa zatriasli priamo pod najvyšším vedením. Z postu šéfa automobilky odstúpil generálny riaditeľ Osamu Suzuki, ktorý však ostane predsedom správnej rady. Funkciu opustí aj výkonný viceprezident Osamu Honda.
Suzuki v máji priznala, že od roku 2010 používala nesprávne metódy testovania spotreby. Zároveň však poprela, že by sa týmto spôsobom snažila zámerne zlepšiť údaje o spotrebe. Tiež upozornila, že čísla, ktoré na základe nesprávnych testov poskytovala, sa príliš nelíšia od správnych údajov. „Znovu sa ospravedlňujeme za problémy, ktoré sme spôsobili,“ uviedol Osamu Suzuki na tlačovej konferencii. Automobilka zároveň oznámila, že v dôsledku škandálu plánuje zníženie miezd vedúcich pracovníkov.
Suzuki je štvrtým najväčším výrobcom áut v Japonsku. Podobný škandál otriasol aj menším Mitsubishi, ktorý používanie metód odporujúcich japonským predpisom priznal už v apríli. Z toho istého dôvodu odstúpil v máji generálny riaditeľ Mitsubishi Tecuro Aikawa.