Volkswagen je stále hlavným klamárom v kauze Dieselgate. Stáť ho to bude miliardy. Isté pochybenia priznal aj Opel. Nemci by však boli radi, keby neostali v najväčšej kauze automobilového priemyslu za posledné desaťročia sami. Zaútočili najmä na Fiat, keď testy nemeckého úradu pre motorové vozidlá KBA ukázali, že v crossoveri 500X s naftovým motorom pracujú systémy na redukciu emisií len 22 minút. Pritom metodika testu trvá o dve minúty kratšie.
Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt vyzval taliansku automobilku, aby toto správanie softvéru vysvetlila nemeckým úradom. Na rozdiel od Volkswagenu či Opela ale Fiat nielenže obvinenia odmietol, ale sa ani nedostavil na rokovanie. Automobilky sa zastal dokonca sám šéf talianskeho rezortu dopravy Graziano Delrio, ktorý svojmu nemeckému kolegovi odkázal, že homologizácia dotknutých áut prebehla v Taliansku a že keď chce Nemecko niečo riešiť, má sa obrátiť na talianskych regulátorov.
To nemeckého ministra „vytočilo“ natoľko, že taliansky koncern podrobil ostrej kritike a dokonca sa šuškalo o zákaze predaja naftových Fiatov v Nemecku. A teraz došlo k ďalšiemu posunu. Opäť v neprospech nemeckých regulátorov. Graziano Delrio totiž potvrdil, že turbodieselové modely koncernu FCA (Fiat/Chrysler) prešli v Taliansku novými emisnými testami a že žiadne limity neprekračujú. „Na žiadnych iných autách neboli odhalené ilegálne zariadenia na falšovanie emisií, okrem tých od Volkswagenu, ktoré už boli identifikované“, uviedol Delrio.
Nemci sa teda spolupráce zo strany talianskych úradov a talianskeho koncernu asi nedočkajú. A keďže testy prebehli v certifikovanej skúšobni, ktorej výsledky sú relevantné v celom európskom priestore, nemôže dôjsť ani k lokálnemu zákazu predaja Fiatov v Nemecku. Taliani sú si tým nepochybne istí. Nemecká strana by totiž musela počítať s talianskou odvetou vo forme zákazu predaja Volkswagenov v Taliansku. A to by bola pre ťažko skúšaného nemeckého výrobcu áut ďalšia bolestná rana.