Millward Brown: Najhodnotnejšou značkou je Toyota. Po prvý raz bodujú aj Porsche či Tesla

Pravidelný rebríček spoločnosti Millward Brown ukazuje, že hodnota značky nemusí zodpovedať jej postaveniu na trhu. Taký Volkswagen predal za prvý štvrťrok viac áut ako Toyota, no v prvej stovke by ste ho hľadali márne. Medzi automobilkami vládne Toyota a za ňou BMW a Mercedes-Benz.

15.06.2016 16:00
Toyota RAV4 Hybrid - 2016 Foto:
Toyota si opäť udržala medzi automobilkami najvyššiu pozíciu. Jej hodnota je odhadovaná na 29,5 miliardy dolárov. Millward Brown oceňuje najmä jej stále inovácie.
debata

Svetu najvplyvnejších firiem už dávno nevládnu automobilky. Najväčšiu cenu majú spoločnosti zo sveta informačných technológií. Iste preto neprekvapí, že na prvých troch priečkach rebríčka najhodnotnejších značiek podľa spoločnosti Millward Brown vládne Google a za ním Apple a Microsoft. Google je cenený na 229,19 miliardy, Apple na 228,46 a Microsoft na 121,198 miliardy dolárov. Automobilky sú pri nich len „trpaslíkmi“, no v prvej stovke nejaké predsa len nájdeme. Poradie prvých troch sa v porovnaní s minulým rokom ale nezmenilo.

Najhodnotnejšou automobilovou značkou ostáva Toyota, ktorá sa umiestnila na 28. priečke s hodnotou 29,5 mld. dolárov. Dokonca si v medziročnom porovnaní polepšila o dve percentá a postúpila o dve miesta nahor. Analytik Millwar Brown Peter Walshe za tým vidí snahu Toyoty o stále inovácie, čo vedie k pozitívnemu ohlasu zákazníkov a následne aj k vysokým predajom. Aj druhé BMW si polepšilo o dve percentá, čím sa posunulo v celkovom poradí o priečku, vyššie na 33. miesto. Jeho hodnota narástla najmä vďaka novému radu 7 a ekologickým modelom i3 a i8.

Nemecké BMW je na druhej priečke. Za jeho... Foto: BMW
BMW i3 94 Ah - 2016 Nemecké BMW je na druhej priečke. Za jeho umiestnením stojí nová vlajková loď radu 7 a tiež divízia „i“ s modelmi i3 a i8.

Tretí Mercedes-Benz si polepšil až o štyri percentá a poskočil hneď o štyri priečky vyššie, na 39. pozíciu s hodnotou 22,7 miliardy dolárov. Pomohla mu najmä nová trieda E. Za trojcípou hviezdou ale nasleduje v celkovom rebríčku veľký skok. Na štvrtej priečke medzi automobilkami je japonská Honda s hodnotou 13,2 mld. dolárov, aj keď s jednopercentným poklesom. Tým jej patrí celkovo miesto s číslom 74. Nasleduje Ford, Nissan, Audi, Land Rover, Porsche a Tesla.

Posledné dve značky sa pritom umiestnili v rebríčku Millward Brown vôbec po prvýkrát. Porsche profitovalo z uvedenia nových modelov 911 s preplňovaným motorom a Tesla zas z obrovského záujmu o Model 3, na ktorý prijala už 400 000 objednávok. To napriek tomu, že ho ešte nevyrába. Na prvú stovku rebríčka to ale nestačilo. To platí aj o Audi, ktoré doplatilo na škandál materského Volkswagenu. Jeho hodnota klesla medziročne o šesť percent a až o osem klesol Nissan, čo je najväčší prepad v TOP 10 medzi automobilkami.

10 najhodnotnejší automobilových značiek

Značka Hodnota Medziročná zmena Celkové poradie
1. Toyota 29,5 mld. USD +2 28.
2. BMW 26,8 mld. USD +2 33.
3. Mercedes-Benz 22,7 mld. USD +4 39.
4. Honda 13,2 mld. USD –1 74.
5. Ford 13,1 mld. USD 0 75.
6. Nissan 11,5 mld. USD +1 92.
7. Audi 9,5 mld. USD – 6
8. Land Rover 4,7 mld. USD – 5
9. Porsche 4,4 mld. USD
10. Tesla 4,4 mld. USD

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Millward Brown #hodnota značiek
Články podľa značiek