Svetu najvplyvnejších firiem už dávno nevládnu automobilky. Najväčšiu cenu majú spoločnosti zo sveta informačných technológií. Iste preto neprekvapí, že na prvých troch priečkach rebríčka najhodnotnejších značiek podľa spoločnosti Millward Brown vládne Google a za ním Apple a Microsoft. Google je cenený na 229,19 miliardy, Apple na 228,46 a Microsoft na 121,198 miliardy dolárov. Automobilky sú pri nich len „trpaslíkmi“, no v prvej stovke nejaké predsa len nájdeme. Poradie prvých troch sa v porovnaní s minulým rokom ale nezmenilo.
Najhodnotnejšou automobilovou značkou ostáva Toyota, ktorá sa umiestnila na 28. priečke s hodnotou 29,5 mld. dolárov. Dokonca si v medziročnom porovnaní polepšila o dve percentá a postúpila o dve miesta nahor. Analytik Millwar Brown Peter Walshe za tým vidí snahu Toyoty o stále inovácie, čo vedie k pozitívnemu ohlasu zákazníkov a následne aj k vysokým predajom. Aj druhé BMW si polepšilo o dve percentá, čím sa posunulo v celkovom poradí o priečku, vyššie na 33. miesto. Jeho hodnota narástla najmä vďaka novému radu 7 a ekologickým modelom i3 a i8.

Tretí Mercedes-Benz si polepšil až o štyri percentá a poskočil hneď o štyri priečky vyššie, na 39. pozíciu s hodnotou 22,7 miliardy dolárov. Pomohla mu najmä nová trieda E. Za trojcípou hviezdou ale nasleduje v celkovom rebríčku veľký skok. Na štvrtej priečke medzi automobilkami je japonská Honda s hodnotou 13,2 mld. dolárov, aj keď s jednopercentným poklesom. Tým jej patrí celkovo miesto s číslom 74. Nasleduje Ford, Nissan, Audi, Land Rover, Porsche a Tesla.
Posledné dve značky sa pritom umiestnili v rebríčku Millward Brown vôbec po prvýkrát. Porsche profitovalo z uvedenia nových modelov 911 s preplňovaným motorom a Tesla zas z obrovského záujmu o Model 3, na ktorý prijala už 400 000 objednávok. To napriek tomu, že ho ešte nevyrába. Na prvú stovku rebríčka to ale nestačilo. To platí aj o Audi, ktoré doplatilo na škandál materského Volkswagenu. Jeho hodnota klesla medziročne o šesť percent a až o osem klesol Nissan, čo je najväčší prepad v TOP 10 medzi automobilkami.
10 najhodnotnejší automobilových značiek
Značka | Hodnota | Medziročná zmena | Celkové poradie |
---|---|---|---|
1. Toyota | 29,5 mld. USD | +2 | 28. |
2. BMW | 26,8 mld. USD | +2 | 33. |
3. Mercedes-Benz | 22,7 mld. USD | +4 | 39. |
4. Honda | 13,2 mld. USD | –1 | 74. |
5. Ford | 13,1 mld. USD | 0 | 75. |
6. Nissan | 11,5 mld. USD | +1 | 92. |
7. Audi | 9,5 mld. USD | – 6 | – |
8. Land Rover | 4,7 mld. USD | – 5 | – |
9. Porsche | 4,4 mld. USD | – | – |
10. Tesla | 4,4 mld. USD | – | – |