Euro NCAP: Trikrát päť hviezd. Pre Atecu, Tiguan aj Giuliu

Najnovšia séria crashtestov Euro NCAP sa skončila bez nepríjemných prekvapení. Športový sedan Alfa Romeo Giulia aj nemecko-španielske dvojičky Seat Ateca a VW Tiguan si odniesli plné skóre. Dobrá správa je to najmä pre Alfu. Šuškalo sa totiž, že sklz v jej produkcii spôsobili práve problémy s bezpečnosťou.

24.06.2016 12:00
debata
Alfa Romeo Giulia preukázala až 98-percentnú... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia preukázala až 98-percentnú ochranu dospelých cestujúcich. Horšie to bolo len s ochranou chodcov, kde dopláca na svoj emocionálny dizajn.

Euro NCAP sa tento rok zatiaľ veľmi nečinilo. Na svet vypustilo v podstate len testy dvoch nových modelov áut. Proti stene poslalo Suzuki Baleno a Toyotu Prius. Najmä pri Balene sa ukázalo, aký vplyv majú na definitívne výsledky nové pravidlá. Od tohto roku má totiž prítomnosť asistenčných systémov, najmä autonómnych bŕzd, dosah aj na hodnotenie ochrany dospelých a chodcov. Baleno bolo zároveň prvým modelom, ktorý podstúpil test s dvojakým hodnotením. Teda pre verziu bez asistenčných systémov a s nimi. Na päť hviezdičiek mu to však ani v jednom prípade nestačilo.

Výsledky crashtestov Euro NCAP (apríl 2016)

Model Počet hviezdičiek Dospelí Deti Chodci* Asist. systémy
Alfa Romeo Giulia 5 98 % 81 % 69 % 60 %
Seat Ateca 5 93 % 84 % 71 % 60 %
VW Tiguan 5 96 % 84 % 72 % 68 %

Nová séria testov, v ktorej Euro NCAP overovalo bezpečnosť troch áut, Alfy Romeo Giulia, Volkswagenu Tiguan a Seatu Ateca, sa však zaobišla bez „dvojakých metrov“. Všetky tri autá, tak prémiový taliansky sedan, ako aj nové nemecko-španielske dvojičky v triede SUV, sú totiž sériovo vybavené núdzovými brzdami, detekciou chodcov či výstrahou pri opustení jazdného pruhu. Každému účastníkovi tak konzorcium vystavilo len jedno vysvedčenie. Výsledky boli však tentoraz trochu „nudné“. Ale to je v prípade crashtestov vlastne dobré. Máme tu totiž tri 5-hviezdičkové hodnotenia. Najviac zvedavosti vládlo okolo novej nádeje Alfy, prémiového športového sedanu Giulia.

Prvé španielske SUV, Seat Ateca, síce získalo... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Seat Ateca Prvé španielske SUV, Seat Ateca, síce získalo päť hviezdičiek, ale problémy mu pri bočnom náraze robil nedostatočne nafúknutý airbag.

Šuškalo sa totiž, že za polročným sklzom nábehu výroby stoja práve nedostatky odhalené v bezpečnosti. Nech je už pravda kdekoľvek, sériová Giulia, ktorá sa práve dostáva do predaja, nezaváhala. A to ani trochu. Dokonca si odniesla najlepšie hodnotenie v ochrane dospelých, kde sa môže pochváliť až 98 percentami, čo je najviac z celkovo piatich áut hodnotených v tomto roku. Prakticky nemala slabé miesto. V ochrane detí prišla o pár percent pre medznú ochranu šesťročného dieťaťa. Výsledkom je teda 81 %, čo je, naopak, menej, ako mali konkurenti z aktuálnej série. Podobne to bolo s ochranou chodcov, hodnotenou výsledkom 69 %, kde komisári Giulii vyčítali tvrdé A stĺpiky a prednú hranu kapoty. Čo je však asi daň za dizajn. Navyše nemá aktívnu prednú kapotu.

VW Tiguan má v sérii okrem autonómnych bŕzd aj... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - VW Tiguan VW Tiguan má v sérii okrem autonómnych bŕzd aj upozornenie na opustenie jazdného pruhu. Preto má v asistenčných systémoch lepšie hodnotenie ako Ateca.

Za asistenčné systémy má Giulia 60 %. Podpísala sa na tom najmä strata bodov za obmedzovač rýchlosti, ktorý podľa komisárov nie je možné počas jazdy ľahko ovládať. Seat Ateca a VW Tiguan, ktoré stoja na rovnakej platforme, mali mierne horšie výsledky za ochranu dospelých, presne 93 a 96 %. Pri Seate za tým stojí nedostatočné nafúknutie bočného airbagu pri bočnom náraze. Penalizovaná bola Ateca aj pri náraze na stĺp. Pri Tiguane bola zas zistená medzná ochrana hrudníka zadných cestujúcich pri náraze celou šírkou. V ochrane detí získali oba modely po 84 %. Pri ochrane chodcov išlo pár bodov dole za horšiu ochranu panvových častí. VW získal 72 a Seat 71 %.

Zostáva už len hodnotenie asistenčných systémov. Ateca má 60 a Tiguan 68 %. Mierny sklz Seatu spôsobil fakt, že systém na upozornenie nechceného opustenia jazdného pruhu je v jeho prípade len za príplatok, kým v Tiguane v sérii. Podobne je to s aktívnou prednou kapotou. Napriek miernym zaváhaniam to však nemohlo novým SUV zabrániť v získaní plného skóre piatich hviezdičiek.
Euro NCAP - Alfa Romeo Giulia
Euro NCAP - Alfa Romeo Giulia
+3Euro NCAP - Seat Ateca

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Seat #Alfa Romeo #Euro NCAP #Alfa Romeo Giulia #VW Tiguan #Seat Ateca
Články podľa značiek