Len nedávno otriasla automobilovým svetom aféra nebezpečných airbagov japonskej spoločnosti Takata. Vyžiadala si najväčšiu zvolávaciu akciu v histórií. Do servisov muselo a stále ešte musí ísť okolo 60 miliónov áut, ktorým pri havárii hrozí, že po aktivácii airbagov sa do interiéru vymrštia nebezpečné kovové čiastočky. A teraz tu máme ďalšiu „vankúšovú zvolávačku“.
Postaral sa o ňu americký General Motors. Tentoraz ale nie je na vine Takata, ale chybný diagnostický modul, ktorý má dať airbagom a tiež predpínačom bezpečnostných pásov v prípade havárie povel k aktivácii. Americký koncern zistil, že tento modul môže za určitých okolností spustiť vlastnú diagnostiku. Počas tohto procesu ale nie je schopný vyhodnocovať prípadný náraz, takže neodpáli airbagy ani napínače.
Problém sa týka približne 3,64 milióna áut veľmi odlišných kategórií. V zozname nájdeme Chevrolet Spark, Corvette, Trax, Buick LaCrosse a Encore a trucky Chevrolet Silverado, Sierra, Tahoe, Suburban, GMC Yukon ale aj Cadillac Escalade. Pri všetkých dotknutých vozidlách bude musieť koncern nahrať nový softvér alebo vymeniť celú riadiacu jednotku.