Vodičom dnes robí problém spárovanie áut so smartfónmi, ovládanie multimediálnych rozhraní či používanie asistenčných systémov. A nemusí ísť o ich chybu. Jednoducho, nie všetky autá sú užívateľsky priateľské. Toto je ale zoznam tých najlepších.
Foto: Mercedes-Benz
Elektronika na palube vám môže poriadne znepríjemniť život. To ale nie je prípad nasledujúcich desiatich áut. S vodičmi „komunikujú“ priateľským spôsobom.
Americká spoločnosť Wards Auto je známa najmä každoročným rebríčkom hodnotenia kvality spracovania, dizajnu a ergonómie interiérov. Teraz však vytvorila novú kategóriu „10 Best XU”, ktorá sa na interiéry áut pozerá z pohľadu užívateľskej prívetivosti. Súvisí to najmä s elektronikou na palube, ktorá nie vždy „spolupracuje“ s vodičom. Je totiž známe, že majitelia áut sa často sťažujú na to, že ich multimediálne rozhranie je neprehľadné, pomalé, že autu robí problém spárovať sa so smartfónom alebo že adaptívne tempomaty sa zle ovládajú a reagujú nepresne.
Častá kritika smeruje k adaptívnym svetlám, ktoré oslňujú protiidúcich vodičov, systémom núdzového brzdenia, ktoré prehliadnu prekážku a asistentom pre jazdu v prúde, ktoré nevidia vodorovné čiary. To, čo nám má pomáhať, nám, naopak, v autách skôr škodí. Zaujímavé by bolo vedieť, ktoré autá to sú, lenže teraz tu máme presný opak – zoznam tých najlepších. Ale pozor, nejde o rebríček. Zo všetkých nových modelov v USA jednoducho Wards Auto vybralo tie, ktoré s vodičom spolupracujú najlepšie a najmenej sa mýlia. Kvalita jazdných vlastností nebola podstatná.
Nešlo o triedu, kategóriu ani cenu. A ako to dopadlo? Zoznam ukazuje, že užívateľsky priateľské auto nemôže byť lacné. Ceny víťazov sa pohybujú od 27 710 až do 128 445 dolárov. Väčšinu tvoria prémiové značky od Lexusu, cez Audi, BMW, Mercedes-Benz až po Infiniti. Ale sú tu aj výnimky, napríklad Hyundai Elantra. Jednoducho, je to ako so smartfónmi, tie lacné vám pijú krv natoľko, že zatúžite mať radšej svoj starý tlačidlový telefón. Takto opísali prednosti desiatich najlepších vozidiel, zoradených abecedne, členovia poroty. Na našu škodu, len časť z nich je dostupná v Európe.
1. Audi Q7
Foto: Audi
Audi Q7 Nové veľké SUV zaujalo špičkovým audio systémom či adaptívnym tempomatom. Body získalo aj za prehľadný virtuálny kokpit s uhlopriečkou 12,3 palca, ľahké pripojenie telefónov a za palubné wi-fi.
2. BMW radu 7
Foto: BMW
BMW 7 Vlajková loď z Mníchova patrí k najdrahším modelom zoznamu TOP 10. Bodovala konektivitou a najmä tabletom pre zadných cestujúcich, ktorý umožňuje ovládať rôzne funkcie vozidla, napríklad audio systém, slnečné clony alebo masážne sedadlá.
3. Chrysler Pacifica
Foto: Chrysler
Chrysler Pacifica Americké rodinné MPV sa páčilo vďaka siedmim USB-portom v interiéri, jednoduchému hlasovému ovládaniu, rozhraniu Uconnect s dotykovým displejom, ale aj ovládaniu trojzónovej klimatizácie.
4. Ford Kuga (Escape)
Foto: Ford
Ford Escape Stredne veľké SUV od Fordu nie je extra drahé a pritom ponúka veľkú a dobre reagujúcu dotykovú obrazovku, kompatibilnú so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, skvele pracujúci adaptívny tempomat a funkčnú kontrolu jazdných prúdov, rovnako ako presný parkovací asistent.
5. GMC Acadia
Foto: GMC
GMC Acadia Veľké americké SUV si vyslúžilo dobré body za ľahké spárovanie so smartfónmi, pripojenie wi-fi, prehľadné a ľahké ovládanie audiosystému, hlasové ovládanie, ale aj prehľadné tlačidlá na stredovej konzole.
6. Honda Ridgeline
Foto: Honda
Honda Ridgeline Je jediným pikapom v zozname užívateľsky najpriateľskejších áut. Porota ocenila reproduktory na korbe aj chytrý adaptívny tempomat. Ďalšie body išli na konto monitorovania jazdných prúdov, pričom je možné nastaviť citlivosť systému.
7. Hyundai Elantra
Foto: Hyundai
Hyundai Elantra Sedan nižšej strednej triedy je najlacnejším modelom zoznamu, no napriek tomu sa páčil jeho adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, spárovanie telefónov cez Apple CarPlay a Android Auto alebo natáčacie xenónové svetlá či systém Clari-Fi, schopný zlepšiť kvalitu komprimovaných hudobných súborov.
8. Infiniti Q50
Foto: Infiniti
Infiniti Q50 Prémiový sedan si zaslúžil miesto v zozname za infotainment InTouch s množstvom aplikácií, dvojicu dotykových displejov na stredovej konzole, ale aj za množstvo asistenčných systémov od autonómnych bŕzd cez monitorovanie premávky vzadu, varovanie pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní až po zobrazenie okolia vozidla.
9. Lexus RX
Foto: Lexus
Lexus RX Japonské SUV patrí tiež k autám, ktoré ľahko komunikujú so smartfónmi, majú vynikajúci farebný head-up displej, excelentný adaptívny tempomat, ale aj presné monitorovanie jazdných prúdov.
10. Mercedes-Benz triedy E
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E Nová trieda E je priam nabitá elektronikou. A funguje výborne. Body dostala za 12,3-palcové displeje a dotykové tlačidlá na volante. Zvláštnu pochvalu si Mercedes E vyslúžil za potenciál, ktorý ponúka systém komunikácie s ostatnými autami a infraštruktúrou.