Rozmer 185/65 R15 je typickým profilom vozidiel nižšej triedy, obúvať ho ale môžu aj základné verzie nižšej strednej triedy. Spomeňme Citroën C3, Peugeot 207, 208, Opel Corsa či staršiu Astru, ale aj Kiu Ceed, Daciu Duster alebo Logan. Celkovo podstúpilo skúšky 15 druhov plášťov, ktoré ADAC obúval na testovací Renault Clio. Najvyššie hodnotenie „výborné“ nezískal ani jeden. Dva dostali známku „chvályhodné“, 11 odišlo s hodnotením „dobré“ a dve pneumatiky v testoch prepadli.
Sklamaním je neúčasť Continentalu, častého víťaza testov ADAC-u. Dôvodom je, že nestihol dodať na trh svoju novú pneumatiku ContiWinterContact TS 860, ktorá nahradí starší model TS 850. Pravidlá ADAC-u pritom neumožňujú prevziať plášť priamo od výrobcu. Pre potreby testov sa pneumatiky nakupujú anonymne v bežnej predajnej sieti. Z rovnakého dôvodu nenájdeme vo výsledkoch ani produkty spoločností Fulda a Sava.
Goodyear a Michelin excelovali
Víťazmi sú Goodyear Ultra Grip 9 a Michelin Alpin A4. Oba plášte majú mimoriadne vyvážené vlastnosti a vyhýbajú sa slabým stránkam. Goodyear má najvyššie celkové skoré a k tomu pridáva excelentne nízky valivý odpor, čo znamená nízku spotrebu paliva. Silnou stránkou Michelinu je zas nízke opotrebenie. Ďalších 11 plášťov s hodnoteným „chvályhodné“ rozdelil ADAC do troch skupín. V prvej nájdeme Nokian WR D4 a Pirelli Cinturato Winter. V porovnaní s víťazmi totiž ukázali aj niektoré slabšie stránky. Nokian sa trápil na mokrej a Pirelli na suchej vozovke.
V druhej skupine je šesť pneumatík, ktoré už mali mierne problémy vo viacerých kritériách, to napriek tomu, že ich ADAC stále považuje za vyvážené. Vredestein Snowtrac 5 ukázal mierne nedostatky na mokrom povrchu, na snehu a na ľade. Pneumatika ESA-Tecar Super Grip 9 je zas slabá za mokra a na ľade. Hankook i*cept W452 RS2 stráca dobré body na snehu. Bridgestone Blizzak LM001 zas nedosahuje dobré výsledky za mokra a na ľade, aj keď na snehu je nadpriemerný. Dunlopu Winter Response 2 stojí v ceste za lepším hodnotením priemerné správanie na suchých povrchoch a ľade.
Dvaja hriešnici
Nexen Winguard Snow'G VP2 sa do tejto skupiny dostal len s odretými ušami, keďže má závažné nedostatky na mokrej ceste, a len priemerné vlastnosti v snehu a na ľade. To už ale neprekonali tri ďalšie plášte v tretej skupine. Prvým je Uniroyal MS Plus 77 s veľmi slabým výkonom na suchej vozovke a len priemerným za mokra a na zasneženom povrchu. Podobne je to s českou pneumatikou Barum Polaris 3 s veľmi slabým správaním na mokrých a zasnežených cestách. Plášť Viking II Snowtech zas zlyháva za mokra.
Ako sa testuje: Kritériami testu pneumatík ADAC sú jazdné vlastnosti za sucha, za mokra, na snehu, na ľade, hlučnosť, valivý odpor a opotrebenie. Výsledky známkované školskou stupnicou tak dávajú veľmi dobrý obraz o charakteristike každého plášťa. To umožňuje rozhodnúť sa pre kritérium, ktoré považujete pre vás za kľúčové. Môžete dať prednosť napríklad dlhšej životnosti pred komfortom, alebo sa rozhodnúť pre pneumatiku s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami na suchu a na mokrej vozovke, ak predpokladáte, že väčšinu zimných kilometrov neabsolvujete na snehu či ľade. Ak sa vás testovaný rozmer netýka, môžete sa orientovať podľa názvu dezénu. Každý typ pneumatiky sa totiž vyrába vo viacerých rozmerových kategóriách.