
Nemeckí experti si vzali do parády rozmer 225/55 R16, ktorý nájdete na veľkom spektre áut. Od Škody Rapid až po Superb, cez Toyotu Avensis a Auris či Suzki Swift až po prakticky všetky Seaty, Opel Zafira, Peugeot 308 a 3008, Hyundai i30 či Citroën Berlingo a mnoho ďalších áut nižšej a nižšej strednej triedy. Jednoducho, šestnástky majú univerzálny záber. Výsledky sú však kontroverzné. Zo siedmich pneumatík nezískala ani jedna hodnotenie „chvályhodné“. Najlepšou známkou je „dobré", teda trojka na školskej stupnici, a aj tá patrí len dvom pneumatikám. Trom sa podarilo uspieť s odretými ušami s hodnotením „dostatočné“ a dve celkom prepadli.

Víťazom sa stal práve spomínaný nový celoročný plášť Michelinu. ADAC tvrdí, že presne napĺňa obsah reklamného sloganu. Má veľmi dobré vlastnosti na suchu, vode, exceluje v nízkom opotrebení a dokonca šetrí palivo. Lenže k zemi ho zráža len priemerné správanie na snehu. A to nie je v zime práve ideálne. Takže skončil s celkovou známkou 3,4, čo znamená, že ak by sme tento výsledok zasadili do tabuľky testov plnohodnotných zimných pneumatík a nie celoročných, umiestnil by sa hlboko pod priemerom. I tak udivuje, že napriek úplne odlišným podmienkam jazdy v zime a v lete je schopný ponúknuť slušnú bezpečnosť na ľade.

Rovnakú známku 3,4 má aj pneumatika Vredestein Quatrac 5, ktorej sa síce darilo na snehu lepšie ako Michelinu a takmer rovnako dobre na ľade, no zlyhávala v disciplíne jazdy na suchej a mokrej vozovke, čo je nevýhoda, ak by sme sa na ňu pozerali ako na letnú pneumatiku. Jazda na suchej ceste robila ale problémy aj Nokianu Weatherproof, Goodyearu Vector 4 Season G2 a Pirelli Cinturato All Season. Pireli navyše pridáva slabé výkony na snehu, takže len ťažko napĺňa požiadavky na letnú aj zimnú pneumatiku. I tak je na tom ale lepšie ako plášte Bridgestone A001 a Hankook Kinergy 4S H740.
Je šokujúce, že vôbec môžu niesť označenie M+S pre zimné a celoročné pneumatiky. Oba majú totiž veľké problémy na mokrých vozovkách, Bridgestone dokonca aj na snehu a obe tiež prepadajú v disciplíne suchého asfaltu. Takže kúpu týchto pneumatík ADAC rozhodne neodporúča. Záujemcom o celoročné plášte radí, že by ich mali voliť skôr vodiči, ktorí žijú v miernejšom pásme a je len malá pravdepodobnosť, že budú väčšiu časť zimy jazdiť na zasnežených cestách.