Tak takýto prípad sme tu ešte nemali. Fiat síce využil možnosť otestovať bezpečnosť Tipa vo verzii bez a s autonómnymi brzdami, no napriek tomu dosiahol v ochrane dospelých, detí a chodcov v oboch prípadoch rovnaké hodnotenie. Elektronická pomôcka sa podpísala len v kategórii asistenčných systémov. Autonómne brzdy Tipa totiž nefungujú dostatočne účinne. Takže je otázne, či vôbec má význam do nich investovať. Euro NCAP poslalo proti prekážkam Tipo 1,6 MultiJet s karosériou hatchback.
Výsledky crashtestov Euro NCAP (október 2016)

Za ochranu dospelých získali obe verzie 82 %. Kritika mierila na slabú ochranu hlavy vodiča a tiež hrudníka vodiča a spolujazdca pri náraze celou šírkou vozidla. Podobne vysokú záťaž krčnej chrbtice cestujúcich vzadu ukázalo Tipo pri náraze zozadu. Pri ochrane detskej posádky tratilo Tipo body za uvoľnenú detskú autosedačku, nedostatočné informovanie vodiča o stave airbagu spolujazdca a slabú ochranu hrudníka 10– a 6-ročného dieťaťa. Celkovo to stačilo len na 60 %.

O dve percentá lepšie sú na tom chodci (62 %). Komisári vyčítali Tipu najmä príliš tuhé predné stĺpiky. Všetky tri hodnotenia sú paradoxne zhodné pre obe verzie Tipa. To napriek tomu, že prítomnosť autonómnych bŕzd má vplyv na hodnotenie ochrany dospelých aj chodcov. Lenže v prípade Tipa nie. Dôvodom je fakt, že do rýchlosti 20 km/h nedokážu zabrániť zrážke. Preto neboli hodnotené. Takže do hry zasiahli iba v kategórii asistenčných systémov, kde Tipo bez nich získalo 25 % a s nimi 57 %.
Na oslavu ale nie je dôvod. Tipo totiž nedokázalo získať maximálny počet hviezdičiek ani v jednom prípade. Bez autonómnych bŕzd má zahanbujúce tri a s nimi štyri. Ponúka sa otázka, či vôbec má význam investovať do tohto zariadenia, ak nemá žiadny vplyv na zlepšenie ochrany dospelých, detí ani chodcov. V kategórii asistenčných systémov sú tak v podstate len „pro forma“, čosi ako zárez na pažbe. V praxi to však znamená, že Tipo bez autonómnych bŕzd ponúka rovnakú bezpečnosť ako Tipo, ktoré ich má.